Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe ny bruktbil

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny bruktbil. Har rundt 50-60 tusen å bruke.

Krav:

- Må være manuell gir.

- Lav kilometerstand er en fordel

- Ikke noe oppussingsobjekt

Har intresse for pickuper, men annet kan også være intressant.

Bor i Agder. Biler i nord-Norge er lite intressant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får jo veldig mye bil for pengene hos Nissan, Mitsubishi, Mazda og Honda. I den rekkefølgen. Kvaliteten på de to første er så som så, men du får nesten slengt slike biler etter deg uansett. Markedet er nede nå, og da jeg kjøpte min nåværende bil i fjor høst fikk jeg 25% avslag på FINN-prisen. Tok to måneder å forhandle seg frem til det, men det sier jo sitt om hvor tregt markedet er.

Er du interessert i pickup så regner jeg med at varebil er ok også? Jeg er veldig glad i Toyota Previa, og har sjøl sett på noen Mitsubishi Grandis og Space Wagon. Sistnevnte er ekstremt tungtsolgt da girkassen gjerne ryker allerede ved 130000km. Men det finnes 2002-modeller med rundt 150000km på turtelleren som har overhalt girkasse, ny clutch og understellsbehandling for <50000kr.

Lenke til kommentar

Du får jo veldig mye bil for pengene hos Nissan, Mitsubishi, Mazda og Honda. I den rekkefølgen. Kvaliteten på de to første er så som så, men du får nesten slengt slike biler etter deg uansett. Markedet er nede nå, og da jeg kjøpte min nåværende bil i fjor høst fikk jeg 25% avslag på FINN-prisen. Tok to måneder å forhandle seg frem til det, men det sier jo sitt om hvor tregt markedet er.

Er du interessert i pickup så regner jeg med at varebil er ok også? Jeg er veldig glad i Toyota Previa, og har sjøl sett på noen Mitsubishi Grandis og Space Wagon. Sistnevnte er ekstremt tungtsolgt da girkassen gjerne ryker allerede ved 130000km. Men det finnes 2002-modeller med rundt 150000km på turtelleren som har overhalt girkasse, ny clutch og understellsbehandling for <50000kr.

Hadde Honda Accord 2L, veldig fornøyd med.

Ikke intressert i varebil, bare pickup, ellers blir det stasjonsvogn eller sedan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...