Balderac Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg har et litt merkelig problem. Jeg kjøpte for en tid siden et PowerColor Radeon 9800 Pro kort. Når jeg hadde satt det i (Hadde et GeForce 3 før), begynte PC'en å fryse. Låse seg helt. Noen ganger etter få minuttter, noen ganger etter 20 minutter. Jeg fjernet driverene som fulgte med skjermkortet (sikkert gamle) og installerte de nyeste Cataclyst driverene. Etter dette kræsjet kortet aldri mer. Jeg brukte det i 4-5 dager MYE, før jeg reiste bort i 3 dager. Det merkelige er at når jeg kom tilbake etter 3 dager og startet PC'en, var problemet der igjen. Uten at jeg har gjort NOEN forandringer i hardware/sotware oppsett som jeg kan komme på. Kort sagt, alt funket i 4-5 dager før jeg reiste, og når jeg kom tilbake og slo på PC'en var samme gamle problemet tilbake. Noen som har noen ideer om hva som kan forårsake dette? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Eg har lest at det er mange som har problemer med de nyeste Catalyst driverene (3.7) Ellers kan varme vere eit problem ja. Prøv å ta av sidedøra og hald kortet kaldt og sjå om det hjelper. Vær og 100% sikker på at alle gamle drivere er ute før du legger inn nye. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Virker meget ustabile de PowerColor kortene altså.... Kan det være tilfellet? jeg hadde spøtta inn et par tre hundre til og gått for Sapphire atlså.... Lenke til kommentar
Balderac Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Ok, hvis det er varme, hvorfor virket det i 4-5 dager? Jeg har et Chieftech kabinett, ja den klassiske typen uten ekstra vifter, 1 CD Brenner, 3 Harddisker (bare 1 er i bruk regelmessig). Blir dette for varmt altså? Rart at PC'en av og til fryser sekunder etter oppstart når den har stått av lenge, og kortet ikke har rukket å bli varmt enda? Lenke til kommentar
mr x Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 tror ikke det er drivere eller varme som skaper dette pro. sitter her med samme symtonene som du har på kortet ditt. kan spille i 1-3 timer(noen ganger bare 20-30 min)så fryser bilde i spillet(noen ganger blir det rar lyd)skjermer blir svart,og jeg må restarte pc. men løsingen på dette er jeg usikker på(tror jeg har prøvd alt) nok strøm til kortet ditt(tror det drar ca 50watt)har du strømfårsyning som er 300watt-350watt ! eller kortet kresjer med driver til hk eller lydkortet ditt(tror mest på det første)hk. har du prøvd og se på feilmellingene du får etter kortet ditt har kresjet(bilde fryser) ! denne feilmellingen gikk jeg: driveren for skjermheten kan ikke fullføre en tengneoperasjon.hør med enhetprodusenten om det finnes en driveroppdatering. skjermdriveren får radion 9800 pro ser ut til og være årsaken til at systemet er ustabilt. feilrapporten szappname:driver.display szappver:10024e480000021002 szmodname:ati2dvag.dll szmodver:6.1410.6368 offset:b22o6ea c:windowslogfileswatch31003_0106_01.wdl får du ca samme feilmelling ! kan du fårtelle hvilken hardware du har på pc din ! ps:jeg har seff byttet drivere og formatert så tror ikke selve driverne til kortet skaper pro alene,men kan krasje med annen drivere(hk) Lenke til kommentar
corky Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 MSI HK!!! Jeg sier ikke mer... Lenke til kommentar
mr x Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 er ikke sikker på at det er msi som lager trøbbel i spillene gikk inn på smartgart menyen og satte agp til agp x4(ikke xåtte) og satte fastwrite(fast-skriv)av da ble problemene pluselig borte.. noen sier at kortet (ati)fungerer best med slik innstilling.. Lenke til kommentar
rog@njosh Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg har tro på varme teorien.... Mitt R9700pro blir veldig varmt (kjøpt 4 kabinettvifter p.g.a. det) Og tempen blir alikevel høy... Folk sier man ikke skal ha mye mer enn 40 C mens man spiller... Før jeg stappet inn viftene ble jeg støtt kastet ut av spill... Er ihvertfall greit å installere et program som overvåker temperaturen... Med 4 vifter på full guffe har jeg ca 32-34 C idle og 36-40 C i tunge spill. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg skal si dere det at det er Powercolor kort som er de mest ustabile og hva er vitsen med å bruke AGP 8x når man ikke vinner noe særlig på dette?? Det er ihvertfall ikke varme. Driver TJA... kanskje? prøvd å fjerne alt av gamle driverfiler og lagt inn det aller nyeste Catalyst driveren?? hvis dette ikke hjelper prøv Omega driverene. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 MSI HK!!! Jeg sier ikke mer... Hvis du sier dette uten mer grunnlag, er du en idiot!!! Jeg sier ikke mer... Lenke til kommentar
chil Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 MSI HK!!! Jeg sier ikke mer... Hvis du sier dette uten mer grunnlag, er du en idiot!!! Jeg sier ikke mer... må si meg enig.. men det er noe i det han sier.. det var jo noen MSI kort som leverte for lite spenning på AGP porten, hvis du har mulighet på dikk hk for å øke APG spenningen prøv dette.. (ikke så mye bare litt øking) Lenke til kommentar
corky Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 MSI HK!!! Jeg sier ikke mer... Hvis du sier dette uten mer grunnlag, er du en idiot!!! Jeg sier ikke mer... Grunnlag??? Ok, er 3 deffekte MSI HK godt nok grunnlag? Har nå Asus og det er det beste jeg noen gang har hatt av hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå