VargAamo Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Vi fikk se nye prosessorfamilier, nye skjermkort og en rekke andre nyheter.CES 2014: Dette er Kaveri, AMDs viktigste prosessor på årevis Lenke til kommentar
TQT Hagenissen Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Nå må de bare jobbe på hvem som leverer kjøling på GPUene deres, det eneste problemet mitt med AMD er at GPUene bråker veldig, men de har kjempe bra ytelse, hvis de tweaker på vifta litt så kan jeg gå over til AMD fra Nvidia. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Nå må de bare jobbe på hvem som leverer kjøling på GPUene deres, det eneste problemet mitt med AMD er at GPUene bråker veldig, men de har kjempe bra ytelse, hvis de tweaker på vifta litt så kan jeg gå over til AMD fra Nvidia. GPU'ene deres bråker ikke. 6 Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Gleder meg veldig til å se hvordan deres skikkelige programvare kommer til å øke effektiviteten. Skal si meg enig med andre at det hadde vært bra med en mer solid kjøleløsning for de aller fleste entusiaster/stille avhengige også. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Kanskje lurt å påpeke at Kaveri produseres med 28 nm produksjonsteknikk , Carizzo som er neste generasjon lover også en god del forbedringer på Kaveri og vil trolig komme ned på 20nm. Det er uansett soleklart at Amd må forte seg ned på lavere produksjonsteknikk, problemet ligger dog i fabrikantene som ikke har greid å få til dette enda ( Intel er jo unntaket ). Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Nå må de bare jobbe på hvem som leverer kjøling på GPUene deres, det eneste problemet mitt med AMD er at GPUene bråker veldig, men de har kjempe bra ytelse, hvis de tweaker på vifta litt så kan jeg gå over til AMD fra Nvidia. GPU'ene deres bråker ikke. å jo da. det er gpuen og ikke vifta som bråker. dere har alle bare misforstått. 1 Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Hva med pris? Vil prisen også ligge på omtrent samme som 4670k? Lenke til kommentar
AmunD NoR Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Nå må de bare jobbe på hvem som leverer kjøling på GPUene deres, det eneste problemet mitt med AMD er at GPUene bråker veldig, men de har kjempe bra ytelse, hvis de tweaker på vifta litt så kan jeg gå over til AMD fra Nvidia. GPU'ene deres bråker ikke. Han snakker kanskje om referansekjølerne på R9 290(X). Disse er ikke så gode i forhold til de man nå får fra MSI, GGBT og Asus. Lenke til kommentar
chissi100 Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Nå må de bare jobbe på hvem som leverer kjøling på GPUene deres, det eneste problemet mitt med AMD er at GPUene bråker veldig, men de har kjempe bra ytelse, hvis de tweaker på vifta litt så kan jeg gå over til AMD fra Nvidia. GPU'ene deres bråker ikke. Jo det gjør de, men hvem bruker stock cpu kjøler uansett? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Nå må de bare jobbe på hvem som leverer kjøling på GPUene deres, det eneste problemet mitt med AMD er at GPUene bråker veldig, men de har kjempe bra ytelse, hvis de tweaker på vifta litt så kan jeg gå over til AMD fra Nvidia. GPU'ene deres bråker ikke. Jo det gjør de, men hvem bruker stock cpu kjøler uansett? Nei det gjør de ikke, GPU'ene lager ikke lyd. Lenke til kommentar
chissi100 Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Nei det gjør de ikke, GPU'ene lager ikke lyd. Innså nå at det er snakk om GPU, hehe.. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Hvilken sokkel kommer Kaveri til å kjøre på mon tro? Blir det FM2 eller blir det noe annet? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Pris/ytelse blir jo spennende her for oss som skal ha en fornuftig priset maskin med grei ytelse. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Hvilken sokkel kommer Kaveri til å kjøre på mon tro? Blir det FM2 eller blir det noe annet? FM2+ Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Har det vært noe snakk om det kommer noen nye cpuer på am3+ sokkelen? Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Kunne også tenke meg at AMD hadde fjernet GPU-delen, og brukt hele arealet på CPU i stedet for en APU. Hadde vært gøy å se hvordan en slik CPU hadde gjort seg mot Intel sine...dårligere antar jeg, men hvor mye? =) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Kunne også tenke meg at AMD hadde fjernet GPU-delen, og brukt hele arealet på CPU i stedet for en APU. Hadde vært gøy å se hvordan en slik CPU hadde gjort seg mot Intel sine...dårligere antar jeg, men hvor mye? =) En god del... Ta en titt på FX cpu'ene. Selv på svært høy hastighet så er ytelsen langt ifra god nok til å slå Cpu'ene til Intel. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Kunne også tenke meg at AMD hadde fjernet GPU-delen, og brukt hele arealet på CPU i stedet for en APU. Hadde vært gøy å se hvordan en slik CPU hadde gjort seg mot Intel sine...dårligere antar jeg, men hvor mye? =) En god del... Ta en titt på FX cpu'ene. Selv på svært høy hastighet så er ytelsen langt ifra god nok til å slå Cpu'ene til Intel. Er det ikke snakk om Steamroller arkitektur på Kaveri prosessorene? AMD lovet ihvertfall langt høyere entrådsytelse iforhold til Piledriver som FX er basert på Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Da sier jeg bare lag AMOS for Mantle !! :-P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå