Gå til innhold

Ny, (portabel)stasjonær?

Anbefalte innlegg

Hei. Driver litt med gaming og fotoredigering og har tenkt mye på å kanskje kjøpe en ny stasjonær.

Node 304? forslag til andre portable, stilfulle kabinetter?

budsjett: rundt 6000

- trenger ikke os

- trenger ikke diskdrev

- trenger ikke harddisk (har en som jeg kan resirkulere)

- trenger ikke skjerm, tastatur, mus.

Det jeg tenkte på er at den må være noenlunde portabel, har hørt at node 304 passer i en sekk. Dette fordi det hadde vært kjekt å dratt med den til lan og o.l

Har dere noen forslag? Pga pris så tenkte jeg at det er lurt og droppe ssd og ha lowprofile billig 8 gb ram. Er også klar over at PSU må være modulær og under 160 mm, og at 1 av hardiskbrønnene må fjernes, tenkte å fjerne begge to. Er ikke helt oppdatert på datafrontenen så litt usikker på deler

Evt så har jeg tenkt litt på å kjøpe brukt pga pris. eneste jeg fant som lå ute var denne http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45947916&searchQuery=node+304 . Hva er billigst? å bygge ny uten ssd eller bare å kjøpe den? fordelen er at da får jeg med ssd men hvordan er skjermkortet? Kunne man ha heller kjøpt nytt og fått bedre skjermkort uten ssd til samme prisen?

Endret av Wuzhou
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Jeg har bestilt meg dette kabinettet nå. haf xb.

Lite sannsynlig at det passer i en sekk, men jeg synes det ser ut som et fint kabinett for å ta med seg. Det er også glassvindu på toppen så du kan se komponentene på innsiden.

Jeg flytter også pc'n fra hus til hus. tror derfor dette blir å passe meg.

Tilbudet på dette varer vel til januarsalget på komplett er slutt.

Lenke til kommentar

Cooler master elite 130 er et billigere og mindre alternativ som tar store PSU er.

klar over at man må ha psu på mindre enn 160 mm. Synest HAF ser grusomt ut. Det jeg liker med 304 er at det er så enkelt og pent og simpelt. Elite 130 så faktisk ikke så ille ut, selvom jeg lener meg mot 304. Noen fordeler/ulemper med 304 vs elite 130?

Lenke til kommentar

klar over at man må ha psu på mindre enn 160 mm. Synest HAF ser grusomt ut. Det jeg liker med 304 er at det er så enkelt og pent og simpelt. Elite 130 så faktisk ikke så ille ut, selvom jeg lener meg mot 304. Noen fordeler/ulemper med 304 vs elite 130?

Eneste ulempen er vel at designet ikke er så fint og den har mindre plass og tar færre hdd-er enn node.

Lenke til kommentar

Hva slags spill dreier det seg om?

Er ikke så fryktelig glad i fps. mest i strategi men greit å kunne dra fps, jeg forventer at spill fra 2012 burde kunne klares på high, er dette mulig for 6000 kr? Noen eksempel spill er BFC2, Civ V, CS:GO, Grid, Saints row (Hele serien) Battlefield, Just cause 2, Borderlands 2. Det er egentlig ingen veldig krevene spill, tror at bc2 og civ v er de mest krevene spillene jeg har. Men jeg kommer til å kjøpe mange nye spill fremover. Om du vil så kan du lete deg igjennom lista her http://www.mysteamgauge.com/account?username=76561198004885368 og se om du finner noen krevende spill..

https://prisguiden.no/liste/146125 Hva synest dere om dette? Kunne helst tenke meg å gå ned litt i pris på skjermkort/prossesor og litt på ram. Noe forslag til alternativ? Har lagt til et CPU alternativ. Synspunkter på den?

Har også sett litt på R9 280X fra AMD men det virker som det er en milion forskjellige varianter

Endret av Wuzhou
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...