Gå til innhold

200mhz 166Mhz eller 133Mhz??

torga

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger noe hjelp.

Jeg har ikke forsøkt meg på overklokking før, så jeg trenger sårt hjelp :oops:

Jeg har kjøpt: Asus A7N8X Deluxe, samt Twinmos 2*256mb pc3200 cl 2,5 samt en XP2000+ T-bird B

Jeg tenkte jeg skulle forsøke meg på litt forsiktig overklokking. Men jeg er i tvil om hva jeg skal velge slags innstilling.

Forsøk på å klokke bare FSB resulterte i 158Mhz*12,5 med Vcore 1,775

Wcpuid sa at jeg hadde en Xp2600+ :woot: Men Men,

Forsøkte meg så på 166mhs*11,5 @1921 Mhz. Med 1,7volt på core.

Siste forsøk som jeg står på nå er 200*9,5 som blir ca 1904mhz, men minnet går på 400 Mhz i Dual mode.

Det kjeg lurte på er hva jeg skal velge.

Har ikke prøvd å klokke noe høyere på FSB, er en smule usikker på hvor høyt jeg kan gå på Vcore.

Temp uten load ligger på 39 grader, har ikke forsøkt å kjøre full belastning enda.

Tallenes Tale er:

200*9,5@1904 Mhz ( i følge Wcpuid)

1,776 Vcore i følge Asus Probe

200*9,5

180 Cpumark

Kjøler er en Coolermaster 80mm som jeg ikke har noe vidre spec på :cry:

Noen tips til vidre lykke??

Hilsner Torga

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde vert flott med litt info om hvor varmt det blir.

Du kan alltids overklokke RAM'en din en del, men prøv heller å sette ned timings om du er usikker eller litt småredd for overclocking.

Jeg kan ikke med det hovedkortet så alt jeg kan gjøre er å ønske deg lykke til =)

Lenke til kommentar

Vet ikke om en den vifta di hjelper deg såå masse videre hvis det kun er en standar vifte? Du burde investere i god kjøling... Så kan du begynne klokkinga... Men du får alltid klokket RAM'men en del iallefall.... 39 Grader er ikke så masse...

Da er den iallefall ikke overheat'a.... :yes:

Lenke til kommentar

Er bare å kjøre på det torga...:)

Men en fsb på 200 er en grei begynnelse(husk å kjør minnet synkront da)...du greier sikkert litt mer.

Vcore kan du nok sette enda høyere....opp mot 1,9 skal gå greit, men det er ikke vits i å stille på denne før cpu ikke poster eller den henger.

Så du får øke multiplyer og (fsb) helt til det henger, så ser du hvor langt du kommer.

Lenke til kommentar

Mange takk for kjapt svar.

Nå har jeg byttet vifte til en 100mm Spire WhisperRock IV.

Idle temp er nede i 36 grader.

Men. Uansett hva jeg prøver så kommer jeg ikke over 203 i FSB. Selv med 1,850 på Vcore (max) og multippel på 9,5.

Jeg får konsekvent beskjed om at "memory faild test"

Har forsøkt å stegvis øke spennig til minne til max (2,8 v) Forsøkt å sette minne lavere, prøvd en og en minne brikke i alle soklene. Men nei "memory faild system check"

Det høyeste jeg har kommet er 166*12 som gav 1996,36 Mhz i følge wcpuid. Vcore 1,824 Minne 2,7 volt. Temp 37 grader.

Men etter et par restarter så fikk jeg samme beskjeden omigjen

"memory faild system check" :grumpy:

Begynner å bli sterkt i tvil. Mener at jeg fortsatt har mye å gå på med tanke på FSB, men når minne svikter så er det jo en smule vanskelig :cry:

Det er ikke det at jeg ikke er fornøyd med 1667@1925 Mhz. Men det har da vært morro å komme over 2000.

Ved 1925 Mhz er temperaturen etter en time med 3dmark i loop 45 grader.

Jeg kjøpte disse brikkene fordi de ble anbefalt av Snekker`n

Kan det være Hovekortet som "jukser"??

Hilsen en smule fortvilet

Torga :cry:

Takk igjen for hjelpa :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...