AfterGlow Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Toshiba bringer den nye standarden til laptop-ene.Dette er verdens første bærbare PC med 4K-oppløsning Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Bare meg som synes 3840 x 2160 på en 15" er absurd? Lenke til kommentar
se# Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Bare meg som synes 3840 x 2160 på en 15" er absurd? Artikkelen sier at det blir 282 piksler per tomme som er litt mer enn det som trengs for "retinaoppløsning" på normal betraktiningsavstand på en 15" laptop. Det er imdilertid 4x Full HD som gjør nedskalering enkelt hvis man ønsker det, og jeg vil heller ha litt ekstra oppløsning enn litt for lite så jeg synes 4K på 15-tommer er en ganske fornuftig. Ulempen er litt skaleringsproblemer i Windows og sannsynligvis litt høyere effektforbruk for å drive skjermen, men etter hvert som 4K blir stadig mer vanlig vil dette sikkert løses. Lenke til kommentar
Choppa Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Bare meg som synes 3840 x 2160 på en 15" er absurd? Høyere oppløsning gir vel ikke bare skarpere bilde, men også bedre farger tror jeg. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Tror ikke det er noen sammenheng på skjermer. Etter det jeg har sett har oppløsning ofte gått på bekostning av farger, spesielt på billige skjermer. Lenke til kommentar
StigtriX Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 (endret) Tja... Jeg ville heller hatt den nye Dell XPS 15 eller Precision M3800. Toshibas design er ikke noe som appellerer til meg. De har "bare" 3200x1800, men det er mer enn nok på 15''. Endret 8. januar 2014 av StigtriX Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Bare meg som synes 3840 x 2160 på en 15" er absurd? Ja, det vil jeg tro, du synes det er absurd, alle resten av verdens innbyggere synes det ikke Personlig synes jeg det er en god ting. AtW 1 Lenke til kommentar
cpt123 Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Bare meg som synes 3840 x 2160 på en 15" er absurd? Artikkelen sier at det blir 282 piksler per tomme som er litt mer enn det som trengs for "retinaoppløsning" på normal betraktiningsavstand på en 15" laptop. Det er imdilertid 4x Full HD som gjør nedskalering enkelt hvis man ønsker det, og jeg vil heller ha litt ekstra oppløsning enn litt for lite så jeg synes 4K på 15-tommer er en ganske fornuftig. Ulempen er litt skaleringsproblemer i Windows og sannsynligvis litt høyere effektforbruk for å drive skjermen, men etter hvert som 4K blir stadig mer vanlig vil dette sikkert løses. Retina oppløsning er ikke noe vitenskaplig begrep. det er et varemerke fra apple. Lenke til kommentar
cpt123 Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 På høy tid! når man får full hd på en 5" skjerm skulle det bare mangle at man også fikk 4k på laptoper. Lenke til kommentar
Defo Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Retina oppløsning er ikke noe vitenskaplig begrep. det er et varemerke fra apple. Butthurt much? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Butthurt much? Har ingenting med butthurt å gjøre, poenget er at "retina" bare er ett begrep som er satt til en relativt vilkårlig oppløsning, mens øyets absolutte evne til å skille detaljer er langt større som situasjonen er den rette. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå