Balrog11 Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Jeg satt å brukte laptopen min, plutselig så havna den i Bios. og jeg kommer ikke forbi bios. om jeg trykker på exit bios with/without saving settings så tar det 1 sekund og den er i bios igjen. Hjelper ikke med default values. Jeg har prøvd å ta ut batteriet i noen minutter, skru den på igjen, da tar det 5 sekunder og så er den i bios.. hva skal jeg gjøre for å komme forbi bios? Jeg har ikke engang valgene om safe mode etc. som pleier å komme når maskiner krasjer. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Hva slags pc, alder, type BIOS, hvilken Windows? Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Det er denne: http://www.komplett.no/asus-f550ca-156-hd-matt/782363#!tab:extra Windows 8 64-bit Edition Kjøpt for 4 mnd siden Bios: American Megatrends, version 208 , GOP version: 3.0.15.1016 , EC version: 204E150001 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Du får se hva du ser i BIOS. Hvis ikke harddisken med OS vises eller er første disk, så kan disken eller rekkefølgen i BIOS være problemet. Endret 9. januar 2014 av Lars Dongeri Oppholdsnes Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Du får se hva du ser i BIOS. Hvis ikke harddisken med OS vises eller er første disk, så kan disken eller rekkefølgen i BIOS være problemet. du snakker da om booting order? Det er faktisk ingenting som vises i boot order, og jeg har ingen mulighet for å velge noenting der heller. ( kun delete boot order, men lista der er blank). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Det tyder jo på at BIOS ikke ser disken. Jeg ville prøvd en annen disk og se om den dukker opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå