Gå til innhold

Nytt TV

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har i dag et LG 42 som jeg egentlig er svært fornøyd med (det er ca 5 år gammelt), men har begynt å vurdere et nytt smart-TV. Ser at Elkjøp har dette inne til en god pris. Er dette et godt kjøp, eller er det galskap å bytte ut et veldig bra TV bare for at man vil ha smartfunksjon? Tror dere dette vil falle noe i pris? Her i byen kan vi få dette Samsung-TV til 5200,-, men ble solgt for 4000 i begynnelsen av januar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jeg slettes ikke sikker på, men er litt sånn "kjekt å ha"-dame :) Laster ned en del filmer, bruker netflix osv en del, og da kobles PC-en til TV jeg har nå. Tenker at det kanskje vil være greit å slippe dette...???

Lenke til kommentar

Kjøpte en smart-tv i romjulen. Hvis du ikke er særlig teknisk eller interessert i data er det veldig greit om du har abonnementer på streametjenester som Netflix, HBO, Viaplay, Sumo, Spotify, Youtube eller vil leie filmer. Plug and play.

I tillegg er Allshare-funksjonen (Samsung Link) veldig grei om du vil spille av videofiler, vise bilder etc. fra PCen. Så lenge TVen og PCen er på samme nettverk er det bare å merke filen på pcen, og trykke en knapp, så spiller den automatisk av på TVen. De fleste filformater virker (alle jeg har forsøk, inkl. 3D), til og med undertekster.

Resten er så godt som useless (har ikke prøvd denne anbefal-hva-jeg-skal-se-på-funksjonen da Altibox ikke er støttet), kanskje med unntak av Skype, med forbehold om at den TVen har kamera innbygget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Vel, du får jo verdens smarteste TV bare ved å koble en HDMI kabel mellom PC og TV... (aka HTPC).

De eneste "smart" greiene jeg har brukt er en app til mobilen slik at den kan brukes som fjernkontroll til TV'en over WiFi istedenfor IR.

Faktisk så irriterer det meg ganske mye at jeg får med alle "smart" greiene fordi jeg ønsker et bestemt panel (skjerm) på TV'en. De har selvsagt ingen modell med panelet jeg ønsker uten alt "smart tv" tullet.

Lenke til kommentar

Hei :)

Jeg har i dag et LG 42 som jeg egentlig er svært fornøyd med (det er ca 5 år gammelt), men har begynt å vurdere et nytt smart-TV. Ser at Elkjøp har dette inne til en god pris. Er dette et godt kjøp, eller er det galskap å bytte ut et veldig bra TV bare for at man vil ha smartfunksjon? Tror dere dette vil falle noe i pris? Her i byen kan vi få dette Samsung-TV til 5200,-, men ble solgt for 4000 i begynnelsen av januar.

Hei Monna. Et tips kan være at du kjøper en blu-ray-spiller som har de samme smartfunksjonene som det en smart-tv har. Da sparer du en del penger.

Lenke til kommentar

De fleste har dette i dag.

SMART-TV funksjonene (slik de er i dag) er ikke særlig bra. Det fungerer, men ikke tilfredsstillende. Jeg ville IKKE latt dette være grunnen alene til oppgradering.

Det finnes mange andre hendige ting du kan kjøpe, som feks Apple TV, ChromeCast og andre enheter som støtter diverse "Smart tv" funksjoner(netflix, hbo, youtube, facebook etc).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...