Gå til innhold

[Løst] Valg av skjerm, tastatur og mus. Hovedsakelig til gaming

Anbefalte innlegg

Har prøvd mange tsatsturer jeg, men jeg må si at jeg skriver omtrent like fort på de alle. For meg så er det størrelse og oversiktlighet som det kommer ann på og ikke om det er mekanisk eller ikke. Dermed så spiller ikke dette en så stor rolle for meg, men at tastaturet som er mekanisk høres bedre ut er jeg enig i ;) Derimot så kan det også være greit at tastaturet er stille en gang i blant også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler, og den skjermen er crappy...

Flott!

Bruker selv IPS, og syntes det er helt OK til spill, og fantastisk til det meste annet ;)

Du kan oppleve svarte streker i noen få spill, men i de fleste, så burde det funke fint ;)

Det får jeg overleve, takker for tips :)

Vet skjermen ikke er fra øverste hylle, men den vil nok funke bra nok for meg foreløpig. Videre oppgraderinger på denne fronten får eventuelt komme senere.

Planen var først og fremst å bygge en ganske bra pc.

Jeg har eegentlig mus, Logitech M215. Bittelitt for liten kanskje, men den funker. Er noe jeg kan oppgrader om jeg føler den blir håpløs. Problemet er musematte, har ingen. Samboern kjøpte en musematte på Clas Ohlson, noe stoff greier, og musen hakket på den. Som om det laserlyset bare forsvant ned i matten. Har ikke turt å kjøpe ny siden da "alle" musematter finnes i stoff.

Visste ikke før nå at det finnes mekanisk og membran-baserte tastatur :p

Jeg skriver lengre historier/bøker av og til, og det har funket greit med tastaturet på laptopen (Acer Aspire 5920), men så er det et veldig deilig tastatur. Korte, markerte taster med faste og bestemte trykk. Minuset med dette er at det er forholdsvis smalt, og leddene blir mer eller mindre bøyd mens jeg skriver:

558445-9-1389299666740.jpg

Samboeren har dette tastaturet

558445-9-1389299648006.jpg

Jeg syntes tastaturet på laptopen er mye bedre, og skriver både fortere og er føles mer nøyaktig. Misstenker kanskje at grunnen kan være at jeg har brukt tastaturet i fem år.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg aldri har hørt om alumuniumsmusematte :p Har kun hørt om stoff og slik plastikkmatte som gjerne bøyer seg litt.

Hvor får man tak i slik musematte? Expencive?

Driver og leser hardwares test av gamingtastatur. Vet ikke om jeg klarer å vri meg unna et mekanisk tastatur med bakgrunnsbelysning, usb-innganger og ekstra knapper nå :roll:

Endret av Aalsen
Lenke til kommentar

Aha. Var og trykket litt på et mekanisk tastatur på den lokale Elkjøp butikken i dag, han mente det var brown. Jeg mener det var brown jeg og, selv om jeg aldri har rørt noen av Cherry tastene :p Så prøvde jeg et blue tastatur, tror det var til Anasi eller noe. Det bråkte, og klikket. Da gjenstår det bare å prøve red og black :)

Har revurdert CM Storm Trigger tastaturet da jeg har lest at folk har hatt mye trøbbel med det, spesielt med windows 8/8.1, så researchen fortsetter :D

Takker for hjelp og tips :)

Lenke til kommentar

Er definitivt en vanesak ;)

Appropo musematte, så liker jeg selv de litt mer glatte, og ikke de som er "clothy" har du vurdert slike som er av aluminium? :D

Jeg vet at det er mange som kjøper slike matter, men jeg har aldri forstått hva man skal med disse. For meg så er det mer irriterende å bruke slike matter. Jeg merker heller ingen forskjell fra da jeg bruker musen på bord, og fra da jeg bruker den på slike matter. Dermed så har jeg droppet musematter for evig og alltid :p

Lenke til kommentar

Det var nice! Liker at det ikke oser fansy schmansy, men ser enkelt og stilrent ut :)

Den lå på toppen i hodet mitt, til jeg hadde gjort noen søk til og fant Qpad MK-85 :dribble: Det har alt! Og fåes med MX-Brown

Endret av Aalsen
Lenke til kommentar

Har prøvd det, virket som et ganske solid tastatur ;)

Så du likte brown best? :D

Jeg har ikke prøvd black og red (skal gjøre det etter hvert), men kan egentlig ikke tenke meg noe annet enn brown. Black og red er ikke taktil, noe jeg både er vant med fra rubbers doom, og vil ha siden jeg skriver en del på pc'en. Å kun trykke tasten ned som etterhvert får litt og mer og mer motstand (om jeg har forstått det riktig) klinger i grunn ikke så bra i mine ører. Blue klikker no j*?elig.

Så ja, jeg var veldig fornøyd med brown, slike taster kunne jeg levd godt med :)

, da har jeg pc, skjerm, tastatur og musematte :D Alt som mangler er cash :hm:

Forresten, når man skal ha et slikt heftig tastatur, da matcher det dårlig med en rød Logitech M215..? :huh: (er egentlig bitteitt for liten og)

Endret av Aalsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...