FMKL Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hei folkens! VI har nettopp kjøpt oss en Samsung F8005 Smart TV... Men etter noen ukers bruk nå så syns jeg ikke den er så smart likevel! Jeg får ikke tilgang til noen apps, inne i smartHub'n. De som vises (varierer litt fra gang til gang) er så å si alle "grå" - bortsett fra Viaplay og en og annen annen. Uansett - det virker ikke.. Prøver jeg å starte f.eks Viaplay, så forsvinner ikonene pent opp og ut av skjermbildet, og skjermen går i svart. Og der står den... Ingen verdens ting skjer - helt dødt, og eneste måten å "vekke" teve'n på, er å trykke smartHub på fjernkontrollen igjen... Da kommer app-bildet tilbake igjen.. Det er også andre ting i menyene som ikke fungerer, som å åpne "e-manualen", registrere brukerkonto og andre ting. Vanskelig å se om det er noe mønster i hva som virker og ikke. Er det noen som vet om en fiks på dette? Og ja - har oppdatert firmwaren (113) har restartet og resatt, testet browser'n og ser at den funker, kjører kablet nett, og GET PVR boks... om det har noen betydning.. Alle tips mottas med takk - ellers returneres teve'n (og jeg har egentlig ikke lyst til det - for det er jo et innmari bra bilde på teve'n....) Takk takk!! Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Prøv å resette til fabrikkinstillinger (ligger under system-egendiagnose, hvis jeg husker rett.) - Hadde samme problemet selv og det løste det. Husk å notere deg f. eks. bildeinnstillinger hvis du har gjort endringer. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Prøv å resette til fabrikkinstillinger (ligger under system-egendiagnose, hvis jeg husker rett.) - Hadde samme problemet selv og det løste det. Husk å notere deg f. eks. bildeinnstillinger hvis du har gjort endringer. Støtter meg til dette. Har fungert for mitt vedkommende også. Lenke til kommentar
FMKL Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Da har jeg prøvd det... igjen... uten at det hjalp noe som helst.... spørs om ikke denne teve'n finner veien tilbake til butikken altså.. Har snakket med Samsung support, og de sier bare "du må nok vente på neste oppdatering... men vi vet ikke når den kommer..." Høh... blir ikke imponert altså... Men takk uansett for tips!! Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Hadde begge de samme problemene som deg, men grå apps forsvant etter at jeg lastet ned oppdateringen, og problemet med at skjermen bare ble svart forsvant etter at jeg koblet internett til via kabel istedet for wifi (skjermen ble svart siden tven falt ut av trådløs nett hele tiden). Eneste jeg kan tippe kan være grunnen (som et siste forsøk), har du husket å huke av for å ha lest og godtatt alle dokumentene da du gikk gjennom den installasjonen av tven? Endret 9. januar 2014 av Brulejus Lenke til kommentar
Snowy74 Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Du kan jo prøve å ta en factory reset (hard reset) på tv'n. Jeg hadde samme problemet på min F7005, og etter å ha gjort det så fungerte smart hub som normalt. Mener å huske at koden er: [iNFO] [MENU] [MUTE] [POWER]. Dette må trykkes når tv'n er avslått. Så kommer det opp en meny hvor du kan velge å kjøre en factory reset. Ville ikke ha lekt meg noe mere i denne menyen utover det. I etterkant er det greit å oppdatere firmware på tv'n med en usb-minnepinne. Nyeste firmware finner du på Samsung sin hjemmeside. Endret 10. januar 2014 av Snowy74 Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 (endret) Eier og samme modell tv og har ingen problemer med noen apps eller noe, og kom ny oppdatering 5/2 så kanskje denne hjelper, og som det ble nevnt ovenfor så må man godta alle de smart greiene under førstegangsinstallasjon... er du usikker på om du godtok alle de smart greiene så bare trykk på meny, system og oppsett, så får du en ny sjangs.... og her finner dere beste bildeinstillinger for å få best bilde.... http://flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1371125593 Endret 13. februar 2014 av Leffi78 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå