wizkid Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Er det noen her som har hovedkortet nevnt i topic? Bare lurer på om dette kortet virkelig kan kjøre 4xDDR i dual-modus, da det har 4 minne-sockets. Det ser slik ut i manualen, men jeg er ikke helt sikker. - Link Lenke til kommentar
egerstud Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Ja, ser slik ut, begrensingen ser ut til å ligge i dobbel/enkelsidige brikker. Virker som du må ha enkelside om du fyller opp alle samtidig.... Lenke til kommentar
aschj Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Det har dual-dual channel DDR. Det vil ikke si quad-channel DDR, men at du har to dual-channels. Dersom du setter 4x DDR400-brikker i dette blir det som å ha 2xDDR800-brikker ikke sant. Jeg vet ikke hvordan jeg kan forklare det på noen annen måte. Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Hm... vet du/noen om det er noen fordeler/lemper med enkelt- kontra dobbeltsidige brikker? Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Ser ikke ut som om webshopper skriver om brikkene er enkelt- eller dobbeltsidige heller heh. Lenke til kommentar
egerstud Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Mener det i tidligere tider var mer vanlig med enkeltsider, da minnebrikkene var på 128mb o.l. I"de tider" var de kanskje mer stabile, men teknologien har nok overvunnet dette. Men det er nok for de fleste i massevis med f.eks. 2x512, og alt ialt tror jeg nok at det vil minske evnt.stab.problemer, da dualbrikkene bør være så identiske som mulig.(Har selv dårlig erfaring med litt for ulike minnebrikker). Det blir jo mer å holde styr på for chipsettet, uansett hvor bra det er... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå