Urshan Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Kjøpte nylig to ASUS R9 280x Directcu II T kort og har siden ikke kunnet aktivere crossfire. Putta kortene inn i maskinen, koblet til det som kobles trengs, lasta ned siste drivere fra AMDs hjemmeside, starta på nytt PC'n, åpna CCC og boksen man huker av for å aktivere crossfire var grået ut. Litt under påpeker programmet grunnen til dette; "The AMD CrossFireX internal bridge interconnects linking your graphics cards together are not properly attached. Both bridge interconnects must be attached. For more information, see the users guide for your graphics card." Sjekka om crossfire-bridgen var korrekt festet, det den da var, enda så funka det ikke. snudde bridgen, bytta plass, bytta bridger, prøvde begge to samtidig og ingenting funket. Tenkte det kunne være et software-problem, så jeg renska pc'n for alt som bar betegnelsen 'VGA-driver' og installerte driverne på nytt, dette gjorde jeg rundt 20 ganger uten at det ble noe bedre. Tenkte at det nok var et problem med hovedkortet, hadde allerede tenkt på å kjøpe et nytt ett så det var ingen problem, kjøpte et større kabinett i samme slengen. Satte sammen PC'n i det nye kabinettet og fyrte den opp, men ingenting hadde forandret seg, oppdaterte BIOS da det sto på leverandørens side at det la til 7970 support, som R9 280x kort da er, uten at det hjalp stort. Prøvde igjen å re-installere driverne noen ganger, prøvde også noen eldre versjoner, igjen til null resultat. Har prøvd å installere med bare ett av kortene for så å putte inn nr. 2, har prøvd å installere med bare nr.1 inni og deretter installere igjen med bare nr.2, alt uten hell. Re-installerte Windows 7 for seks timer siden, satt opp alt av drivere igjen og det funker fortsatt ikke. PC'n består av følgende relevante deler: MSI Mpower z77 2x R9 280x Directcu II Top Corsair AX 860 Intel i5-2500k Begge kortene funker uten feil hver for seg, men CCC nekter å godkjenne at de er bridget sammen, har brukt endel dager på dette og begynner å bli lei av null resultat. Noen ideer? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 1: Kan du ta bilde? 2: Du har satt på BEGGE Cfx kablene? Lenke til kommentar
Urshan Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 1: Kan du ta bilde? 2: Du har satt på BEGGE Cfx kablene? 1: Av innsiden av kabinettet? Er dessverre ikke mulig akkurat nå, skal kunne få til senere. 2: Var noe jeg testet, ja. Skal ikke være nødvendig, de ekstra slotsene er for å legge til et tredje/fjerde kort. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 1: Av innsiden av kabinettet? Er dessverre ikke mulig akkurat nå, skal kunne få til senere. 2: Var noe jeg testet, ja. Skal ikke være nødvendig, de ekstra slotsene er for å legge til et tredje/fjerde kort. Her funker det i alle fall ikke med kun 1 kabel, selv om det egentlig skal fungere... Lenke til kommentar
chamror Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Har samme kortene, og hos meg fungerer de smertefritt. Bruker kun en kabel mellom de (har Asus 7Z87 PRO hovedkort) Kan det ha noe med at kortene ikke er satt i de rette PCI sporene (hvis du har flere PCI spor, mener jeg). Kanskje de er kun crossfire støtte hvis de er i de "rette" sporene? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Hvilken BIOS versjon har det hovedkoretet ditt? Siste BIOS er 17.12 som sier: "- Support ATI 7970/7770 VGA card." R280x er jo en del nyere enn 7970, så kanskje du skal prøve å flashe BIOS for å se om det fikser problemet. I tillegg er det en tidligere BIOS som har "- Improved PCI- E display card compatibility.", men den er jo fra 2012. Vet ikke hvor gammelt hovedkortet ditt er, men som sagt, sjekk BIOS versjon på ditt HK. Endret 10. januar 2014 av Chavalito 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå