KarmaZ Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Hei, jeg har satt opp en track som logger all aktivitet på min side, har ikke vært innpå der en stund, men ser nå at jeg har tracka Antall logg-hendelser: 431,215 Det er endel. Men jeg klarer ikke å skjønne hvor dette kommer fra. Kjører en bildetjeneste fra Zenphoto, har problemer der med at bilder blir nedspammet med kommentarer. Men dette ligger under egen mappe, men får også samme nedspamming på kommentarer som jeg har lagt inn som artikler. La inn en antibot nå, sånn at jeg fikk stoppet denne nedspammingen av kommentarer. Men ser på loggen at det er aktivitet hele tiden, men som sagt spamming av tekst er borte. Men dette resulterer i at hosten min stenger siden fordi det er for mye last der. Antall sidevisninger 420,351 Antall unike besøkende 8,581 Siste 15 min. 27 Noen som vet hva jeg kan gjøre? Antar Zenphoto er rot i dette, men har kontinuerlig oppdatert det programmet når det kom ny oppdatering. Tror neppe det hjelper å fjerne alt fra hosten, også legge alt inn igjen. Endret 7. januar 2014 av KarmaZ Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Her var det god beskrivelse av problemet, men ikke noe beskrivelse av hvilke systemer du kjører i bunnen. Jeg tror ingen vil kunne hjelpe deg her uten at du gir oss litt mer kjøtt. Hvilket bilmerke, årsmodel, og model kjører du med? Oops, jeg mente, hvilken løsning utover ZenPhoto bruker du? - Drupal, Wordpress eller andre publiserings verktøy? - Hvilke sikkerhets tiltak har du gjennomført? - Hvordan ser din ".htaccess" ut - Eksakt hvilken Antispam" har du lagt inn på websiden din? Gi oss så mye detaljer du kan og mer hjelp vil du få. Det finnes flere tiltak som kan gjøres, selv bruker jeg wordpress og hadde to artikler som ble spamet 20 ganger om dagen til jeg fikk stoppet dette. For Wordpress så finnes det flere plugins som du kan installere. I tillegg så kan man også hådtere en del "problemer" ved å ta de tidelig i prosessen, altså før de for brukt publiserings løsningen du enn måtte ha, dette kan gjøres igjennom .htaccess-filen. En annen løsning er å ha siten din gjennom Cloudflare eller lignende løsninger. Men som sagt, gi oss litt mer informasjon om det du bruker så kan du få mer hjelp :-) Frank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå