Turbo- Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hei, jeg har et ekstremt dårlig internett og lurer på en del ting. nærmeste sentral er 2636 m fra huset kobberkvalitet 0,4mm. vi har tlf linje som går inn til huset. jeg har ca 4-5 nedlasting og rundt 0.5 opplasting noe jeg ikke syntes noe om. og de sier vi ikke kan få noe bedre en det vi har idag. men om dere her har noen forslag eller tips hadde dette vært fint Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Med den avstanden og diameteren på linja, så er det godt gjort å få 4-5Mbits i det hele tatt.... Med mindre du kan få fiber, så er det ikke noe annet å gjøre mtp hastighet.... Lenke til kommentar
Turbo- Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 ja men det er opplastingen jeg er misfornøyd med Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Ja, den står i stil med nedlastningshastigheten den, så det er så høy den får litt den å... Lenke til kommentar
Turbo- Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Så det er ingen alternativ ? Så lenge jeg ikke kan få fiber så er dette det jeg må nøye meg med ? Bor jo tross alt i bergen og at jeg ikke kan få noe bedre en dette er surt :/ Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hvis det er kabel-TV i huset kan det være en mulighet for bedre nett... Lenke til kommentar
Turbo- Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Vi har parabol :/ Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) ADSL er en nødløsning, spesielt hvis du driver med nedlasting fildeling (trafikk ut), Nedlasting stopper nesten helt opp hvis det går trafikk ut. Endret 7. januar 2014 av geirjenssen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Om dere har en gammel router kan det hjelpe med en ny. En venn av meg har fått seg ny router, og nedlastningen hans gikk opp fra 3 til 9 . Har også snakket med en som jobber med internett, og han anbefalte oss å kjøpe ny router. Dette er jo bare relevant om du har en gammel router da. Det vet jo ikke jeg.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Det er jo 4G i Bergen. https://www.chess.no/abonnement/bredbaand/chess-mobiltbredbaand-xxl Endret 7. januar 2014 av Lars Dongeri Oppholdsnes Lenke til kommentar
Turbo- Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Vi har ADSL. Men det jeg vil få ut av internett er online games etc der jeg trenger stable nett for og prestere noe jeg ikke kan med dette nette :/ Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Spør huseier om hva linjen koster og let etter alternativer, Fiber eller kabel. Utfordringen for deg er at dere har parabol for TV, og da må dere mest sannsynlig bytte leverandør for TV for å få tilgang til deres 10-100 ganger raskere opplastingshastighet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Vi har ADSL. Men det jeg vil få ut av internett er online games etc der jeg trenger stable nett for og prestere noe jeg ikke kan med dette nette :/ Online gaming bruker ikke mange kilobytes. Problemet er når man bruker linjen til andre ting i tillegg. Da må man ha større kapasitet og gjerne QoS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå