frankhaugen Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Eneste ankepunktet jeg har er planene som tilsynelatende går ut på å knytte denne til en appstore, og at alle applikasjoner til brillene må kjøpes gjennom denne. Hvis dette medfører riktighet, ser jeg ikke for meg at det blir aktuelt å få dette til å fungere med for eksempel ARMA 3 kjøpt på Steam etc. Egen appstore som knytter forbrukeren til en enkelt butikk er heller ikke gunstig for forbrukeren da dette ødelegger alt som heter konkurranse i sluttleddet. Kjøpe gjør jeg sikkert like vel, men jeg burde ikke av prinsipp. Det er ille nok slik det har blitt på mobil og nettbrett... Hvis dette blir en "app-bundet" platform, så forandrer det ingenting, for det vil ta en uke så er det en "hack" for å koble den direkte til PC'en og 3D rendering begynner å bli en standard feature i spill/spillmotorer, så de bør satse på en fleksibel løsning, som kan brukes med alt som gir deg videosignaler Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Store spørsmålet blir jo hvor mange spill i fremtiden som vil få støtte for dette.. Slike briller må man jo ha til bilspill, battlefield osv.. Jeg tenker at det kanskje må være mye mer enn kun "ha støtte" for VR, siden det endrer, ikke bare spillopplevelsen, men også måten man interagerer med spillet. Flyspill som DCS, f.eks., hvor du hele tiden har en cockpit du må se ned på virtuelt og klikke med musa. Du må altså ha en musepeker, men denne kan ikke oppføre seg på samme måte som per i dag. Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg tenker at det kanskje må være mye mer enn kun "ha støtte" for VR, siden det endrer, ikke bare spillopplevelsen, men også måten man interagerer med spillet. Flyspill som DCS, f.eks., hvor du hele tiden har en cockpit du må se ned på virtuelt og klikke med musa. Du må altså ha en musepeker, men denne kan ikke oppføre seg på samme måte som per i dag. Dette er en problemstilling som allerede er løst i dag. Flyr sjøl DCS A-10C, som har full støtte for Track-IR, og det er ikke spesielt vanskelig (etter at man blir vant til det) å bruke en helt standard mus i kombinasjon med denne. Musa fungerer holder seg på samme posisjon i viewporten når man snur hodet rundt. Altså; hvis du setter musepekeren midt i skjermen, er den midt i skjermen uansett hvordan du snur deg. Lenke til kommentar
Snicker Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Da kan en bestille de nye : https://www.oculusvr.com/order/ Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Jeg tenker at det kanskje må være mye mer enn kun "ha støtte" for VR, siden det endrer, ikke bare spillopplevelsen, men også måten man interagerer med spillet. Flyspill som DCS, f.eks., hvor du hele tiden har en cockpit du må se ned på virtuelt og klikke med musa. Du må altså ha en musepeker, men denne kan ikke oppføre seg på samme måte som per i dag. Dette er en problemstilling som allerede er løst i dag. Flyr sjøl DCS A-10C, som har full støtte for Track-IR, og det er ikke spesielt vanskelig (etter at man blir vant til det) å bruke en helt standard mus i kombinasjon med denne. Musa fungerer holder seg på samme posisjon i viewporten når man snur hodet rundt. Altså; hvis du setter musepekeren midt i skjermen, er den midt i skjermen uansett hvordan du snur deg. Jeg har også TrackIR og DCS, men TrackIR og Oculus Rift er to ganske forskjellige ting. I OR kan du ikke se utenfor brillene og ned på tastaturet, noe som går fint an med TIR. Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Jeg tenker at det kanskje må være mye mer enn kun "ha støtte" for VR, siden det endrer, ikke bare spillopplevelsen, men også måten man interagerer med spillet. Flyspill som DCS, f.eks., hvor du hele tiden har en cockpit du må se ned på virtuelt og klikke med musa. Du må altså ha en musepeker, men denne kan ikke oppføre seg på samme måte som per i dag. Dette er en problemstilling som allerede er løst i dag. Flyr sjøl DCS A-10C, som har full støtte for Track-IR, og det er ikke spesielt vanskelig (etter at man blir vant til det) å bruke en helt standard mus i kombinasjon med denne. Musa fungerer holder seg på samme posisjon i viewporten når man snur hodet rundt. Altså; hvis du setter musepekeren midt i skjermen, er den midt i skjermen uansett hvordan du snur deg. Jeg har også TrackIR og DCS, men TrackIR og Oculus Rift er to ganske forskjellige ting. I OR kan du ikke se utenfor brillene og ned på tastaturet, noe som går fint an med TIR. Jepp, men dette regner jeg med at vil bli løst av tredjeparts addons à la Nimble, som kan gi en "peek-through" funksjonalitet. Dette blir vel nesten som nødvendighet å regne, ettersom det er så sykt mange tastekombinasjoner man er avhengig av å bruke i DCS, sjøl om man sitter på et fullt HOTAS oppsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå