Gå til innhold

Den store Alien: Isolation tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge man har hatt det moro med et spill og følt at man har fått nok underholdning til prisen, ser jeg ikke helt hvorfor man på død og liv må fullføre spill. Er nok svært sjelden jeg fullfører noe som helst, men det betyr ikke at det ikke er verdt prisen jeg betaler for det. :)

Lenke til kommentar

Jepp, der var det full stopp for min del. Er ikke mulig å komme meg fordi der jeg sitter fast uten å starte helt på nytt. Det er mange folk i rommet jeg skal inn i, så det er ikke mulig å snike seg inn der. Prøvde å se på noen youtube walkthroughs, men folkene der bare dreper folkene i rommet uten problem med våpen jeg ikke har (har bare to flares.) Har ikke engang fått nok materiale til å lage et jælva medikit ennå. Dvs hadde nok til å lage to, men etter en rask reload etter å ha blitt drept fikk jeg helt andre resursser der jeg lagde to medikits første gang, så har ikke nok denne gangen. Må visst quicksave og reloadge gang på gang for å håpe på å få rett resursser.

Dette gidder jeg ikke. Gledet meg voldsomt til dette spilelt på alien'en, men klarer jo ikke å komme dit engang. Hadde seriøst foretrukket at romstasjonen var tom, bortsett fra den alien'en. Hater å prøve å snike meg forbi fem, seks folk med pistoler, som dreper meg på to, tre skudd uten at jeg har sjanse til å sloss tilbake eller gjemme meg. :(

Lenke til kommentar

Det var jo liksom hele poenget med dette spillet. :p Du er helt alene mot en fiende som er langt farligere enn deg, og som ikke kan drepes. Dermed må man nok snike. ;) Problemet er at man ikke er alene her, men det er andre overlevende på romstasjonen. Disse har selvsagt pistoler, så de er på mange måter enda farligere enn alien'en. Den kan i det minste ikke skyte deg fra andre siden av rommet.

Men som liten oppdatering klarte jeg faktisk å komme forbi det området. Oppdaget ved en tilfeldighet at jeg har en skiftnøkkel (trykk R2 på PS4), og folk tåler bare to, tre raske slag. Dermed var det ikke noe problem å jakte på dem og ta dem en etter en. Det ble faktisk litt for enkelt. Jaja, kom i det minste videre til slutt. :) (men pistolene deres får jeg ikke ta?)

Det som irriterer meg nå er at som vanlig har jeg ikke nok resursser til å lage et medikit. Lette gjennom likene og fant nok til én medikit, så nå har jeg halve helsen tilbake (var på ca 1% en god stund). Men vi trenger tre ting til å lage det. To av tingene har jeg tre eller fire av. Den siste har jeg funnet én eneste av så langt i hele spillet. Hmpf.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Å finne ting er ikke så vanskelig. Har fullt opp på det meste, skjønt "bare" fem compounds og bounding agents. Men injectors? Nope, knapt en eneste en så langt i hele spillet.

Og ja, verktøyet funker utmerket som våpen. Bare synd ingen har nevnt det noe sted så langt i hele spillet. Ante ikke at jeg hadde det før jeg så noen bruke det på noen youtube-walkthroughs. Men pytt. Kom forbi der jeg slet og har lagret, så nå er det bare å fortsette resten av natten. :) Nå ble det jo morsomt igjen. :)

Lenke til kommentar

Snakker om lagre, det er så deilig når du finner en telefon og får lagret. Spillet autolagrer så sjelden at man ofte må gjøre mye på nytt igjen når man dør, og da er man nesten i lykkerus når man ser telefonen. Spesielt når alienen begynner å dukke opp blir det vanskelig. Kvapp så heftig i sted. Gikk rolig nedover en trapp og plutselig stakk det et horn gjennom magen på Ripley. Da hadde den gått bak meg uten at jeg visste om det. Pleier som regel å høre den, men ikke den gangen.

Lenke til kommentar

Men hva gjør jeg når jeg ikke tør gå til nærmeste telefon for å lagre? :confused: Er en god grunn til det, faktisk.

10556953_1494102950849760_77009256964608

Har spilt alt fra Silent Hill til Resident Evil til Project Zero, men aldri vært så redd som jeg var nå. Tror jeg ser filmene på en litt annen måte nå, for å si det sånn... Project Zero er jo også nifst, men der vet man at man i det minste kan forsvare seg. Men følelsen når alien'en dukker opp og man sitter så forbannet hjelpeløs er unikt. Har aldri opplevd noe lignende i et spill før. Elsker det så langt. :D (minus det området med de skyteglade folka, så klart.)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Noen som vet hva som skiller hard, kontra medium/easy? Er det mindre loot å finne kanskje eller bare er jeg lettere å oppdage? Foreløpig, akkurat ferdig med mission 2 (Sevastopol), så har jeg funnet nok stæsj til en medic og funnet to flares. Ser ikke helt hva jeg skal med flares egentlig, er jo ikke om å gjøre å lage mest mulig ståhei noe sted her akkurat også har man jo flashlight.

Og dette med lagring, når man trykker nei på overwrite, vil det da si at den lagrer seg på en annen slot (har vel tre stk, altså kan ha tre separate savegames?) Har ikke helt skjønt det der, har overskrevet saven som regel men er jo litt dumt om man ikke har mulighet til å kunne loade en tidligere save.

Lenke til kommentar

Og dette med lagring, når man trykker nei på overwrite, vil det da si at den lagrer seg på en annen slot (har vel tre stk, altså kan ha tre separate savegames?) Har ikke helt skjønt det der, har overskrevet saven som regel men er jo litt dumt om man ikke har mulighet til å kunne loade en tidligere save.

Vil også ha svar på dette. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se har vi to lagringer. Når vi lagrer vil den nyeste nok bli dyttet ned til ned til nest nyeste, og den nyeste blir lagret i stedet. Dermed kan vi hele tiden fortsette på den nyeste hvis vi vil, men vi har også den forrige hvis det skulle trenges.Det var sånn jeg kom meg forbi det stedet jeg satt fast. På den nyeste lagringen var folk allerede i rommet, men jeg kunne bruke den før den i stedet (previous save). Da hadde jeg ikke vært i rommet ennå, så folkene hadde ikke oppdaget meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...