Gå til innhold

Morrowind. redoran og main quest hjelp


Anbefalte innlegg

1. Har fått ett oppdrag fra athyn sarethi for redoran og utfordre en eller annen nerano i nerano manor i balmora. Men når jeg drar dit finner jeg han ikke. Er det noen som vet hvor han er?, eller er det en bug?.

 

2. På main questen har jeg kommet til tredje prøve i å bevise at jeg er nerevar. Hvis jeg husker riktig skulle jeg visst finne noen prester som kunne gi info om ett eller annet vedrørende nerevarine prophesies eller noe sånt. Noen som vet hvor jeg isåfall finner disse prestene?.

 

3. Møter en kar som jeg ikke husker hva heter i ebonheart som visstnok er boss der eller noe sånt. Drepte han mest på gøy og han hadde en construction contrract på seg til og bygge ett eget stronghold. Er det noen som vet hvordan jeg får lurt den ut av han uten og drepe han?

 

4. Etter å ha blitt kurert for corprus finner jeg en fange i en av underetasjene, etter å ha løslatt henne får jeg en 'locket' som jeg får beskjed om og levere til faren Athyn sarethi av redoran for å bevise at hun lever og har det bra. Men athyn er visstnok uvitende om dette og får ikke levert den til han. Er dette ett quest jeg får senere? (Har allerede fått

i oppdrag og løslate sønnen hans).

 

5. Hvordan funker det med og bygge opp eget stronghold?. Begynner og få mye stæsj jeg må ha en plass å lagre. Har allerede okkupert dura-gra-bol og caius cossades hus og lagra vanvittige mengder med mer eller mindre vettige ting.

 

6. Banke vivec!, hvor lurt er dette egentlig. Har hørt rykter om at du kan soultrappe han og drepe han uten at dette vil påvirke main questen. Stemmer dette?.

 

7. Har fått tak i azuras star. Er det sånn at den funker som en evigvarende soultrap?, som du kan bruke om og om igjen...bare og enchante og trappe en ny soul i den?. Er det noe mer den kan brukes til?.

 

8. Er det mulig å få høyere rank enn knight of the imperial dragon i imperial legion?.

 

Alle svar mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har nettop kommet meg til dagoth ur's plass oppe i red mountain, så jeg skal prøve å hjelpe deg, men kan ikke love noe.

(er spillet anderledes hvis du er en annen type? jeg er en imperial)

 

1: jeg har ikke hørt om nerano manor, men jeg tror det var noe som het nerano ancestor burial eller noe, der var det en vampyr jeg måtte drepe.

 

2: de er på "øst kysten", les jurnalen din, kan stå mye rart der. jeg tror du skal til ebonheart og prate men en "fyr", tror det var han på venstresiden i fighters guild.

 

3: har ikke peiling, men jeg tror ikke det er mningen å drepe store snille mektige men.

 

4: her er jeg ikke sikker, men har du spurt han om alt i dialogmenyen?

 

5: ?? har ikke peiling da jeg bare har det beste og selger/legger ifra meg det andre som ikke er noe bra.

 

6: tror ikke det er lurt for du skal prate med han etter 4 og 5 testen er fullført.

 

7: azuras star? hvor fant du den?

 

8: vet ikke daa jeg ikke har prøvd

 

tror ikke disse hjalp så mye, men litt :wink:

 

vil anbefale deg å gå utenfor den byen som er house hlaalu (er litt skrivefeil her) og gå ut på sør/øst siden, der skal det stå en orc som kaller seg umbra, gi han en ærefull død og ta sverdet og armoren, hvis du ikke har noe bedre da, sverdet er verdt 110000 og har soultrap 120 sec on target

Lenke til kommentar
1. Har fått ett oppdrag fra athyn sarethi for redoran og utfordre en eller annen nerano i nerano manor i balmora. Men når jeg drar dit finner jeg han ikke. Er det noen som vet hvor han er?, eller er det en bug?.

 

Han skal være der, han er i underetasjen, sjekk hele huset. Han er kledd i fine klær og angriper deg om du konfronterer han med topicen: slander. Han bruker kun hand-to-hand, og bør være enkel å slå.

 

2. På main questen har jeg kommet til tredje prøve i å bevise at jeg er nerevar. Hvis jeg husker riktig skulle jeg visst finne noen prester som kunne gi info om ett eller annet vedrørende nerevarine prophesies eller noe sånt. Noen som vet hvor jeg isåfall finner disse prestene?.

