dapre Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hei. Har hatt windows i mange år nå, og aldri lagt merke til at Google laster tregere en noen andre sider. Men det siste (året?) har jeg lagt merke til at google siden bruker veldig langt tid på å komme frem. Hvorfor er det slik ? Kan åpne en ny tab, og hente en annen siden greit, mens google fremdeles prøver å laste seg opp i bakgrunnen. Det samme gjentar seg forøvring når jeg bruker/klikker evnt linker som Google har søkt frem. Igjen tar det laaang tid å hente siden. Et eller annet er "galt", men hva ? Takk for alle råd og tips Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Kan være flere årsaker. Har du prøvd å bytte nettleser? Og hvilken type nettleser bruker du? Lenke til kommentar
dapre Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Nei, har ikke byttet nettleser. Har brukt Explorer i 20 år nå, uten noen problemer Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Da er det på tide å bytte nettleser. Last ned og installer Mozilla Firefox eller Google Chrome for å se om samme problem oppstår da. Endret 7. januar 2014 av Hafti Lenke til kommentar
dapre Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Joda, for å evnt eliminere feil, kunne jeg jo prøve det Men ellers ser jeg ingen grunn til å bytte ut Explorer, bare fordi jeg har hatt det "lenge" Har som sagt aldri hatt noen problemer, og er således fornøyd med programmet. Hvorfor skal jeg da bytte det ut ? Jeg bytter ikke til en bank med samme rente bare fordi jeg har vært kunde "mange" år, naboen bytter bank, eller fordi den andre banken ser "kulere ut" Gresset er som regel ikke noe grønnere på den andre siden.. EDIT : Google Chrome laster GoogleNO og linker med en gang. Men jeg vil fremdeles finne ut hva som evnt er "feil" med Explorer. Det er sikkert Google selv som missliker at jeg ikke bruker Chrome, og ødelegger for Explorer ? Endret 7. januar 2014 av dapre Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Jeg har IKKE skrevet at du skal slutte å bruke, men at du skal bytte nettleser for å se om samme problem oppstår.Kan ikke sammenligne nettleser med en bank.Det kommer vel ann på om du har vedlikeholdt plenen din eller ikke. Edit: Har du oppdatert til nyeste versjon av Internet Explorer? Reinstallert? Endret 7. januar 2014 av Hafti Lenke til kommentar
dapre Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 Takk for svar Neida, du har ikke sagt at jeg skal slutte å bruke Explorer, bare bytte Uansett, jeg føler det det er så mange som klager på Microsoft produkter, uten at de egentlig har noe formening om hva som egentlig er galt med produktet. Det oppstår et hylekor, som til slutt ikke vet hvorfor de begynnte å hyle i utgangspunktet - hvis du forstår Klart det oppstår en del "feil" når produktet er så avansert, og har så mange brukere. Personlig har jeg som sagt brukt Microsoft helt fra MS-DOS til W7, uten å oppleve noen spesielle problemer. Argumenter for å bytte et produkt (explorer) kan sammenliknes med alle mulige andre produkter, innkludert banktjenester. Billedlige forklaringer - kalles det - akkurat som uttrykket "Det er ikke grønnere på den andre siden av gjerdet". Som er et billedlig uttrykk på situasjoner der man vil beskrive at alternative ting ikke nødvendigvis er bedre. Feks er det ikke sikkert at naboen er lykkeligere en deg - selv om det virker slik. Feks er der ikke sikkert at du får en bedre jobb hos DataGuri, en du hadde hos DataRolf. Feks er det ikke slik at Mozilla eller Firefox er noe bedre en Explorer...selv om x antall personer prøve å overbevise deg om noe annet Min Windows 7 har påslått "Automatiske oppdateringer", dvs at jeg har nyeste versjon av Explorer (v 11) Men mener mitt problem også var tilstede i forrige versjon. Tror det må være en eller annen innstilling i Explorer som sperrrer litt. Feks innstillinger for sikkerthet ? Vet ikke, bare tenker litt høyt. Takk for alle råd og tips så langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå