VTI Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Vil gjerne høre fra dere andre her på forumet om dere også har opplevd ubehagelige og negative episoder med buss og sjåfører, rett og slett dårlig service. I dag fikk jeg dårlig service igjen for sikkert 30. gáng fra dette busselskapet. Skulle hoppe på bussen og ba om nærbillet (skulle 3 busstopp innenfor én sone) og sjåføren (utenlandsk, kan nesten ikke norsk) brukte jeg reisekonto. Skulle ha stått ca 10 kr på kvittering. Så spør han: Ska do Sandnas elle Stavangar? Jeg sier: Tvedtsenter (lå like ved). Han forstår tydeligvis ikke og slår inn Sandnes. Får kvittering der han har trukket 28,50 kr, istedet for 10! Står like ved sjåføren og spør om han kan sjekke omigjen siden dette måtte jo være feil. Det koster ikke 30 kr for NÆRSONE! Og i tillegg til reisekonto (25% rabatt). Han bare vifter med hånda og sier: Ta det opp med kolombos!i Jai ikke tid! Ta det opp med Kolumbus... Ta det opp med Kolumbus... SIER DE ALDRI NOE ANNET?! Hvorfor ikke bare fikse det der og da, problemet er ute av verden, Ferdig! Men neida, det skal liksom være deres måte å gi service på. Dette er selvfølgelig bare en av de hundre gangene sånt har skjedd meg, tilslutt så får du NOK! Jeg mener: Hvor faen finner de disse sjåførene??? Plukker de opp en rett fra gata sånn helt tilfeldig?! Jobber selv i et service yrke og det kolumbus kaller seg for, er garantert ikke service! Endret 8. januar 2014 av VTI Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Jeg synes billettprisene til Kolumbus er hårreisende nok, uten at man trenger å bli forulempet ytterligere av sjåføren. Lenke til kommentar
VTI Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 Jeg synes billettprisene til Kolumbus er hårreisende nok, uten at man trenger å bli forulempet ytterligere av sjåføren. Akkuratt! Og hvem tar bussen oftest? Studentene! Er studenter rike? NEI! Og alikevel setter de opp prisene! Hva feiler det fylkesmannen????? Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Akkuratt! Og hvem tar bussen oftest? Studentene! Er studenter rike? NEI! Og alikevel setter de opp prisene! Hva feiler det fylkesmannen????? Ungdomskortet i Rogaland er ett av de billigste i Norge... Sjekk prisene på ett månedskort i Oslo, så skal du se horrible priser. Prisene ble i år (og endel tidligere år) justert opp med 1 kr, men dette er samtidig med at KPI for Norge og regionen stiger. Konsumprisindeksen gikk opp med 1.3% i fjor, og dette har Kolumbus justert. Jeg prøver ikke egentlig å forsvare Kolumbus her, de er ett horribelt selskap, men forklarer hvorfor det skjer. Nå skal det også sies - er du sikker på at du har rett på nærsone rabatt når du skal 3 stopp på Forus? Nærsonene i Stavanger er definert fra Bjerksted til ca starten av Madlaveien ved våland og opp til midten av misjonsvegen. Det er til og med merket når nærsone starter (Orange klisterlapper på buss stop skiltene med "NÆRSONE START" og "NÆRSONE SLUTT"). Ref: http://kolumbus.no/Documents/Kart/Sonekart/Sonekart%20Stavanger%20og%20Sandnes.pdf Ser ikke ut som du har rett på nærsone rabatt på Forus nei. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Nærsone høres ut som en gunstig ordning vi greit kunne hatt her i Oslo også.. Her er prisen den samme om du skal 1 stopp eller til motsatt side av byen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå