IngvildBr Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Hei, jeg skal kjøpe meg et nytt speilrefkekskamera. Jeg sjangler mellom Canon EOS 650D og 700D. Skal bruke det til både foto og video (går media på skolen, så er langt i fra et profesjonelt nivå!). Noen som har erfaring med en av eller begge kameraene? Noen gode tips? Noen som har veiledning? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Stort sett ingen forskjell. Bortsett fra navnet er de stort sett identiske. Kjøp det du får billigst. 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Klippet ut fra Akam sin forhåndsomtale av 700D 700D har fått et nytt modushjul, og vil leveres i pakke med det nye STM-objektivet. Noen andre små forskjeller er det også, som for eksempel at digitale filtre nå kan forhåndsvises, men i det store og hele er dette det samme kameraet som 650D var. Faktisk skal bildebrikken være nøyaktig den samme 3 Lenke til kommentar
se# Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 (endret) Hei, jeg skal kjøpe meg et nytt speilrefkekskamera. Det er vanskelig å finne 650D nytt, hvis du i heletatt klarer det. Så hvis du ikke vet om et sted som fortsatt har det inne er det 700D som gjelder. 600D som også er ganske likt, men et år eldre enn 650D finnes imidlertid fortsatt i mange butikker. Du sparer en del ved å gå for 600D og mht bildekvalitet er det neste identisk. 700D kommer imidlertid med et nyere standardobjektiv, 18-55 IS STM som er en liten oppgradering i forhold til det som (vanligivis) kommer med 600D. Dette objektivet er forøvrig også designet for å gi bedre fokusering med video og kan være et argument for 700D siden du nevner video. 700D gir (treg) kontinurelig fokus under opptak, det gjør så vidt jeg vet ikke 600D. Personlig ville jeg valgt en speilløsmodell som Panasonic G6 for best mulig kombinasjon av video og foto hvis ikke kameraet skal brukes mye for actionbilder. Det gir en mer brukervennlig videofunksjon og er omtrent like bra på stillbilder. Endret 8. januar 2014 av se# 1 Lenke til kommentar
IngvildBr Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 Tusen takk for svar! Setter virkelig pris på det! Jeg kjøpte en 70-300mm linse (Tamron) som passer til Canon kameraer (har 1100D, men ønsker et bedre kamera). Derfor er det kun, Canon som er aktuelt, men takk for tipset! Lenke til kommentar
IngvildBr Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 Tusen takk for svar! Stort sett ingen forskjell. Bortsett fra navnet er de stort sett identiske. Kjøp det du får billigst. Lenke til kommentar
IngvildBr Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 Tusen takk for svar! Setter virkelig pris på det! Jeg kjøpte en 70-300mm linse (Tamron) som passer til Canon kameraer (har 1100D, men ønsker et bedre kamera). Derfor er det kun, Canon som er aktuelt, men takk for tipset! Det er vanskelig å finne 650D nytt, hvis du i heletatt klarer det. Så hvis du ikke vet om et sted som fortsatt har det inne er det 700D som gjelder. 600D som også er ganske likt, men et år eldre enn 650D finnes imidlertid fortsatt i mange butikker. Du sparer en del ved å gå for 600D og mht bildekvalitet er det neste identisk. 700D kommer imidlertid med et nyere standardobjektiv, 18-55 IS STM som er en liten oppgradering i forhold til det som (vanligivis) kommer med 600D. Dette objektivet er forøvrig også designet for å gi bedre fokusering med video og kan være et argument for 700D siden du nevner video. 700D gir (treg) kontinurelig fokus under opptak, det gjør så vidt jeg vet ikke 600D. Personlig ville jeg valgt en speilløsmodell som Panasonic G6 for best mulig kombinasjon av video og foto hvis ikke kameraet skal brukes mye for actionbilder. Det gir en mer brukervennlig videofunksjon og er omtrent like bra på stillbilder. Lenke til kommentar
IngvildBr Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 Tusen takk for svar! Klippet ut fra Akam sin forhåndsomtale av 700D Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Tusen takk for svar! Setter virkelig pris på det! Jeg kjøpte en 70-300mm linse (Tamron) som passer til Canon kameraer (har 1100D, men ønsker et bedre kamera). Derfor er det kun, Canon som er aktuelt, men takk for tipset! Jeg regner med du har tenkt til å selge 1100D for å delfinansiere 600D eller hva det nå blir. Det er like lett å selge Tamron-objektivet om du ønsker å gå for et annet kameramerke. Ikke føl deg mer låst enn nødvendig. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 (endret) Jeg regner med du har tenkt til å selge 1100D for å delfinansiere 600D eller hva det nå blir. Det er like lett å selge Tamron-objektivet om du ønsker å gå for et annet kameramerke. Ikke føl deg mer låst enn nødvendig. Og hva anbefaler du for et kamera til en elev som går på en Medialinje på en skole ? Endret 8. januar 2014 av Nautica Lenke til kommentar
IngvildBr Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 1100D har jeg standard objektivet på (18-55). Tamron linsa er ganske ny. Kjøpte den på romjulssalg. Er også kjent og fornøyd med Canon. Skolen har Canon 600D. Jeg har sett på forskjellige merker innenfor speilrefkekskameraer og foretrekker personlig Canon. Men takk for rådet. Jeg regner med du har tenkt til å selge 1100D for å delfinansiere 600D eller hva det nå blir. Det er like lett å selge Tamron-objektivet om du ønsker å gå for et annet kameramerke. Ikke føl deg mer låst enn nødvendig. Lenke til kommentar
IngvildBr Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 På skolen vår (Noroff) har vi Canon EOS 600D. Og i tillegg er jeg kjent med Canon og liker merket godt. Velger å følfe strømmen. Men hva ville du gjort? Går du/ har du gått media? Og hva anbefaler du for et kamera til en elev som går på en Medialinje på en skole ? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 (endret) Skolen har Canon 600D. Det er vanlig at skoler har et av de to store Canon/Nikon, så et er uten tvil en fordel og holde seg till disse, fordelene er, utveksle erfaringer, byttelåne utstyr, redigering, etc. Endret 8. januar 2014 av Nautica Lenke til kommentar
IngvildBr Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 Okei, er enig det. Skolen har jo masse linser, blitzer osv. Er jo kanskje en fordel å ta Canon med et i tankene også Det er vanlig at skoler har et av de to store Canon/Nikon, så et er uten tvil en fordel og holde seg till disse, fordelene er, utveksle erfaringer, byttelåne utstyr, redigering, etc. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Min favorittside for kamerasammenligninger: http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-650D-vs-Canon-EOS-700D/specsInntrykket mitt av Canon crop-kamera er at bildekvaliteten fra det billigste til det dyreste er absolutt minimal. Det du får på et dyrere kamera er funksjoner og/eller hastighet. Lenke til kommentar
IngvildBr Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Takk for svar og link! Min favorittside for kamerasammenligninger: http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-650D-vs-Canon-EOS-700D/specs Inntrykket mitt av Canon crop-kamera er at bildekvaliteten fra det billigste til det dyreste er absolutt minimal. Det du får på et dyrere kamera er funksjoner og/eller hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå