Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan 1 ipad ta hele nettet?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter av og til og spiller på dataen min og merker at hver gang broren min tar opp ipaden sin legger jeg og jeg mister tilgangen til spillet helt. Jeg blir frysende og legger en god del. Dette skjer bare av at han logger inn på facebook på den og jeg begynner å bli temmelig lei, er det noe jeg kan gjøre med dette og er det vanlig at en ipda kan ta så mye av nettet? Eller er det bare nettet som er dårlig, har ikke det beste nettet men det burde vell gå å spille på det :p Det gikk helt utmerket før..

Link til nettinfo: http://www.speedtest.net/my-result/3217176828

Endret av Wuldig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har langt i fra verdens beste nett, og garantert heller ikke verdens beste utstyr - du sier ikke noe om hva dere har...

Spesielt med tanke på opplastningshastigheten deres og at det er ADSL dere har, så er det nok fullt mulig at 1 enhet kan kvele linja når den laster ned og utnytter linja, da opp/ned hastighetene er avhengig av hverandre...

Lenke til kommentar

Du har langt i fra verdens beste nett, og garantert heller ikke verdens beste utstyr - du sier ikke noe om hva dere har...

Spesielt med tanke på opplastningshastigheten deres og at det er ADSL dere har, så er det nok fullt mulig at 1 enhet kan kvele linja når den laster ned og utnytter linja, da opp/ned hastighetene er avhengig av hverandre...

Vi har det beste vi kan få der vi bor. Vi har fått ruter fra telenor nå som er på 10. mens ned faren er 0,80 og jeg har en ping på 40. Før kunne jeg bestandig spille, mens andre var på nette, men nå er det nesten umulig. Jeg lurer om et er noe med dataen. Jeg har en MSi data der jeg kan slå på turbo og en vifte.. Av og till når pingen går opp til 200 og jeg slår på turboen og viften hender det at pingen blir vanig igjen. Så jeg lurer også på om det er dataen min det er noe galt med..

Lenke til kommentar

Kan være nettverkskortet ditt som blir for varmt ja, så kjør all den kjølingen du kan å fullt når du belaster maskina di...

Ellers, som sagt, ADSL avhenger av både opp og ned hastighet, og med 0,8Kbits opp, så er (kan) det (være) en faktor som spiller inn... Hjelper ikke at det er det beste dere kan få, når det er dårligste som er å få.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

Har du ZyXel i fra Telenor? type p2812?

Har samme type, å like latterlig tilgang som det du har, har vært borti samme problemet da det faktisk finnes et eple produkt under mitt tak, det som faktisk løste mitt problem ( untatt WPA2/AES innstillinger på Wlan ) varat jeg tussla inn på modemet og satte - WANServiceType - til -IP over eth - da PPoE nektet med tilkgang til forskjellige sider bla....kan være en løsning

....alternativt så kan programmet - KILL - lastes ned på iPaden, dreper effektivt det som tussler rundt å tuller med resursene på deni såfall....

Lenke til kommentar

Hei

Har du ZyXel i fra Telenor? type p2812?

Har samme type, å like latterlig tilgang som det du har, har vært borti samme problemet da det faktisk finnes et eple produkt under mitt tak, det som faktisk løste mitt problem ( untatt WPA2/AES innstillinger på Wlan ) varat jeg tussla inn på modemet og satte - WANServiceType - til -IP over eth - da PPoE nektet med tilkgang til forskjellige sider bla....kan være en løsning

....alternativt så kan programmet - KILL - lastes ned på iPaden, dreper effektivt det som tussler rundt å tuller med resursene på deni såfall....

Jupp, det er nok det jeg har. TAKK FOR TIPSET, skal prøve det med en gang, kommer tilbake med svar om det funket :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...