rockPaperScissors() Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 (endret) Pimp. Endret 11. januar 2014 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Redaktør for en middelmådig, statsfinansiert lokalavis i sør-Troms. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Ville uten tvil fulgt min bestefars fotspor; Først jagerpilot for så å gå over til helikopterpilot i forsvaret (jepp, han fløy både Jagerfly og Helikopter - hoppet over til helikopter etter en stund bak spakene i F-86 Sabre Jet...) Bestefar var forøvrig en av fire piloter som fløy de 4 siste F-85 flyene i aktiv tjeneste her i Norge, fra Ørlandet til Fornebu hvor flyene skulle pensjoneres. Det å Fly jagerfly for så å hoppe over til helikopter er nok ikke helt enkelt i dag, da begge deler krever en langt mer spesialisert utdannelse enn hva det gjorde den gang, så da måtte det blitt slik: Fløyet Seaking i 330 skvadronen, stasjonert på Sola eller Ørlandet. Etter endt tjenestetid (og kanskje en del år ekstra...) ville jeg flydd for Norsk Luftambulanse. Kunne på den måten både vert med på å redda liv, og hatt verdens desidert kuleste jobb!!! Stolt barnebarn........................ Joda, det hender fortsatt at jagerflygere går over til helikopter i forsvaret, og der krever ikke noe særlig ekstraordinære grunner. Helikopterutdanningen er både kort og "billig", sett relativt i forhold til jagerflyutdanning. Det er imidlertid bare en av flere veier jagerflygere kan gå når de begynner å bli sliten, eller sulten på nye utfordringer. Min drømmejobb er jagerflyger. Å fly helikopter i forsvaret stiller også sterkt. Heldigvis forsøkte jeg å realisere denne drømmen, noe som gikk bra, og jeg ender opp i en av de to yrkene om et par år. Drømmejobben, som ikke vil være realistisk med mindre jeg plutselig får en god sum penger på kontoen, er helikopterpilot. Drømmen er da å fly ambulansehelikopter, seaking eller politihelikopter. Med mindre du vet at du har noe som gjør deg diskvalifisert til å søke forsvarets flygeskole, så ville jeg absolutt gjort dette. Det er selvsagt eneste måten å få fly SeaKing, og kanskje eneste reelle måten å fly politi- og ambulansehelikopter, med mindre du har steinrike foreldre. Man taper ingenting på å prøve. Endret 12. januar 2014 av Reeve 1 Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Astronaut, spesialjeger eller bankraner (It's more fun to be a pirate than to join the navy"). Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Interessant Faren min var også jagerfly og helikopterpilot, men han var en av de VELDIG FÅ som fikk lov til å ta utdannelsen sin i USA! Han fløy for både USAF og USARMY i Texas med toppkarakterer og "Best i sin klasse" Fikk høre noen ville historier haha.. Han fløy faktisk også i Norsk luftambulanse i 330 Skvadronen! Artig!! :-) Så vidt jeg husker så tok bestefar utdannelsen sin i Canada, rett ved Grensen til USA. Jeg mener og hat han var å flydde i USA. Bestefar fløy aldri i 330 skvadronen, men han hadde mange år i Norsk Luftambulanse :-) Jeg har hørt en del ville historier av bestefar også hehehehe !!! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Wingman for Hugh Hefner hadde ikke gjort meg så mye i grunn,. Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Med mindre du vet at du har noe som gjør deg diskvalifisert til å søke forsvarets flygeskole, så ville jeg absolutt gjort dette. Det er selvsagt eneste måten å få fly SeaKing, og kanskje eneste reelle måten å fly politi- og ambulansehelikopter, med mindre du har steinrike foreldre. Man taper ingenting på å prøve. Har laserkorrigert syn, så forsvarets flygerskole er dessverre utelukket. Har heller ikke steinrike foreldre, så jeg må nok vente på en lottogevinst eller la det forbli med en drøm 1 Lenke til kommentar
fnatten Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Navy S.E.A.L. Hadde sikkert daua eller blitt for skadet til å kunne fortsette etter noen år, men faen så mye mer action og spenning det hadde blitt enn i 90% av alle andre jobber. Hvorfor ikke Marinejeger? Kanskje ett mer realistisk alternativ. Lenke til kommentar
GeneralUser Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Corporate raider. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) Robotikk/kybernetikk relatert til rom-prosjekter. Å jobbet med f.eks NASA MSL eller ESA ExoMars Utdanningen er i riktig retning, men spørsmålet er om jeg finner jobben. Sånn generelt så sikter jeg mot å bli en viktigper som drikker kaffe hele dagen og gjør scienceshit. Endret 25. januar 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 være sjef for en egen bedrift som går dritbra! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Agronom, Landbruksentrenpenør Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Kaptein hos SAS eller Norwegian..! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Robotikk/kybernetikk relatert til rom-prosjekter. Å jobbet med f.eks NASA MSL eller ESA ExoMars Utdanningen er i riktig retning, men spørsmålet er om jeg finner jobben. Sånn generelt så sikter jeg mot å bli en viktigper som drikker kaffe hele dagen og gjør scienceshit. Vi har en god del slike firmaer i Norge, men du må muligens flytte litt på deg. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Robotikk/kybernetikk relatert til rom-prosjekter. Å jobbet med f.eks NASA MSL eller ESA ExoMars Utdanningen er i riktig retning, men spørsmålet er om jeg finner jobben. Sånn generelt så sikter jeg mot å bli en viktigper som drikker kaffe hele dagen og gjør scienceshit. Vi har en god del slike firmaer i Norge, men du må muligens flytte litt på deg. Jepp. Kommer nok til å flytte på meg for å oppfylle drømmen min. Kunne godt jobbet for f.eks Kongsberg Gruppen eller Norsk Romsenter. Virgin Galactic eller SpaceX for generelt space-stuff hadde også vært kult. Man må dessverre være amerikans statsborger for å jobbe for NASA, med mindre man jobber for et tredjeparts-selskap med kontrakt. Endret 25. januar 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Det er fint på Kongsberg. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Det er fint på Kongsberg. Ikke mer en delvis enig i den, men der er mye gøy som foregår der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Kan du utdype? Interessert i Kongsberg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå