Unlikely Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 (endret) Jeg har pr. dags dato en laptop som kjører en minecraft bukkit server på Ubuntu desktop. Serveren benyttes av min søster og hennes venner. Har med tiden planer om å migrere dette over til en mer egnet maskin med noe kraftigere hardware slik at hun kan invitere flere internett-"venner" til serveren. Det jeg lurer på er hva slags forhåndsregler man må ta for å sikre seg mot innbrudd på nettverket/serveren. Routeren er av typen "linksys wrt54g-series" og jeg har åpnet porten for minecraft mot serveren sin interne IP-adresse. Er dette trygt nok eller bør jeg ordne meg et DMZ og hvor mye koster dette? Bør jeg konfigurere ubuntu på noen måte eller bør jeg kanskje se meg etter et annet, mer egnet OS? Endret 8. januar 2014 av Cheesepolice Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Det finnes ingen sikkerhetstrusler med en enkel minecraft-server slik du nevner. Sikkerhetstruslene oppstår når du vil gi deg selv tilgang til administratorkontrollpanel/remote desktop/ssh fra internett. Foreløpig kan du slappe av og trenger absolutt ikke tenke på DMZ eller bytte operativsystem, du er trygg bak brannmuren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå