Gå til innhold

ASUS G750JH 17.3" Full HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en Asus G55VW fra før så vet egentlig hva jeg går til, men vil ha større skjerm siden disse egentlig blir brukt som stasjonære maskiner, med den fordelen at den ikke tar opp plass i stua. Er for tung til å ta med seg etter min mening, finnes nettbrett til slikt.

 

Har ikke merket noe til noe skjerm problemer på denne, håper jeg ikke vil på den nye heller...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har en Asus G55VW fra før så vet egentlig hva jeg går til, men vil ha større skjerm siden disse egentlig blir brukt som stasjonære maskiner, med den fordelen at den ikke tar opp plass i stua. Er for tung til å ta med seg etter min mening, finnes nettbrett til slikt.

 

Har ikke merket noe til noe skjerm problemer på denne, håper jeg ikke vil på den nye heller...

 

Jeg er i hvert fall kjempefornøyd med alt på min jh, skjermen er helt fantastisk så lenge man har normal avstand mellom øynene og normal avstand til skjermen. Problemene tidligere var relatert til driverne til nvidia, men det er løst. Kjører win8.1 på den nå og alt går så det suser med siste betadriveren til nvidia. (334.67). For et kraftverk av en datamaskin.

Lenke til kommentar

Alienware er kjempe bra. Bedre kundeservice enn ASUS. Men er heller ingen eksperter da. For å si det slik er nok Alienware de beste på gaming laptoper. De er stille, kjølige og mye oppgraderings muligheter med god garanti og support. Det er kun 3 minus med alienware. Plastikk, mye lys og pris.

 

Angående multicom sine Clevo er det den verste dritten som finnes. Anbefales ikke. Bråker som faen, elendig drivere og trist design/byggekvalitet. For å si det slik, du får ytelse men det er så mye mer for å danne en god brukeropplevelse...

Lenke til kommentar

Asus holder seg kjølige, stille og kan oppgraderes bra, er nesten samme som alienware. Bare med aluminium

Trur du må lese din innlegg igjenn :)

Du skriver selv at de kan oppgraderes bra og sannhet er at det mest grunnlegende av oppgraderinger er loddet fast.

Eneste laptoper med fast loddet CPU som kommer med siste i7 CPU'er er asus sine g750 series vil eg tru :)

Endret av jmhdj
Lenke til kommentar

 

Asus holder seg kjølige, stille og kan oppgraderes bra, er nesten samme som alienware. Bare med aluminium

 

Trur du må lese din innlegg igjenn :)

Du skriver selv at de kan oppgraderes bra og sannhet er at det mest grunnlegende av oppgraderinger er loddet fast.

Eneste laptoper med fast loddet CPU som kommer med siste i7 CPU'er er asus sine g750 series vil eg tru :)

Med det mente jeg bytting av gpu, ram, ssd/hdd, dessuten bare smelt opp loddetinnet. Men hvis pcen drar på årene og du allerede har topp modell av cpu, hvordan skal du da oppgradere cpu, når du likevel må bytte hk, som ikke er like lett... Dessutem er det ikke vært og betale 11k for en alienware med 760m... bare for o kunne bytte til samme cpu.

Lenke til kommentar

Du kan kun oppgradere RAM, lagring og nettverkskort i ASUS. ASUS bruker også spesielle grafikk kort nå for tiden. Altså du kan ikke bytte den ut med en MXM 3.0

 

Men Alienware kan du bytte ut alt på. CPU, GPU, lagring, ram, nettverkskort etc. Alienware har også ulykkegaranti om du bestiller fra nettsiden demmes. Altså alienware kan være det beste i lengden. De holder seg kjøligere og er mer stille en ASUS også. ASUS er jævlig oppskryt :)

Lenke til kommentar

ASUS er ikke noe oppskrytt! Min erfaring er at ASUS har lengt bedre kvalitet enn alienware! Så mulig Alienware har ulykkes garanti, men med ASUS maskiner så trenger du den ikke. Ekstrem byggekvalitet, og den eneste ulempen med ASUS er at man ikke kan oppgradere GPU på den. CPU er det mulig å oppgradere på ASUS hvis man vil og hvis man virkelig har behov for det.

Lenke til kommentar

Mine 3 siste bærbare er alle fra asus. Men eg skal ike sette de over de andre av den grunn. Asus lager like bra/dårlige bærbare som alle andre produsentene. Vi har tendens å ta side bare fordi vi har valgt den ene eller andre og finner grunner for at de er best :).

Eg altid bruker god tid og prøver å finne ut mest mulig akurat om denne modellen eg sins er bra for meg så om eg har boomet det stopper ikke fra å si fra.

Personlig ville eg aldri kjøpt G750 av alt skjerm oppstyret og andre årsaker som fast loddet CPU.

Eg har oppgradert min G73SW med 2860qm cpu fra 2630qm. Og GPU var det h....te å få oppgradert men til slutt har eg fått oppgradere til 680M.

Skjønner fortsatt ikke at asus velger å lage custom MXM 3.0b Gpu's plus har sine egne løsninger for implementering av video bios i system bios.

Lenke til kommentar

 

 

Asus holder seg kjølige, stille og kan oppgraderes bra, er nesten samme som alienware. Bare med aluminium

Trur du må lese din innlegg igjenn :)

Du skriver selv at de kan oppgraderes bra og sannhet er at det mest grunnlegende av oppgraderinger er loddet fast.

Eneste laptoper med fast loddet CPU som kommer med siste i7 CPU'er er asus sine g750 series vil eg tru :)

Med det mente jeg bytting av gpu, ram, ssd/hdd, dessuten bare smelt opp loddetinnet. Men hvis pcen drar på årene og du allerede har topp modell av cpu, hvordan skal du da oppgradere cpu, når du likevel må bytte hk, som ikke er like lett... Dessutem er det ikke vært og betale 11k for en alienware med 760m... bare for o kunne bytte til samme cpu.

 

GPU er også såkalt proprietary format så den kan ikke oppgraderes heller med andre GPU'er xD

Lenke til kommentar

Hehe. For de som vil kjøpe et feilfritt ferdig produkt med den kuleste designen som ikke ligner på et blinkende juletre ala Alienware er det bare å kjøpe 750 :-) Har lest alt av kritikk mot 750-serien og feilene skyldes stort sett brukerfeil utført av raringer som ikke vil kjøpe et ferdig produkt men som må nedi med skrujern for å føle at de har laget greiene selv.

Lenke til kommentar

Hehe. For de som vil kjøpe et feilfritt ferdig produkt med den kuleste designen som ikke ligner på et blinkende juletre ala Alienware er det bare å kjøpe 750 :-) Har lest alt av kritikk mot 750-serien og feilene skyldes stort sett brukerfeil utført av raringer som ikke vil kjøpe et ferdig produkt men som må nedi med skrujern for å føle at de har laget greiene selv.

Trur du tar feil der angonde skjerm feil på G750 serien. Når det er så mange som klager på samme feil kan det ikke skyldes på brukere. Les litt her: http://rog.asus.com/forum/showthread.php?41790-G750JH-screen-replacement&country=&status

Også er det feil med lyd utgangen hodetelefoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...