Gå til innhold

[Løst] Gainward GeForce GTX 760 med Mist 1000W PSU

kulak

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å starte en datamaskin med følgende komponenter:

- Skjermkort: Gainward GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA

- PSU: MIST 1000 W 1000XHE135CF

Skjermkortet har to 6-pins kontakter og jeg har koblet til to slike kabler merket PCI-e til strømforsyningen. Kan jeg koble feil disse kablene feil? Hva er i så fall korrekt?

Kan andre komponenter gjøre systemet ikke starter? Det var helt stabilt rett før byttet av skjermkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville dobbelsjekket om PCI-e kablene står i riktig kontakt på PSU'en (regner med den er modulær?)

Ofte kan disse kobles feil, og gjøre skader på komponenter, så følg bruksanvisningen hvis du ikke har gjort dette før.

Hva skjer når du prøver å starte opp? Helt dau? Kommer du til BIOS skjermen? Kommer du til Windows startup?

Lenke til kommentar

Hei iNtensimilla og takk for ditt svar. Problemet er nå løst. Årsaken til problemet var at jeg hadde brukt 6 pins kabler for enn Corsair strømforsyning. Da jeg byttet dem ut med de to 6+2 pins kablene som fulgte med Mist'en, hvorav 2 pin delen bare ble hengende ubrukt, fikk jeg endelig startet maskinen.

Jeg kom imidlertid ikke lenger enn at Windows ikke ville starte opp. Recover-verktøyet mente at jeg hadde feil driver (uten å oppgi komponent), men det viste seg at strømkabelen til harddisken hadde løsnet!! Jeg følte meg temmelig dum. Så fort alle kabler hadde blitt sjekket, startet alt som det skulle og jeg kunne installere drivere og annen programvare for mitt nye skjermkort.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...