Martin-sama Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 (endret) Hei. PCen min frøs plutselig idag, ingen knapper fungerte, så måtte skrudde av på maskinen. Etter boot fikk jeg feilmeldinger om manglende systemfiler osv. Da bootet jeg på nytt, og maskinen startet et form for filfeilsøk og fant mye feil. Etter dette, bootet maskinen, men ingen programmer fungerte. Alle programikonene var byttet ut med "hvite ark", som tegn på at noe mangler. Bestemte meg for å formattere, lenge siden det hadde blitt gjort. Det gikk fint og jeg hadde innstallert drivere og det som trengs. PC'en sto idle i 1-2t, så la jeg merke til at den hadde restartet. På skjermen sto det "please insert boot-device", i BIOS finnes ikke SSD lengre. SSDen er 2,5 år gammel, tenkt på å bytte den ut en stund. Er det sannsynlig at det er denne som er blitt defekt? Finnes det noe jeg kan gjøre som kan finne ut av det? Har ingen HDD tilgjengelig. Endret 9. januar 2014 av Martin-sama Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Fint med innspill, må bestille ny raskt hvis flere tror disken er defekt. Trenger virkelig pc nå. Det er OCZ vertex 2, OS er Windows 7 pro. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Symptomene på defekt SSD stemmer ganske godt overens med beskrivelsen din. Heng i maskin, mangler plutselig filer og plutselig borte fra BIOS. Eneste som gjenstår er å sjekke at kablene sitter som de skal. Ellers er det ikke stort å gjøre... Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Se om du klarer å oppdatere firmwaren på ssden Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Regner med at kablene sitter, en stund siden jeg har vært inni PC'en. Hvordan oppdateres den når maskinen ikke finner disken? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 DU får bare håpe den finner den Ellers så får du kjøpe deg en ny en Kjøp en skikkelig denne gang. Crucial, Samsung, SanDisk og Intel er gode SSDer Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) HVa med å sjekke ut OCZ Toolbox? http://ocz.com/consumer/download/firmware Kanskje de har en diagnose-test innebygd i det programmet..? Jeg har to SSD-disker, en Intel X25-M 80GB og en SanDisk Extreme 120GB, og de har oppført seg veldig pent. Overhodet ingen problemer med dem. Har hørt mye rart om holdbarheten til OCZ Endret 9. januar 2014 av newman221 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå