Gå til innhold

Nye Tamron 150-600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har plukket opp litt info om dette, eller synspunkter ? Skal eventuelt brukes på både dx og fx.

 

Veldig interessant objektiv, men har ikke sett noen som har det på lager ennå, heller ingen tester fra noen av de mer kjente objektivtestnettstedene. Sigma 150-500 koster halvparten så selv om Tamron har 100mm mer tele bør det være en del bedre også for å forsvare merprisen.

Lenke til kommentar

Ja dette virker veldig spennende! Ideelt for fotografering av kiden på fotballbanen:-)

 

Er ikke helt sikker. Jeg prøvde meg med Sigma 150-500 på fotballbanen, og fant ut at det var for langt og for tregt (både zooming, autofokus og lysstyrke). Har faktisk hatt bedre hell med Nikkor 28-200, selv om det ikke har stort bedre lysstyrke. Har kjøpt Sigma 120-300, men ikke fått prøvd det enda, antar at det er en smule bedre:-) 150-500 skal selges, send en pm om du er interessert.

Lenke til kommentar

 

Er ikke helt sikker. Jeg prøvde meg med Sigma 150-500 på fotballbanen, og fant ut at det var for langt og for tregt (både zooming, autofokus og lysstyrke). Har faktisk hatt bedre hell med Nikkor 28-200, selv om det ikke har stort bedre lysstyrke. Har kjøpt Sigma 120-300, men ikke fått prøvd det enda, antar at det er en smule bedre:-) 150-500 skal selges, send en pm om du er interessert.

 

Takk for ærlig svar tross at du tenker å selge. Jeg er ikke helt klar her enda, men takk for tilbudet:-)

Jeg har de nye av Tamron 24-70 og 70-200 som jeg er fornøyd med, så håpte at dette kanskje kunne stå i stil til de:-)

Lenke til kommentar

 

Takk for ærlig svar tross at du tenker å selge. Jeg er ikke helt klar her enda, men takk for tilbudet:-)

Jeg har de nye av Tamron 24-70 og 70-200 som jeg er fornøyd med, så håpte at dette kanskje kunne stå i stil til de:-)

 

Det er helt sikkert et fint objektiv, men ikke helt hva du trenger om du skal ta bilder av sport, da er det hastighet som teller, og det blir ikke billig.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

 

Ja dette virker veldig spennende! Ideelt for fotografering av kiden på fotballbanen:-)

 

Er ikke helt sikker. Jeg prøvde meg med Sigma 150-500 på fotballbanen, og fant ut at det var for langt og for tregt (både zooming, autofokus og lysstyrke). Har faktisk hatt bedre hell med Nikkor 28-200, selv om det ikke har stort bedre lysstyrke. Har kjøpt Sigma 120-300, men ikke fått prøvd det enda, antar at det er en smule bedre:-) 150-500 skal selges, send en pm om du er interessert.

 

 

Har du fått noen erfaringer? Et slikt står litt høyt på ønskelista, men prisen har holdt meg tilbake...

Lenke til kommentar

 

 

Ja dette virker veldig spennende! Ideelt for fotografering av kiden på fotballbanen:-)

 

Er ikke helt sikker. Jeg prøvde meg med Sigma 150-500 på fotballbanen, og fant ut at det var for langt og for tregt (både zooming, autofokus og lysstyrke). Har faktisk hatt bedre hell med Nikkor 28-200, selv om det ikke har stort bedre lysstyrke. Har kjøpt Sigma 120-300, men ikke fått prøvd det enda, antar at det er en smule bedre:-) 150-500 skal selges, send en pm om du er interessert.

 

 

Har du fått noen erfaringer? Et slikt står litt høyt på ønskelista, men prisen har holdt meg tilbake...

 

 

Sesongen har ikke begynt enda, så ingen erfaring fra banen, men det er betydelig raskere enn 150-500, så den eneste ulempen jeg kan se er vekten. Det er en betydelig last å drasse på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...