CyborgVI Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Har tenkt å kjøpe denne: http://www.crabbygear.com/products/crabby-wallet-red-1 Når jeg går til checkout står det excluding tax&shipping. Så det jeg lurer på er: Hvor mye blir prisen med taxen? Produktet + skatten koster under 200kr(regner med det), men det kan hende at det overstiger 200kr sammen med frakten. Må jeg i så fall betale moms, pga 200kroners regelen? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Når du shopper fra utlandet skal du ikke betale lokal merverdiavgift (mva). Grunnen til dette er at det betaler du når du importerer til Norge. Dersom verdien på varen ikke overstiger 200 kroner så slipper du å betale norsk mva. Dersom det overstiger 200 kroner må du betale 25% mva pluss fortollingsgebyr (135 kroner for verdi opp mot 1000 kroner). Det er svært få ting det er toll på (klær og mat), mer om dette finner du på tollvesenets sider: http://www.toll.no/templates_TAD/MainTopic.aspx?id=244979&epslanguage=no Endret 7. januar 2014 av Illus Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Prisen for frakt til Norge er 8,05 dollar, så totalt må du betale 25 dollar (litt over 150 kroner). edit: Bestilte selv 29. desember og fikk den i posten i går. Endret 7. januar 2014 av arco3 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Eg kjøpte to stykk, betalte 245,- kroner totalt. Ingen toll, ingen moms, ingen ekstra utgifter. Så lenge varene kostar under 200,- går det fint. Om det blir dyrare med frakt betyr ingenting. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg har også kjøpt to stk, selger skrev at verdien var $10, så det gikk fint mtp mva, fortolling osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå