Delvis Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 O, du som metter liten fuglvelsign vår mat, O Gud. AmenFor helse, glede, daglig brødvi takker deg, O Gud. Amen 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Lo, there do I see my father.Lo, there do I see my mother,and my sisters, and my brothers.Lo, there do I see the line of my people,Back to the beginning!Lo, they do call to me.They bid me take my place among them,In the halls of Valhalla!Where the brave may live forever! Now you are ready to die!! 8 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2014 Jorden nærer lite frøSolen modner, korn gir brødKjære sol og kjære jordTakk for maten på vårt bord Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 I Jesu navn går vi til bords og spiser, drikker på ditt ord. Deg, Gud til ære, oss til gavn, Så får vi mat i Jesu navn. Amen. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 May this food be dedicated to the triple jewelThe precious BuddhaThe precious DharmaThe precious SanghaBless this food so we may take it as medicineFree from attachment and desireSo that it may nourish our bodies so we mayWork for the benefit of all sentient beings. Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Gledens Herre, vær vår gjestved vårt bord i dag!Gjør vårt måltid til en fest,etter ditt behag. For de gaver som du girtakker vi deg Gud!Du som hører før vi ber,Priset være du! 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 O, du som metter liten fugl velsign vår mat, O Gud. Amen For helse, glede, daglig brød vi takker deg, O Gud. Amen Amen 1 Lenke til kommentar
olealX Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Jeg har ingen statistikk å vise til, men jeg tror det er heller få barn som frekventerer forumet. Uansett: Kua mi, jeg takker deg deilig melk du gir til meg. Hver en dag jeg til mitt brød, drikker melka di så søt. Ikke ta de visene strå, saftig gras du ete må! Det gjør melken din så søt. Her er engen frisk og bløt. Her de vakre blomster står, her den vesle bekken går; her er mat ved kratt og sti. Et nå godt, du kua mi. 1 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Moderatormelding Flere innlegg er fjernet grunnet off-topic. Innlegg som ikke besvarer trådens tema er også tatt bort. Tema her er åpenlyst religiøse bordvers. La oss holde "politiske bordvers" utenfor denne tråden. Innspill eller spørsmål om moderering om tas på PM.LiamH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå