Gå til innhold

Tap/Tyveri forsikring på sense.no

Sfinx

Anbefalte innlegg

Har nylig hatt et mobilabonnemant hos sense. (Optimal+)

Der hadde jeg også tap og tyveri forsikring på 25kr. mnd.

Jeg maila sense og lurte litt på det der..

Da fikk jeg bekrefta at tap og tyveriforsikringen kun gjaldt sim-kortet.. og IKKE telefonen.. det er jo helt uhørt da..

Hvem bryr seg om sim-kortet, som du får slengt etter deg gratis hvis det blir borte?

Og hvis du har en dyr mobil, så da må jeg si du sitter i saksa hvis den blir stjålet.. dette synes jeg er dårlig av sense..

Pass opp folkens! :roll:

-Sfinx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nylig hatt et mobilabonnemant hos sense. (Optimal+)

Der hadde jeg også tap og tyveri forsikring på 25kr. mnd.

Jeg maila sense og lurte litt på det der..

Da fikk jeg bekrefta at tap og tyveriforsikringen kun gjaldt sim-kortet.. og IKKE telefonen.. det er jo helt uhørt da..

Hvem bryr seg om sim-kortet, som du får slengt etter deg gratis hvis det blir borte?

Og hvis du har en dyr mobil, så da må jeg si du sitter i saksa hvis den blir stjålet.. dette synes jeg er dårlig av sense..

Pass opp folkens! :roll:

-Sfinx

Foreslår at du setter deg litt mer inn i hvordan rutinene er. Når det gjelder Telenor og NetCom gjelder forsikringen DEN TELEFONEN du har SIM-kortet ditt installert i, altså følger forsikringen SIM-kortet. Ser ingen grunn til at Sense skulle ha noe annet tilbud, da man som du sier får SIM-kort gratis.

Lenke til kommentar

Hehe det er såklart tlf du forsikrer, men det Sense mener er at du ikke forsikrer tlf du eier, men simkortet! Det vil si at den erstatningen du får er for den tlf simkortet ditt sitter i når det blir skadet/stjålet. Og det er ingen vits å prøve å skryte på seg en dyrere tlf enn den du brukte for de kan enkelt sjekke simnr mot Imei nr i tlf om du faktisk har benyttet deg av tlf du oppgav...

Lenke til kommentar
Hehe det er såklart tlf du forsikrer, men det Sense mener er at du ikke forsikrer tlf du eier, men simkortet! Det vil si at den erstatningen du får er for den tlf simkortet ditt sitter i når det blir skadet/stjålet. Og det er ingen vits å prøve å skryte på seg en dyrere tlf enn den du brukte for de kan enkelt sjekke simnr mot Imei nr i tlf om du faktisk har benyttet deg av tlf du oppgav...

...for å ikke nevne at de også kan se hvem du ringer til, hvor lenge du snakker med vedkommende, hvilken basestasjon du er logget på osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...