mactiss Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Hei, Noen som har plukket opp litt info om dette, eller synspunkter ? Skal eventuelt brukes på både dx og fx. http://www.japanphoto.no/tamron-sp-150-600mm-f-5-6-3-di-vc-nikon Lenke til kommentar
se# Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Noen som har plukket opp litt info om dette, eller synspunkter ? Skal eventuelt brukes på både dx og fx. Veldig interessant objektiv, men har ikke sett noen som har det på lager ennå, heller ingen tester fra noen av de mer kjente objektivtestnettstedene. Sigma 150-500 koster halvparten så selv om Tamron har 100mm mer tele bør det være en del bedre også for å forsvare merprisen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 (endret) Den er godt priset hos JapanPhoto i forholdt til utlandet "BH $1069", kan nok hende prisen blir mer spiselig når den er mulig og få tak på den i butikkene. Endret 8. januar 2014 av Nautica 1 Lenke til kommentar
mactiss Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 (endret) Ja dette virker veldig spennende! Ideelt for fotografering av kiden på fotballbanen:-) Tror du prisen vil gå enda ned i fra den prisen JP har i dag? Endret 8. januar 2014 av mactiss Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 (endret) Skal eventuelt brukes på både dx og fx. Da blir det noen dyre "unødvendige" 100mm du betaler for... Endret 8. januar 2014 av flageborg Lenke til kommentar
TOH65 Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 (endret) Hvis objektivet er bra synes jeg ikke prisen var så kjempeavskrekkende når man sammenligner med prisene på en del andre telezoomer. Jeg har ikke funnet noen tester ennå, så det er lite å sammenligne med. Endret 8. januar 2014 av TOH65 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Ja dette virker veldig spennende! Ideelt for fotografering av kiden på fotballbanen:-) Tror du prisen vil gå enda ned i fra den prisen JP har i dag? Det er nok overkill på fotballbanen - der tror jeg du klarer deg med 300mm. Men på safari, derimot ... Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 (endret) Det er nok overkill på fotballbanen - der tror jeg du klarer deg med 300mm. Men på safari, derimot ... For oss unge holder det med 150mm - de over 60 går for 600mm Telezoom - explained... http://youtu.be/wQ4KsGYDzgU Endret 8. januar 2014 av flageborg Lenke til kommentar
tow Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Ja dette virker veldig spennende! Ideelt for fotografering av kiden på fotballbanen:-) Er ikke helt sikker. Jeg prøvde meg med Sigma 150-500 på fotballbanen, og fant ut at det var for langt og for tregt (både zooming, autofokus og lysstyrke). Har faktisk hatt bedre hell med Nikkor 28-200, selv om det ikke har stort bedre lysstyrke. Har kjøpt Sigma 120-300, men ikke fått prøvd det enda, antar at det er en smule bedre:-) 150-500 skal selges, send en pm om du er interessert. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Er spent på hvordan denne yter - med bildekvalitet, byggekvalitet og autofokus. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 For oss unge holder det med 150mm - de over 60 går for 600mm Telezoom - explained... http://youtu.be/wQ4KsGYDzgU Du er nok på villspor hvis du tror at antall mm har noe med alder å gjøre. Prøv fuglefotografering med 150mm du... Lenke til kommentar
mactiss Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Er ikke helt sikker. Jeg prøvde meg med Sigma 150-500 på fotballbanen, og fant ut at det var for langt og for tregt (både zooming, autofokus og lysstyrke). Har faktisk hatt bedre hell med Nikkor 28-200, selv om det ikke har stort bedre lysstyrke. Har kjøpt Sigma 120-300, men ikke fått prøvd det enda, antar at det er en smule bedre:-) 150-500 skal selges, send en pm om du er interessert. Takk for ærlig svar tross at du tenker å selge. Jeg er ikke helt klar her enda, men takk for tilbudet:-) Jeg har de nye av Tamron 24-70 og 70-200 som jeg er fornøyd med, så håpte at dette kanskje kunne stå i stil til de:-) Lenke til kommentar
tow Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Takk for ærlig svar tross at du tenker å selge. Jeg er ikke helt klar her enda, men takk for tilbudet:-) Jeg har de nye av Tamron 24-70 og 70-200 som jeg er fornøyd med, så håpte at dette kanskje kunne stå i stil til de:-) Det er helt sikkert et fint objektiv, men ikke helt hva du trenger om du skal ta bilder av sport, da er det hastighet som teller, og det blir ikke billig. Lenke til kommentar
mactiss Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Nei det er sant det, godt poeng. Blir bare litt ivrig når det dukker opp noe nytt og spennende:-) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Nei det er sant det, godt poeng. Blir bare litt ivrig når det dukker opp noe nytt og spennende:-) Det høres kjent ut Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 En test av dette objektivet opp mot Canon 500mm f4L og Canon 400mm f5,6L: Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Ja dette virker veldig spennende! Ideelt for fotografering av kiden på fotballbanen:-) Er ikke helt sikker. Jeg prøvde meg med Sigma 150-500 på fotballbanen, og fant ut at det var for langt og for tregt (både zooming, autofokus og lysstyrke). Har faktisk hatt bedre hell med Nikkor 28-200, selv om det ikke har stort bedre lysstyrke. Har kjøpt Sigma 120-300, men ikke fått prøvd det enda, antar at det er en smule bedre:-) 150-500 skal selges, send en pm om du er interessert. Har du fått noen erfaringer? Et slikt står litt høyt på ønskelista, men prisen har holdt meg tilbake... Lenke til kommentar
tow Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Ja dette virker veldig spennende! Ideelt for fotografering av kiden på fotballbanen:-) Er ikke helt sikker. Jeg prøvde meg med Sigma 150-500 på fotballbanen, og fant ut at det var for langt og for tregt (både zooming, autofokus og lysstyrke). Har faktisk hatt bedre hell med Nikkor 28-200, selv om det ikke har stort bedre lysstyrke. Har kjøpt Sigma 120-300, men ikke fått prøvd det enda, antar at det er en smule bedre:-) 150-500 skal selges, send en pm om du er interessert. Har du fått noen erfaringer? Et slikt står litt høyt på ønskelista, men prisen har holdt meg tilbake... Sesongen har ikke begynt enda, så ingen erfaring fra banen, men det er betydelig raskere enn 150-500, så den eneste ulempen jeg kan se er vekten. Det er en betydelig last å drasse på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå