ilpostino Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Jeg har planer om å lage light saberen til Visas Marr og i den forbinnelse har jeg et spørsmål. Hun har matt metall på håndtaket og hvis jeg kjøper dette håndtaket må jeg få mattet det ned på en eller annen måte. Noen forslag til hvordan det kan gjøres? Det jeg ser for meg er enten en eller annen form for kjemisk behandling, pussing med sandpapir eller sandblåsing. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Jeg hadde sandblåst. Sandblåsekabinett hadde vært ideelt Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Eller så kan du våtslipe deg frem med sandpapir til den mattheten du vil ha. Begynn med 1000 papir. Så eventuelt 500. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Eneste jeg kan komme på er sandblåsing med fin sand eller et annet middel som gir fin matt jevn overflate. Eventuelt kan man også glassblåse det, ganske dyrt og få tak i glasskuler til blåsing men gir en veldig fin overflate. Legger med et bilde av en glassbåst aluminiums motor del, kalk kan også brukes. Det billigste og enkleste er og bruke sand eller kalk til og blåse med. Har ingen erfaring med kjemisk behandling, men med sandpapir er det lett at det blir en ujevn ned matting. Dog man kan også sette røret i en dreiebenk og bruke fint sandpapir. Usikker på korning må nesten prøve deg fram til det. Men vill tippe at du må slutte på korning 600-800. For og få helt jevn matt flate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå