Gå til innhold

Skjermkort leser feil temp?

Anbefalte innlegg

Har helt siden jeg fikk mitt Radeon HD 6970 kort hatt høye temperaturer og vært vanskelig å spillt nesten alle spill. Kortet har bare blitt for varmt og skrudd av hele dataen. Har prøvd å funnet ut av hva som forårsaken den høye temperaturen og kom fram til ingenting. Det var først nå i det siste det slo meg. rett etter pcen skrudde seg av kjente jeg med hånda på selve kortet selv. Da var det jo ikke spesielt varmt i det heletatt, kjennes ut som ca. 40 grader. I hværtfall ikke 110 som Catalyst Control Centre sa det kortet lå på.

Jeg installerte GPU-Z for å skjekke om sensorene viste samme temperatur. det gjorde de ikke.

Sensor #1 Viser ca 75 grader idle

Sensor #2 Viser ca 93 grader idle

Sensor #3 Viser 38 grader idle.

Kan det være at sensorene på kortet leser feil temperatur eller er de bare så høye uten at jeg kan kjenne det med hånda på kortet?

Hvis det er sensor #3 som viser riktig temp hvordan kan jeg da få Catalyst Control Centre til å også skjønne at kortet er denne temperaturen.

Alle svar mottas med stor takk. Dette er et problem som har plaget meg en veldig lang stund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du bør ta ut kortet og blåse ren kjøleren + skifte kjølepasta på selve GPU'en

Sensor #1 er vel Core/kjernen(selve GPU'en), de 2 andre viser jo bare temps fra forskjllige deler av kjernen.

Sitter selv med ett 6970 her nå og har disse temps på Idle med rom-temp på 23,5C

post-152551-0-96481500-1389138427_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...