Kristinarorvik Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Hei! Har tenkt å kjøpe meg canon eos 700D, er ganske nybegynner så er det et bra kamera for meg da? Men har da tank å bre kjøpe kamerahuset og kjøpe objekt utenom. Har allerede tenkt å kjøpe meg 50mm 1.4. Men har lyst å kjøpe et objekt før det hva synst dere jeg er ganske ny med fotografering men har lyst å ha dette som en hobby så legger litt penger i det.. Takk for svar Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Dra i butikken og klå på de forskjellige modellene - se hva _du_ liker å holde i, og som gir deg den intuitive godfølelsen. Kjøp det merket og det kameraet. Du får ofte en god pris på objektiv hvis du kjøper det som kit med kameraet - EF-S 18-55 IS STM er liten og billig, men forbausende skarp. Anbefaler en normalzoom; EF-S 18-55 (billig), en Tamron/Sigma 17-50/2.8 (lyssterk), en EF-S 15-85 (stort zoomområde), Sigma 18-25/1.8 (lite zoomområde, men ekstremt lyssterk og god) eller andre - det blir lett litt snevert med kun en 50mm. Vurder også en telezoom (EF-S 55-250 IS, Tamron/Canon 70-300, EF 70-200/4 ..) eller kanskje en vidvinkelzoom (Tokina 11-16/2.8 (lyssterk), Sigma 8-16 (ekstremt vid), EF-S 10-22 ..). En EF 50/1.4 er finfin til portretter, og kikk også på Sigma 50/1.4 - hvis du får et godt eksemplar. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Jeg vil anbefale kamerahus + kitobjektiv helt i starten, ikke noe mer. Ta deg tid til å vurdere behovet for ekstra objektiver etter å ha brukt kitobjektivet litt. Det er lett å gjøre feilkjøp hvis man kjøper mye på en gang uten å ha noe særlig føling med hva man behøver til sitt bruk. Kamerahus + kitobjektiv (18-55mm, 18-135mm eller lignende) + 2 minnekort + fotoveske + stativ + ekstra batteri + C-PL filter er en god start. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå