Gå til innhold

13,3" Laptop med litt krefter


Rudde

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg tenkte å kjøpe meg en ny laptop til studiene mine, de krever at den kan kjøre 2 VM'er samtidig, (en windows (8/srvr 2012) og en linux) samtidig.

 

Ll8FwSg.png

 

Jeg har plukket ut disse som noen favoritter. Jeg ønsker ikke at den skal være for tung, dette er tross alt en laptop og ingenting annet. Sony var egentlig ett sikkert kjøp (mye pga lav pris) inntil jeg fant ut at jeg ikke kunne bytte ut minne modul eller oppgradere til 8 GB, noe jeg føler jeg kan kommer til å trenge ved kjøring av VM'er.

 

Ellers kommer maskinen til å kjøre Ubuntu og brukes utover VM'er til notater og lettere programmering i C/C++ og PHP, vil kjøre webserver og SQL på den.

 

Noen som har noen innspill eller anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk tester av Vaio Pro før du eventuelt bestemmer deg, har vært mye tull med wifi dekning og andre ting på de.

Jeg har selv en av de andre du listet opp der, Ideapad Yoga 2 Pro. Hvordan den er i forhold til de andre skal jeg jeg ikke uttale meg om men for meg så er maskinen helt suveren, god byggekvalitet, rask, stillegående, fleksibel, meget bra tastatur og den har en fantastisk skjerm. Lenovo hadde noe barnesykdommer med skjermfarger og noe annet småtull men det har blitt rettet opp med BIOS oppdateringer.

Det eneste som ikke er helt up to scratcher batterilevetiden men det er pga skjermen og med den skjermen som er på den så kan jeg fint leve med litt kortere batterilevetid.

Komplett selger versjonen med i5-4200, 8gb og 256gb SSD for 10490,-

Endret av -97A4KQY8
Lenke til kommentar

Sony selger gjennom sin egen nettbutikk Vaio Pro med 8GB RAM (kan dog heller ikke utvides). I øyeblikket får du som student også med med 256GB SSD (PCIe) for samme pris som 128. Koster rett i underkant av 8000.

 

Hæ? Finner til rett i underkant av 9k men ikke 8k :S Hvor finner du den til under 8k?

 

 

 

Sjekk tester av Vaio Pro før du eventuelt bestemmer deg, har vært mye tull med wifi dekning og andre ting på de.

Jeg har selv en av de andre du listet opp der, Ideapad Yoga 2 Pro. Hvordan den er i forhold til de andre skal jeg jeg ikke uttale meg om men for meg så er maskinen helt suveren, god byggekvalitet, rask, stillegående, fleksibel, meget bra tastatur og den har en fantastisk skjerm. Lenovo hadde noe barnesykdommer med skjermfarger og noe annet småtull men det har blitt rettet opp med BIOS oppdateringer.

Det eneste som ikke er helt up to scratcher batterilevetiden men det er pga skjermen og med den skjermen som er på den så kan jeg fint leve med litt kortere batterilevetid.

Komplett selger versjonen med i5-4200, 8gb og 256gb SSD for 10490,-

 

 

Hei. Er litt skeptisk til at skjermen kan brettes rundt? Føler den ikke er like solid når den brukes normalt? Kommer aldri til å brette PC'en min anyway, Og er redd for at den type skjerm fort kan bli ustø og yngete pga skruturen som kreves for at den kan brettes. :S

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Du kan registrere deg på for eksempel studentkortet.no eller studenttorget.no og gå på fordelssidene de har. Der finner du link til Sony sin nettbutikk, og prisen skal da starte på ~7950,-. Du ser øverst i venstre hjørne, ved Sony logoen, at du er inne på utdannings-butikken deres.

Lenke til kommentar

Skrev nettopp i en annan tråd at jeg har ille dårlige erfaringer med denne maskinen. Hadde tre maskiner og det var feil med alle tre. Kan jo være mulig at jeg bare har vært ille uhendig da, men...

Er det Vaio Pro du prater om? Vurderer den selv, men høres jo ikke så bra ut det du skriver.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hei. Er litt skeptisk til at skjermen kan brettes rundt? Føler den ikke er like solid når den brukes normalt? Kommer aldri til å brette PC'en min anyway, Og er redd for at den type skjerm fort kan bli ustø og yngete pga skruturen som kreves for at den kan brettes. :S

Hengslene er solide de og det at skjermen kan brettes rund ser jeg bare som en fordel når det gjelder hengslene, da det er mindre fare for å skade hengslene ved ytre påvirkning. Skjermen vil da bare flytte seg i steden for at hengslene blir deformert eller skadet.

Endret av qtek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...