kr0k Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Heisann, jeg har en golf 3 gti 1994 mod, som førstebil, og vil "pimpe" den til noe utenom d vanlige. ser at for hver dag som går kommer d flere og flere me effektanlegg på bilene sine, noe som jeg synes er blitt litt i meste laget.Jeg lurte på om det var mulig å få montert noe som er "street legal" som gir deg små flammer ut bakpotta når du gasser på/girer? det er ikke turbo motor på bilen by the way. Endret 7. januar 2014 av kr0k Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Det der ser harry ut allerede. 3 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Yepp, det kan du, men ikke "street legal". Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Tenker du på back-fire? Det er bare å justere drivstoff/luft nivået slik at det er mer drivstoff enn det motoren klarer å forbrenne, eller evt justere timing. Det er mao billigt å greit å lage en bi-effekt av trimming. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Ble du inspirert av Grease som gikk på TV på søndag? Lenke til kommentar
kr0k Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Ble du inspirert av Grease som gikk på TV på søndag? Nei? men omdu ikke har nokka positivt å si, så kan du jo bare slå av pcn å gå dæ en tur? 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Det eneste som kan gjøre en eldre golf finere er å kjøpe et sett med fine BBS felger og noe senk. Det, sammen med en skikkelig omgang bilpleie kan gjøre den godt over gjennomsnittet fin. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Skjønner ikke at folk vil senke bilene, dem er jo somregel altfor lave orginalt. Lenke til kommentar
kr0k Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Skjønner ikke at folk vil senke bilene, dem er jo somregel altfor lave orginalt. har ikke sagt noe om senk Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Kan du legge ut bilder av din bil? Bilen på bilde er fra UK, og står i UK, så jeg antar at du bare fant bilde på Google. Å få bilen til å spytte flammer ut av eksosen, er ikke å anbefale. Det heter egentlig "anti-lag" og brukes på turbomotorer. Å justere seg til at motoren har så lav A/F-ratio at den ikke forbrenner rent, må mappes. Stiller du tenningen så langt tviler jeg på at den motoren varer mer enn en uke. Det får du uansett ikke "street-legal", eller godkjent for veibruk, som vi sier i Norge. En Golf GTI MK3, er uten tvil den tristeste GTI-en, noen sinne. Noe kan gjøre selvsagt. Bytte ut alle foringer med polyuretan, "polyforinger" som det kalles på kult. Bytt alt av slitedeler i understell, overhale bremser, bruk gode klosser(Hawk Blue er bra). Byttte rotor, fordelerlokk, plugger og pluggledninger er godt for tenningen. Bytt alle oljer, motor, gir og diffrensial. En vask, innvendig og utvendig, rubbing og polering(detailersclub norge kan gi deg mange gode råd om å blåse nytt liv i en gammel bil). Husk at dette er en GTI, ut med tunge basskasser og ekkelt stereoanlegg. Et komponentsett og en god spiller er tilstrekkelig for at du skal høre på musikk når du er i bilen. Ut med all unødvendig utstyr. Fjærer og dempere bør oppgraderes, det finnes masse å velge i for Golf 3, velg noe med grei kvalitet. KW, BIlstein, Koni etc. Litt senk er bra, men ikke ta helt av. Noe mer enn 30-40 mm er ikke nødvendig. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Terninger i speilet og revehale i antenna (hvis du har det). Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Terninger i speilet og revehale i antenna (hvis du har det). Ikke glem øyenvipper på lyktene! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Tittelen sier "harry pimping" og det er det vi svarer på. Ellers bør du forandre tittelen til noe som faktisk stemmer. Som "hvordan lage skogbrannsmaskin av Golf". Lenke til kommentar
kr0k Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Kan du legge ut bilder av din bil? Bilen på bilde er fra UK, og står i UK, så jeg antar at du bare fant bilde på Google. Å få bilen til å spytte flammer ut av eksosen, er ikke å anbefale. Det heter egentlig "anti-lag" og brukes på turbomotorer. Å justere seg til at motoren har så lav A/F-ratio at den ikke forbrenner rent, må mappes. Stiller du tenningen så langt tviler jeg på at den motoren varer mer enn en uke. Det får du uansett ikke "street-legal", eller godkjent for veibruk, som vi sier i Norge. En Golf GTI MK3, er uten tvil den tristeste GTI-en, noen sinne. Noe kan gjøre selvsagt. Bytte ut alle foringer med polyuretan, "polyforinger" som det kalles på kult. Bytt alt av slitedeler i understell, overhale bremser, bruk gode klosser(Hawk Blue er bra). Byttte rotor, fordelerlokk, plugger og pluggledninger er godt for tenningen. Bytt alle oljer, motor, gir og diffrensial. En vask, innvendig og utvendig, rubbing og polering(detailersclub norge kan gi deg mange gode råd om å blåse nytt liv i en gammel bil). Husk at dette er en GTI, ut med tunge basskasser og ekkelt stereoanlegg. Et komponentsett og en god spiller er tilstrekkelig for at du skal høre på musikk når du er i bilen. Ut med all unødvendig utstyr. Fjærer og dempere bør oppgraderes, det finnes masse å velge i for Golf 3, velg noe med grei kvalitet. KW, BIlstein, Koni etc. Litt senk er bra, men ikke ta helt av. Noe mer enn 30-40 mm er ikke nødvendig. bilen min er helt lik den på bildet, har polert bilen jevnlig, ser ganske bra ut i lakken. innvendig er den også helt ren, men om det ikke finnes noe lovlig. at man bare monterer en tennplugg eller noe i sluttløpet på eksosanlegget, så er det vell ikke verdt å gjøres ^^ Men ja, har store planer om å få nye, sterke skiver, eventuelt chippe bilen litt, bytte foringer og alt av olje.. det som står på lista for øyeblikket, men kommer mer etterhvert takk for tipsene uansett Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Eneste jeg har sett som kanskje kan være lovlig (tviler egentlig) er noen LEDs man kan montere på eksosrøret så det ser ut som flammer. Eller skal-liksom-se-ut-som-flammer da. Endret 7. januar 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 bilen min er helt lik den på bildet, har polert bilen jevnlig, ser ganske bra ut i lakken. innvendig er den også helt ren, men om det ikke finnes noe lovlig. at man bare monterer en tennplugg eller noe i sluttløpet på eksosanlegget, så er det vell ikke verdt å gjøres ^^ Men ja, har store planer om å få nye, sterke skiver, eventuelt chippe bilen litt, bytte foringer og alt av olje.. det som står på lista for øyeblikket, men kommer mer etterhvert takk for tipsene uansett Chipping av en bil uten turbo har veldig lite for seg, koster langt mer enn det smaker. Lenke til kommentar
TAJF Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Ta vekk cat, juster reg reima et/to hakk feil slik at ventilene åpner for tidlig, chip. Du vil fullstendig ruinere ytelse og stil men hva gjør man vel ikke for streetcred. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Ta vekk cat, juster reg reima et/to hakk feil slik at ventilene åpner for tidlig, chip. Du vil fullstendig ruinere ytelse og stil men hva gjør man vel ikke for streetcred. Motoren forsvinner sammen med ytelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå