Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Har tenkt å kjøpe meg canon eos 700D, er ganske nybegynner så er det et bra kamera for meg da?

Men har da tank å bre kjøpe kamerahuset og kjøpe objekt utenom. Har allerede tenkt å kjøpe meg 50mm 1.4. Men har lyst å kjøpe et objekt før det hva synst dere jeg er ganske ny med fotografering men har lyst å ha dette som en hobby så legger litt penger i det.. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dra i butikken og klå på de forskjellige modellene - se hva _du_ liker å holde i, og som gir deg den intuitive godfølelsen. Kjøp det merket og det kameraet. :)

Du får ofte en god pris på objektiv hvis du kjøper det som kit med kameraet - EF-S 18-55 IS STM er liten og billig, men forbausende skarp.

Anbefaler en normalzoom; EF-S 18-55 (billig), en Tamron/Sigma 17-50/2.8 (lyssterk), en EF-S 15-85 (stort zoomområde), Sigma 18-25/1.8 (lite zoomområde, men ekstremt lyssterk og god) eller andre - det blir lett litt snevert med kun en 50mm.

Vurder også en telezoom (EF-S 55-250 IS, Tamron/Canon 70-300, EF 70-200/4 ..) eller kanskje en vidvinkelzoom (Tokina 11-16/2.8 (lyssterk), Sigma 8-16 (ekstremt vid), EF-S 10-22 ..).

En EF 50/1.4 er finfin til portretter, og kikk også på Sigma 50/1.4 - hvis du får et godt eksemplar.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale kamerahus + kitobjektiv helt i starten, ikke noe mer. Ta deg tid til å vurdere behovet for ekstra objektiver etter å ha brukt kitobjektivet litt. Det er lett å gjøre feilkjøp hvis man kjøper mye på en gang uten å ha noe særlig føling med hva man behøver til sitt bruk.

Kamerahus + kitobjektiv (18-55mm, 18-135mm eller lignende) + 2 minnekort + fotoveske + stativ + ekstra batteri + C-PL filter er en god start.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...