Gå til innhold

[Løst] Valg av skjerm, tastatur og mus. Hovedsakelig til gaming

Anbefalte innlegg

Da har jeg satt sammen pc, og mangler skjerm, tastatur og mus. Tenkte å sette budsjettet til 4-5 tusen, ikke mer.

Skjerm: Pc'en vil bli brukt mest til gaming, så har lest at den burde ha 120hz eller noe? (dette sier meg ingenting) Og lavt input-lag.

Noen som har tips til en rimelig skjerm som matcher pc-oppsettet i bildet under?

Tastatur og Mus: Må ikke være noe heftige greier. OS er Windows 8, så fått tips om en egen windowsknapp på tastaturet er smart. Ellers må det jo være trådløst, og ikke flate taster ;)

Noen som har noen tips til hva jeg burde styre unna, og evt. hva som er et greit tastatur og mus?

Pc-oppsettet blir dette, med Corsair 650W Gold PSU:

558445-8-1389192449267.jpg

Endret av Aalsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp kjøpt disse produktene og er sinnsykt fornøyd! (Priser fra komplett)

- Asus 27" LED MX279H (2599,-)

- Razer Deathstalker (699,-)

- Razer Taipan Expert Ambidextrous (575,-)

Sammenlagt 3873 + frakt :)

Nice, dette så også veldig bra ut, men jeg klarer faktisk ikke flate taster påtastaturet :wee: Hehe

Endret av Aalsen
Lenke til kommentar

Har det selv, anbefales på det høyeste! Man får også kjøpt håndleddstøtte, for 250,- ;)

Nice, dette er noe jeg skal se på :)

Skjermen virker råbra med 1ms responstid og 144hz, men den fikk litt dårlig på fargegjengivelse.

Så lurer jeg på om jeg får spilt uten lagg med oppløsning på over 1920x1080? (25xx ganger xxxx) Husker ikke oppløsningen..

Ikke det at jeg bryr meg så veldig bare jeg får spilt på 1920hd, men går det fint på høyere oppløsning, så hvorfor ikke :p

Endret av Aalsen
Lenke til kommentar

Nice, dette er noe jeg skal se på :)

Skjermen virker råbra med 1ms responstid og 144hz, men den fikk litt dårlig på fargegjengivelse.

Så lurer jeg på om jeg får spilt uten lagg med oppløsning på over 1920x1080? (25xx ganger xxxx) Husker ikke oppløsningen..

Ikke det at jeg bryr meg så veldig bare jeg får spilt på 1920hd, men går det fint på høyere oppløsning, så hvorfor ikke :p

Med det skjermkortet klarer du å dra de fleste spill i 2560x1440. Men da vil en god skjerm koste deg minst 4000.

Skjermen MariusJS viste til har en maks oppløsning på 1080p, og en finner ikke noe særlig til skjermer som er bedre på gaming enn den.

Selv har jeg en Benq xl2411T, og jeg er meget fornøyd med den

Endret av PeterA
Lenke til kommentar

Angående Asus VG248QE skjermen, så er det en som sier "Its a nice monitor it just sucks that you have to use the DVI cable to get the 144htz because the HDMI port is only a 1.3."

Får man ikke spilt i HD om man vil ha 144 hz?

Med det skjermkortet klarer du å dra de fleste spill i 2560x1440. Men da vil en god skjerm koste deg minst 4000.

Skjermen MariusJS viste til har en maks oppløsning på 1080p, og en finner ikke noe særlig til skjermer som er bedre på gaming enn den.

Selv har jeg en Benq xl2411T, og jeg er meget fornøyd med den

Ok, da konsentrerer jeg meg om 1920 skjermer :)

Lenke til kommentar

Angående Asus VG248QE skjermen, så er det en som sier "Its a nice monitor it just sucks that you have to use the DVI cable to get the 144htz because the HDMI port is only a 1.3."

Får man ikke spilt i HD om man vil ha 144 hz?

Ok, da konsentrerer jeg meg om 1920 skjermer :)

Jo, men du må bruke en DVI kabel, ikke HDMI ;)
Lenke til kommentar

Da ser det ut som jeg har funnet skjermen tror jeg. Gikk bort fra TN panel da jeg skal bruke pc'en til mange andre ting og, så vil ha en skjerm med bra farger.

Kravene: IPS panel, 5ms Responstid, 24"

Dette var det Dustinhome hadde i min prisklasse (opptil 2500):

ASUS VS24AHL 24"

http://www.dustinhome.no/product/5010756852/asus-vs24ahl-24-wide-tft-led-black/

Men denne har en oppløsning på 1920x1200, og et bildeformat på 16:10, vil det da bli svarte streker langs sidene når man spiller, eller støtter "alle" dagens spill denne oppløsningen? :)

Endret av Aalsen
Lenke til kommentar

Jeg tviler, og den skjermen er crappy...

Da ser det ut som jeg har funnet skjermen tror jeg. Gikk bort fra TN panel da jeg skal bruke pc'en til mange andre ting og, så vil ha en skjerm med bra farger.

Kravene: IPS panel, 5ms Responstid, 24"

Dette var det Dustinhome hadde i min prisklasse (opptil 2500):

ASUS VS24AHL 24"

http://www.dustinhome.no/product/5010756852/asus-vs24ahl-24-wide-tft-led-black/

Men denne har en oppløsning på 1920x1200, og et bildeformat på 16:10, vil det da bli svarte streker langs sidene når man spiller, eller støtter "alle" dagens spill denne oppløsningen? :)

Flott!

Bruker selv IPS, og syntes det er helt OK til spill, og fantastisk til det meste annet ;)

Du kan oppleve svarte streker i noen få spill, men i de fleste, så burde det funke fint ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...