Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Bil i oppvarmet garasje

Anbefalte innlegg

Flyttet i sommer til en blokk der det er felles garasje i kjelleren som er oppvarmet. Temperaturen i garasjen er på rundt 12-13 grader.

Hvis jeg parkerer bilen i garasjen og bilen er våt etter regn/snø og jeg lar den stå til dagen etter og jeg setter meg inn for å kjøre neste dag eller noen dager senere, så kommer det en veldig høy brake lyd som at det er noe som blir ødelagt. Vanskelig å forklare lyden nøyaktig, men lyden minner meg veldig om noe hardt som brekker i to. Dette opplevde jeg også med min forrige bil i samme garasje. Samme lyd kommer også med engang dekkene begynner å rulle.

Jeg tror lyden enten kommer fra fjærene eller bremsene et sted.

Så det jeg lurer på er om det er farlig eller skadelig for bilen å stå der etter at jeg har kjørt i regn/snø.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

slam i mellom bremseklosser, fikk det på siste turen med bilen min før jeg skulle vrake den, og hørte en som hadde skikkelige problemer med det på søppeldynga. Ryktes at det går over etterhvert som ting blir polert bort.

Lenke til kommentar

Bruker du håndbrekket når du parkerer ? Det er i så fall ikke nødvendig om bilen står noenlunde flatt.

Smeller fra min bil i ny og ne også. Og det er antagelig bremsene som ikke slipper før du begynner å kjøre. Har sikkert noe med den infernalske saltingen som skjer i storbyene å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker du håndbrekket når du parkerer ? Det er i så fall ikke nødvendig om bilen står noenlunde flatt.

Smeller fra min bil i ny og ne også. Og det er antagelig bremsene som ikke slipper før du begynner å kjøre. Har sikkert noe med den infernalske saltingen som skjer i storbyene å gjøre.

Bruker ikke håndbrekket da det er helt flatt der jeg står, har automat så setter den i P når jeg skrur av motoren og forlater bilen.

Så det du sier er at det ikke er farlig for bilen?

Lenke til kommentar

Bremseskivene er i vanlig stål, og oksidbelegget blir slipt bort hver gang du bremser. Når jeg vasker bilen min så kan jeg se at det er ett tynt lag med overflaterust på bremseskivene, etter jeg har vasket. Lager dog aldri lyd hos meg, men det er nok noe sånt som lager lyd hos deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...