AnnetteLangvik Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hei! Driver å setter opp en ny pc for faren min. Han har brukt outlook på den tidligere pcen sin, men har nå kjøpt seg en Office-pakke uten Outlook til å bruke på den nye. På den nye pcen er det Windows 8. Noen har sagt til han i en butikk at han ikke trenger Outlook for å flytte over kontaktene, men at man kan bruke mailtjenestene som ligger på Windows 8. Noen som vet hvordan man gjør dette? Er det mulig? Å få mailen over på en annen type mailtjener(thunderbird eller lignende) er jo ikke noe problem, men hvordan jeg skal få over kontaktene aner jeg ikke. Eksportmulighetene i Outlook virker ganske minimale. Er det bedre å bare få han til å kjøpe Outlook og eksportere kontaktene eller er det en annen mulighet?? Håper noen kan hjelpe meg. Hilsen Annette Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Hverken outlook eller thunderbird er mailtjenere. Outlook kobler ofte til Microsoft exchange servere, men kan også koble til vanlig pop3-tjenere. Thunderbird kobler til pop3-tjenere. Det du nok har lyst til å gjøre er å eksportere epost som allerede er lastet ned fra tjeneren slik at den vil være tilgjengelig på den nye maskinen. Kanskje denne artikkelen hjelper? http://kb.mozillazine.org/Import_.pst_files Lenke til kommentar
AnnetteLangvik Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 Beklager, ikke mailtjener. Det gjelder ikke å få gammel epost tilgjengelig på ny pc, det er i orden, men å få over kontakter(kontaktkort med navn, nummer, husadresse osv). Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Spørsmålet handler da om hva han brukte før. Men jeg har akkutat flyttet adresseregisteret fra en gammel Xp-maskin som brukte Outlook Express, der lå dette i programmet Adressebok i Startknapp > Alle Programmer > Tilbehør. Hvis så, eksporter i alle tilbudte formater og håp at noe i den den nye kan lese ett av dem. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå