Gå til innhold

Ny PC. Må passe i TV benken

Anbefalte innlegg

På jakt etter en pc som skal kobles opp med receiver og tv'n i stua.

Den skal brukes til streaming, videoredigering og noe spilling.

Benken den skal plasseres i har ikke så mye plass igjen, b25 h34 og L41, så kabinettstr begrenses..

Viktig med et fint kabinett siden den skal stå i stua, og selvfølgelig er det naturlig med trådløs mus og tast.

En SSD og en lagringsdisk vil jeg ha (1TB).

Pris 5-10k

Har vært ute av hardware verden en god stund nå, så hadde vært kjekt med litt god hjelp.

Endret av DOCTOR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har du tenkt å spille, hva du trenger av skjermkort har en del betydning for hvilke kabinett som kan være aktuelle.

Har du ellers i målene dine tatt hensyn til at du bør ha luft rundt et kabinett. Personlig regner jeg minst 1 cm på hver side, helst 2 - 4 cm over. Om du har tett bakvegg må du regne 5 - 7 cm der også. Er den ikke tett så kan vi gå opp mot 40 cm. Med tett bakvegg ville jeg faktisk ikke puttet en PC som skal spilles litt på inn i det hele, man må få til luftsirkulasjon.

Lenke til kommentar

Hva har du tenkt å spille, hva du trenger av skjermkort har en del betydning for hvilke kabinett som kan være aktuelle.

Har du ellers i målene dine tatt hensyn til at du bør ha luft rundt et kabinett. Personlig regner jeg minst 1 cm på hver side, helst 2 - 4 cm over. Om du har tett bakvegg må du regne 5 - 7 cm der også. Er den ikke tett så kan vi gå opp mot 40 cm. Med tett bakvegg ville jeg faktisk ikke puttet en PC som skal spilles litt på inn i det hele, man må få til luftsirkulasjon.

Skal spille Train Simulator 2014 ihvertfall, generelt et gpu krevende spill..

Åpen løsning hele veien rundt, kun stolper mellom de to hyllene. jeg har to monoblokker også i benken, så har 25cm i mellom de to.

Høyde er 34cm og 41cm dybde(ikke tett bakvegg)

Monoblokkene er 19cm høye, så det er ikke tett hele veien til maks høyde

Endret av DOCTOR
Lenke til kommentar

Den passer stående der du skal ha den ? :)

Tenker litt på det viftene må ha litt plass for å kunne blåse vekk luften kabinettet.

Den skal passe den ja (SG10), hylla er 34cm høy, så har 4cm å gå på.

Mener dere SG10 er et godt alternativ?

Lenke til kommentar

Jeg får kikke litt rundt detta med kabinett..

Når det gjelder GPU, jeg ser det er et ganske stort prishopp fra GTX 760 og opp til 770-780, er det stor forskjell i ytelse? hva gir mest for penga?

Iden stasjonære jeg hadde før satt det et gtx 560ti kort, den funket bra på spill for ca 1år siden, men er det mye bedre ytelse i et gtx 760 kort?

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å kikke på R9 280X fra AMD :)

Super kort til en billig peng. Er på nivå eller bedre en GTX770.

Leste at TS2014 går best med nvidia kort, så blir nok 760 eller 770.

Men er det ett fett om jeg går for evga, asus, gb eller msi?

Ellers har jeg kikket litt og kommet frem til noen eksempler..

I5 4670k

MSI Z87I Gaming

SSD 840 Evo 250gb

Seagate 2TB snurredisk

Corsair RM550 psu

Logitech K800 tastatur

Logitech m705 mus

Win 8.1 OS

Kabinett ?

Gpu ?

Noen innspill, dumme valg her?

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke valgt Corsair RM550 PSU. De er kjent for å være relativt stille, men både JonnyGuru og TechPowerUp stiller noen spørsmålstegn ved denne serien fra Corsair. Bruk av middels kondensatorer på sekundærside og noe dårlig loddekvalitet. Corsair er i det hele tatt ikke et så godt merke som mange tror når det gjelder PSU-er.

Super Flower Golden Green 600W, http://www.prisjakt.no/product.php?p=856945, er ukjent i Norge men får gode "reviews". Super Flower lager ellers en del av NZXT Hale PSU-ene. Den er også en del rimeligere.

Seasonic G-550 og Seasonic S12G 550W er valg i samme prisklasse. Personlig er jeg veldig glad i Seasonic Platinium-520 Fanless. Den egner seg svært godt i en del HTPC-kabinett hvor PSU ikke har innflytelse på luftflyten i kabinettet. Da har man heller ikke behov for vifta.

Lenke til kommentar

Med det kabinettet du har sitt deg ut så kan du faktisk se på mATX hovedkort, får noen ekstra PCI express spor som alltd er kjekt å ha :)

Her har du jo et lite utvalg fra dustin.no

http://www.dustinhome.no/xgroup/27189/socket-1150/?filters=s_174_2+s_176_8

Stor forskjell på det spillet ang nvidia vs amd ? For til den prisen og ytelsen er 280X blandt det bedre til generelt brukt.

Er det noe annet å hente utenom å kunne kjøre sli?

Av det jeg har lest så sliter mange som ikke har nvidia kort, flere som byttet til nvidia etter de fikk TS2014.

Jeg leste her et sted at hovedkort og gpu av samme produsent gir bedre ytelse, stemmer det?

Isåfall er vel MSI gpu å foretrekke sammen med msi hovedkortet.

Lenke til kommentar

Det med hovedkort og gpu stemmer ikke.

Ang flere pci-x spor så er det alltid kjekt å ha, feks du vil ha et trådløst nettverkskort som bruker. Kommer ikke akk på så mye akk nå. Men eg selv har funne ut at det er alltid kjekt med et spor og to ekstra. og det jo så og si samme pris eller billigere, så hvorfor ikke?

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...