 

Her er det to ting først. Om det er snakk om The Third Trial, må du få godkjennelse fra alle Ashlander campene om at du er Nerevar. Du skal ha alle Ashlander campene i kartet, om ikke, sjekk papirkartet du fikk med spillet. Snakk med Wise Woman's i disse campene.

Om dette derimot er det tredje oppdraget du fikk fra Caius Cosades, skal du til Vivec, og snakke med 3 personer der. Han har gitt deg navn på alle, og en kort peikepinn på hvor du finner de.

 

3. Møter en kar som jeg ikke husker hva heter i ebonheart som visstnok er boss der eller noe sånt. Drepte han mest på gøy og han hadde en construction contrract på seg til og bygge ett eget stronghold. Er det noen som vet hvordan jeg får lurt den ut av han uten og drepe han?

 

Jeg antar du snakker om Duke Vedam Dren. Han er den lokale "kongen" i provinsen Morrowind. Den Construction Contract han bærer rundt på, skal brukes til å bygge et stronghold når du har steget tilstrekelig i gradene hos et av "hovedhusene" (Redoran, Hlaalu eller Telvanni). Du får den enkelt når du skal. (dvs. når du skal bygge stronghold.)

 

4. Etter å ha blitt kurert for corprus finner jeg en fange i en av underetasjene, etter å ha løslatt henne får jeg en 'locket' som jeg får beskjed om og levere til faren Athyn sarethi av redoran for å bevise at hun lever og har det bra. Men athyn er visstnok uvitende om dette og får ikke levert den til han. Er dette ett quest jeg får senere? (Har allerede fått

i oppdrag og løslate sønnen hans).

 

Dette er en tilleggs-oppgave til et av Redoran oppdragene. Du får et oppdrag som går ut på å stoppe en "gal" person i hula Milk. Du kan drepe han, eller du kan gi han Locketen fra datteren hans.

 

5. Hvordan funker det med og bygge opp eget stronghold?. Begynner og få mye stæsj jeg må ha en plass å lagre. Har allerede okkupert dura-gra-bol og caius cossades hus og lagra vanvittige mengder med mer eller mindre vettige ting.

 

Uannsett hvilket hus du har joinet, får du før eller senere i oppdrag å bygge deg et stronghold. De husene det gjelder vil gi deg den informasjonen du trenger når du kommer så langt.

 

6. Banke vivec!, hvor lurt er dette egentlig. Har hørt rykter om at du kan soultrappe han og drepe han uten at dette vil påvirke main questen. Stemmer dette?.

 

Både ja og nei. For det første er han IKKE enkel, og for det andre er han jo en gud!. Du kan drepe han før du har tatt hovedquesten, men da blir også den utrolig vanskelig å fullføre, det er mulig, men jeg gidder ikke fortelle deg hva du må gjøre da. Alternativt kan du drepe han etter du er ferdig med hovedquesten. Da "trenger" du han ikke lengre

 

7. Har fått tak i azuras star. Er det sånn at den funker som en evigvarende soultrap?, som du kan bruke om og om igjen...bare og enchante og trappe en ny soul i den?. Er det noe mer den kan brukes til?.

 

Den er en "reusable" soulgem, dvs du kan soultrappe ting i den, og når du har brukt soulen, kan du bruke "eska" opp igjen.

 

8. Er det mulig å få høyere rank enn knight of the imperial dragon i imperial legion?.

 

Nei, det er den høyeste ranken.

 

 

Håper dette var tilstrekkelig info.

Lenke til kommentar

Takker for gode svar. Til brattern vedr. spørsmål om spillet er likt uansett type tror jeg det. Var en dark elf før, men begynte på nytt etter en stund med en nord og oppdragene og main questen går ut på det samme. Azuras star finner du sørøst på kartet. Har ikke spillet her nå, men hvis du følger kysten østover fra suran(men ett stykke nord for molag mar,tror jeg det het) vil du etterhvert finne hula hennes oppe i en fjellside. Etter å ha gjennomført ett oppdrag fra henne vil du få azuras star, som er en soul gem du kan bruke om og om igjen (trappa en winged twilight i den og vips var den verdt 1,5 mill).

 

Ang. spørsmål 1, finner jeg fortsatt ikke nerano i huset, mulig jeg ved ett uhell har slakta vedkommende i en ulykke etter ei flaske sujamma eller to, men etter litt leting på det offisielle formuet på morrowind.com fant jeg ut at du kan trylle de tilbake igjen med noen console commands.

