Gå til innhold

Kjøpt klokke på Bjørklund, delvis VISA gavekort og kontant - mulig å få byttet alt eller noe tilbake i kontant?

Anbefalte innlegg

Vet at jeg helt sikkert legger denne tråden på feil sted, men jeg er så stressa nå at jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Jeg kjøpte en klokke til litt under 2k på Bjørklund. Jeg brukte 500 kroner med visa gavekort og resten kontant, er det mulig å få byttet alt eller noe tilbake i kontant om jeg bytter det??

Er krise, trenger virkelig de pengene nå, og ikke klokka.

Anonymous poster hash: b891b...4b0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal ikke ha noe å si overhode om du brukte kort eller kontant, men spørs om den ansatte er villig til å gi tilbake pengene. Kan tenke meg du får tilbud om gavekort.

Går jo an å prøve seg på "angrefrist-kortet", men i fysiske butikker med varer som er utstilt så har man vel strengt tatt ikke angrefrist. Er jo verdt et forsøk, og husk å være høflig. :)

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Det skal ikke ha noe å si overhode om du brukte kort eller kontant, men spørs om den ansatte er villig til å gi tilbake pengene. Kan tenke meg du får tilbud om gavekort.

Går jo an å prøve seg på "angrefrist-kortet", men i fysiske butikker med varer som er utstilt så har man vel strengt tatt ikke angrefrist. Er jo verdt et forsøk, og husk å være høflig. :)

Takk for svar. Kunne prøvd å forklare situasjonen, det er slik at den som skal få gaven allerede har fått en som er helt lik... Fant det ut nå nettopp, heldigvis, så jeg fikk litt tid på meg da.

Det er bare tre dager siden jeg kjøpte det i morgen, men du mener at det burde kunne gå an å få penger tilbake?

Hun som jobbet der var kjempehyggelig, så får håpe det er hun som jobber der i morgen også.

Vet ikke helt hva angrefrist-kort er? Er det en slags rett på å kunne få pengene tilbake? :)

Anonymous poster hash: d5365...243

Lenke til kommentar

:)

Dyr gave, må være et nært bursdagsbarn. Du tenker da å bruke pengene på noe annet å gi?

Tja, jeg mener det er en reell mulighet. Angrefrist (mente egentlig angrerett) er retten til å angre et kjøp innen angrefristen (14 dager). "Angrerett-kortet" er altså er utrykk. ;)

Jeg undersøkte litt og fikk bekreftet at du ikke har angrerett ved kjøp i butikk. Så jeg ville ha spurt pent om du kan levere inn klokken og få pengene tilbake. Den er jo verken brukt eller åpnet regner jeg med.

Det er bedre å bare være ærlig om det og ikke prøve seg på sjansen om at selgeren ikke kan reglene skikkelig.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Ja, tusen, tusen takk for svar igjen!
Er til en kjæreste, vil jo at gaven skal være unik. Blir litt vanskelig å finne en like bra gave på så kort tid nå, men tar heller den utfordringen enn å gi noe likt.

Får bare be på mine knær og virkelig håpe det er en supersnill person som jobber i morgen. Men ja, alt er uåpnet og ubrukt.

Fant ikke noe ab-knapp nå heller, så får bare blåse i anonymitet .. :)

Endret av peeves
Lenke til kommentar

Ingen vits å spille angrerett-kortet, du dummer du deg bare ut.

Men om den er uåpnet regner jeg med dem godtar det, ihvertfal gavekort.

Men om dem ikke godtar dette får du bare reise hjem med halen mellom beina, du har ingen juridiske rettigheter for å bytte den.

Lenke til kommentar

Alternativt kan du spørre om å få bytta klokka til ei anna vare i samme prisklasse.

Som nemnt så skal ikkje betalingsforma ha så mykje å seie, men om dei er vanskelige på det så må du få tilbakebetalt i eit nytt gavekort på 500 kr og resten i kontanter.

Men det beste vil uansett være at du møter opp i butikken så fort som mulig og at du spør fint om dei kan hjelpe deg. Så får du heller sjå kva du får tilbud om. I beste fall får du pengane tilbake, i værste fall så burde du i alle fall få ordna det slik at du får bytta klokka til ein anna farge eller noke slik at den ikkje er heilt lik den gammle.

Lenke til kommentar

Ja, tusen, tusen takk for svar igjen!

Er til en kjæreste, vil jo at gaven skal være unik. Blir litt vanskelig å finne en like bra gave på så kort tid nå, men tar heller den utfordringen enn å gi noe likt.

Får bare be på mine knær og virkelig håpe det er en supersnill person som jobber i morgen. Men ja, alt er uåpnet og ubrukt.

Fant ikke noe ab-knapp nå heller, så får bare blåse i anonymitet .. :)

Ja, prøv det. Som sagt så har du ikke angreretten, så det er opp til den bak kassen å vurdere. Bare si det slik det er, de fleste vil ha forståelse for dette. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...