Gå til innhold

Hva er din drømmejobb?

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hvis du kunne velge uansett hva, hvilken jobb ville du hatt?

Jeg ville jobbet med programmering og software.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å jobbe med mat. Drive en spiseplass/kro som dyrker sine egne grønnsaker, krydder osv. Fokus på skikkelig mat og drikke.

Jobber desverre som ingeniør i olje og gassindustrien og drømmen er nok ganske fjern. Dyrker mine egne krydder i hagen hjemme da :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

+1 på Astronaut. <3

Eller jobbe som serviceingeniør (serviceingeniør på ISS må vel være det ultimate :p). Alternativt som kretsdesigner eller designing/produsering av andre større anlegg. :)

Kanskje også som generell forsker til romfartsindustrien. :love: Hvis ikke JEG får dratt til rommet, så i det minste lage en rover som gjør det for meg.

Lenke til kommentar

Hmm.. Landskaps- eller bygningsarkitekt, tror jeg

Å jobbe med mat. Drive en spiseplass/kro som dyrker sine egne grønnsaker, krydder osv. Fokus på skikkelig mat og drikke.

Jobber desverre som ingeniør i olje og gassindustrien og drømmen er nok ganske fjern. Dyrker mine egne krydder i hagen hjemme da :p

Drømmen er bare så fjern du ønsker den til å være. Men krever vel en god plan og en dose intuisjon for å drive et vellykket sted, men hadde likt og sett flere sånne spiseplasser :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det hadde vært artig å bli CEO eller CFO i et stort konsern, men jeg er så realistisk at selv om jeg har/får evnene til det, vil det kreve så mye jobb og ansvar at jeg må utelukke mange andre artige ting i livet. Så jeg vil være fornøyd hvis jeg blir en mellomleder med mye ansvar, mye frihet, god lønn og nok fritid. (Det er vanskelig å si hva nok fritid er nå, men jeg ser for meg at jeg kan leve med arbeidsuker på inntil 60 timer).

Lenke til kommentar

Ville uten tvil fulgt min bestefars fotspor; Først jagerpilot for så å gå over til helikopterpilot i forsvaret (jepp, han fløy både Jagerfly og Helikopter - hoppet over til helikopter etter en stund bak spakene i F-86 Sabre Jet...)

Bestefar var forøvrig en av fire piloter som fløy de 4 siste F-85 flyene i aktiv tjeneste her i Norge, fra Ørlandet til Fornebu hvor flyene skulle pensjoneres.

Det å Fly jagerfly for så å hoppe over til helikopter er nok ikke helt enkelt i dag, da begge deler krever en langt mer spesialisert utdannelse enn hva det gjorde den gang, så da måtte det blitt slik:

Fløyet Seaking i 330 skvadronen, stasjonert på Sola eller Ørlandet. Etter endt tjenestetid (og kanskje en del år ekstra...) ville jeg flydd for Norsk Luftambulanse. Kunne på den måten både vert med på å redda liv, og hatt verdens desidert kuleste jobb!!!

Stolt barnebarn........................ :eek:

Endret av Skipstrixxy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville uten tvil fulgt min bestefars fotspor; Først jagerpilot for så å gå over til helikopterpilot i forsvaret (jepp, han fløy både Jagerfly og Helikopter - hoppet over til helikopter etter en stund bak spakene i F-86 Sabre Jet...)

Bestefar var forøvrig en av fire piloter som fløy de 4 siste F-85 flyene i aktiv tjeneste her i Norge, fra Ørlandet til Fornebu hvor flyene skulle pensjoneres.

Det å Fly jagerfly for så å hoppe over til helikopter er nok ikke helt enkelt i dag, da begge deler krever en langt mer spesialisert utdannelse enn hva det gjorde den gang, så da måtte det blitt slik:

Fløyet Seaking i 330 skvadronen, stasjonert på Sola eller Ørlandet. Etter endt tjenestetid (og kanskje en del år ekstra...) ville jeg flydd for Norsk Luftambulanse. Kunne på den måten både vert med på å redda liv, og hatt verdens desidert kuleste jobb!!!

Stolt barnebarn........................ :eek:

Interessant

Faren min var også jagerfly og helikopterpilot, men han var en av de VELDIG FÅ som fikk lov til å ta utdannelsen sin i USA! Han fløy for både USAF og USARMY i Texas med toppkarakterer og "Best i sin klasse" Fikk høre noen ville historier haha..

Han fløy faktisk også i Norsk luftambulanse i 330 Skvadronen! :p

Endret av kong11
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...