 

Takker igjen for gode svar.

Lenke til kommentar

Azura er hovedguden til den gamle tro'en i Morrowind. Daedra-troen kan vi kalle den. Ashlanders er de fremste i det trossamfunnet. Imperials derimot har laget sine egne guder (The Tribunal) og vil at folk skal tro på de istede (Se på det som en parallell til forkristningen av Norge f.eks. Ut med Odin og inn med Jesus)

 

Azura har derfor flere "caves" hun opererer i. I Cavern of Incarnate har hun en statue av seg selv. Uten å spolere for mye, kan jeg si du finner henne flere plasser også.

 

Men mest tjent er hennes "egen" hule sør-øst på kartet. Den egne hula er en del av en 7-delt oppgave. Alle de "gamle" Daedra gudene har sine egne "Shrines", som du kan besøke, og der du får oppdrag. Azura's oppdrag går ut på å hjelpe ei dame nordpå. Rewarden er Azura's Star. Leser du litt av de in-game Morrowind bøkene finner du fort ut hva de 6 andre gudene het, og hjelp til å finne deres "shrines".

Lenke til kommentar
3. Møter en kar som jeg ikke husker hva heter i ebonheart som visstnok er boss der eller noe sånt. Drepte han mest på gøy og han hadde en construction contrract på seg til og bygge ett eget stronghold. Er det noen som vet hvordan jeg får lurt den ut av han uten og drepe han?

 

Jeg antar du snakker om Duke Vedam Dren. Han er den lokale "kongen" i provinsen Morrowind. Den Construction Contract han bærer rundt på, skal brukes til å bygge et stronghold når du har steget tilstrekelig i gradene hos et av "hovedhusene" (Redoran, Hlaalu eller Telvanni). Du får den enkelt når du skal. (dvs. når du skal bygge stronghold.)

 

Er ikke helt sikker, men tror det er bare i Hlaalu du trenger Construction Contract. Hvis jeg ikke husker feil bryr ikke Redoran og Telvanni seg om den.

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker, men tror det er bare i Hlaalu du trenger Construction Contract. Hvis jeg ikke husker feil bryr ikke Redoran og Telvanni seg om den.

Du trenger kontrakten for alle husene. Men alle sier at de andre husene ikke bryr seg om de, så de er bare slemme mot hverandre :)

Lenke til kommentar

Var nødt til å gå i consolen og trylle frem nerano igjen. Men det neste redoran missionet skal jeg kurere faren til delayna som er blitt gal. Han skal være i ei hule som heter milk, som ligger mellom ald ruhn og maar gan, men har leita i timesvis etter den men finner den ikke. Noen som har tips?

Er det også noen som vet hvor mange ashlander tribes det fins?

Lenke til kommentar

Den hula finnes der de sier den skal være. Om du går langs fjellveggen hele tiden bør du finne den.

 

EDIT: Litt mer hjelp. Det første Redoran oppdraget ba deg finne Durlene Falen, å hjelpe henne med noen mudcrabs. Om du huske veien til henne er det en klar fordel. Du går vest fra Ald-ruhn, og holder rett vest på stien til du kommer til en bakketopp der du har stein bak deg, og gress foran deg ned bakken. Ta veien til høyre nå. Derifra går du bare et lite stykke, før du skal se en stikkvei fra den stien du går, og inn mot fjellveggen. Du ser ikke hula Milk fra veien. Derimot leder denne stikkveien til Milk. Treffer du på Odibaal, har du gått for langt nord.

Altså: Durlene Falen's Hut ligger sør-vest for Milk, Odibaal ligger rett nord for Milk.

 

Som tidligere nevnt er det nettopp her du kan bruke den "lockert'en" for å klare oppdraget. Du kan leke Rambo og drepe alle, eller du kan snike deg inn, og snakke med lederen.

 

Ashlander camps:

Urshilaku Camp (Midt-Nord, øst for Khuul)

 

Ahemmusa Camp (Lengst nordøst på fastlandet, nord for Tel Vos)

 

Zaninab Camp (Østsida på kartet, Et stykke sør for Tel Vos, rett øst for Dagoth Ur)

 

Erabenimsum Camp (Midt i ashlander region, Rett nord for Molag Mar, sør-øst for Uvirith's Grave)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...