*F* Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hei. Arbeidskontrakten min gikk ut i desember og må derfor søke dagpenger. Men lurer på følgende. Hva menes med dette? Jeg hadde inntekt i fjor/de siste tre årene og søker i januar/februarVedlegg i januar eller februar: Lønns- og trekkoppgaverDu må vedlegge lønns- og trekkoppgaver, eventuelt lønnsslipp for desember der samlet utbetalt inntekt i året vises. Inntektene må være fordelt etter lønnskode. Dersom lønnskoder mangler, må du be arbeidsgiver om å oppgi aktuelle lønnskoder på lønnsslippen.Har du flere arbeidsgivere, legger du fram lønns- og trekkoppgaver fra alle.Du trenger bare å dokumentere inntekt hvis du søker om dagpenger i januar eller februar. Etter februar får NAV inntektsopplysninger overført fra Skatteetaten. ref: https://www.nav.no/skjema/Skjemaer/Privatpersoner/Skjemaveileder11/SkjemaveilederPrivatperson?entrance=classic&key=232553 Trenger jeg kun legge med dokumentasjon for desember eller hele året? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Du må levere lønnslipp fra desember som viser totalsummen for lønn og skatt for 2013. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Poenget med dokumentasjonskravet er at Skatteetaten ikke sender lønns- og trekkopplysningene for 2013 til NAV før i slutten av februar / begynnelsen av mars. NAV vet derfor ingenting om dine lønnsforhold i 2013 med mindre du forteller dem om det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå