Gå til innhold

Den store Alien: Isolation tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde også spillet var på pause når man leste på terminalene, men det var det tydeligvis ikke. :p Aner ikke hvordan det er når man lagrer, men vil tro det ikke er pause der heller.

Eneste jeg synes er kjipt er at de skrøt så mye fra dag en at det bare er én alien, men hva er vitsen, når det er så mange sykt sterke, nesten udødelige androider her? Vi får jo ikke engang et valg om de skal være snille eller slemme (ved å angripe dem selv osv). Ganske skuffet der. Det er jo spesielt kjipt når man har én vei man kan gå, og det står en jækla androide og sperrer veien. På toppen av det hele snek jeg meg rett bak en av dem, bare for å bli drept av en viss skapning som hoppet ut av ventilasjonssjakten i taket. Jaja. :p

Btw en androide angrep meg, så jeg prøvde å slå den med skiftnøkkelen. Første gangen traff jeg, men neste gang grep den hånden min og avvæpnet meg. Likte det, selv om jeg var død noen sekunder senere. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Jeg forstår meg ikke helt på lagringssystemet. Virker som om spillet ikke lagrer hvis man ikke godtar at den forrige lagringen overskrives?

Øh... du kødder nå? Hva er det du ikke skjønner? Du har to lagringer, så den ene blir selvsagt overskrevet når du lagrer på nytt. Eller for å ta det sånn:

Gammel lagring:

A: område 2

B: område 1

Ny lagring:

A: område 3

B: område 2

Dvs ved den gamle lagringen kunne du velge mellom å starte i område 2 (current save) eller område 1 (previous save). Når du lagrer på nytt dyttes den nyeste lagringen ned til previous save, så du kan velge mellom å starte der du nettopp lagret (område 3), eller gå tilbake til den forrige og starte i område 2. Du kan ikke velge mellom flere titalls lagringer lengre.

Lenke til kommentar

Greit. Skal ta en nærmere titt på det senere. Ble bare litt forvirret da jeg trykte "nei" da jeg ble spurt om jeg ville overskrive min nåværende lagring. Lagringsikonet (kassetten) dukket ikke opp, og jeg fant ikke lagringen i menyen heller. Jeg trodde jo at jeg da ville finne både den nyeste og den forrige lagringen i lastemenyen. Som sagt; må vel undersøke det på nytt i tilfelle jeg misforstod noe. Burde jo være ganske rett frem.

Lenke til kommentar

Endelig fått kjøpt det selv, ps4. Fantastisk grafikk stemning og lyd. Filmene hakker noe fælt frem til de har fått loada orntlig, da går de glatt. Merker meg også en framerate som nok til tider må være litt under 30. Ikke noe gamebreaking for min del. Gleder meg til å utforske resten av spillet.

Lenke til kommentar

En tanke som stadig slår meg når jeg spiller Alien: Isolation er at Jurassic World er ute neste sommer. Hvordan ville det vært med et Jurassic Park-spill i stil ned Alien: Isolation? Dinosaurene kunne vært like farlige som alien'en, og det kunne ha vært flere raptorer på en gang. Men samtidig kunne vi ha hatt litt flere våpen enn nå, og dinosaurene kunne ha vært mulige å drepe, uten at det hadde blitt et rent skytespill. Det kunne ha vært mulig å drepe en raptor med litt problem, men vi har så lite ammo at man må tenke seg om før man gjør noe drastisk. Dermed kunne vi ha fått et Alien: Isolation med mer action og mer variasjon, men med minst like mye spenning og sitte-i-skapet-og-pisse-i-buksa. :p

Lenke til kommentar

Er det noen her som har prøvd Crew Expendable og Last Survivor DLC`ene? Er Last Survivor ett eget story mission med den originale film besetningen mens CE er mer skirmish/action pakke av noe slag som utspiller seg på ett stort brett? Er de verdt å gå løs på etter fullført campaign?

Lenke til kommentar

Er det noen her som har prøvd Crew Expendable og Last Survivor DLC`ene? Er Last Survivor ett eget story mission med den originale film besetningen mens CE er mer skirmish/action pakke av noe slag som utspiller seg på ett stort brett? Er de verdt å gå løs på etter fullført campaign?

Begge skal være direkte fra den første alien filmen. Hørt CE skal bære litt midt på tre, men at Last survivor skal være veldig bra. Crew expendable fulgte med spillet jeg kjøpte, lastet ned den men ikke prøvd. Men Last survivor finner jeg ikke på PSN? Er den ikke mulig å kjøpe enda, med mindre den fulgte med versonen man har kjøpt?

Lenke til kommentar

Begge skal være direkte fra den første alien filmen. Hørt CE skal bære litt midt på tre, men at Last survivor skal være veldig bra. Crew expendable fulgte med spillet jeg kjøpte, lastet ned den men ikke prøvd. Men Last survivor finner jeg ikke på PSN? Er den ikke mulig å kjøpe enda, med mindre den fulgte med versonen man har kjøpt?

Ok takk, da tenker jeg at jeg går løs på Last Survivor etterhvert her. Personlig så fikk jeg med disse DLC`ene ettersom jeg fikk spillet som good old hard pack forhåndsbestilt på Gamestop som gave :p

Lenke til kommentar

Spillet har en herlig atmosfære. Har man sett tidligere Alien filmer så er dette spillet et must. Jeg har storkost meg i 8 kapittler. Har blitt skremt en del ganger da jeg ikke bruker så mye den som viser hvor folk er osv.

Har hatt minst 5 slike "wow" momenter der Alienen gjør ting jeg ikke forventet meg!

Endret av Infamous Toman
Lenke til kommentar

Pålitelig side jeg kan kjøpe steam kode til dette spillet ? Prøvde hos Gameholds i går, men fikk bare ordrebekreftelse (ingen utført betaling altså) Og det var det, så de er utelukket.

Jeg pleier å bruke Gamesplanet, har aldri hatt noe tull med dem og de ble kåret av gamer.no for en stund siden til billigste og beste nettspillbutikk:

https://uk.gamesplanet.com/game/alien-isolation--1096-1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...