Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Plutselig svimmel da jeg våknet


Abberarnold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ble plutselig svimmel idag. Jeg gikk inn på badet og slo meg på dørhåndtaket da jeg skulle inn. Etter 2 min, ble jeg plutselig forferdelig svimmel og klarte ikke å se noe. Alt var kornete, det suste i årene. (bruset i årene) Akkurat som du skulle helt cola i et glass så hører du at det bruser.

 

Jeg gikk ned i huk og dette hjalp, jeg drakk vann. Og etter 10 min var dette vekke, men jeg hørte at det bruste i årene mine i over en halv time. jeg skulle egentlig gå på skolen idag og ha prøve, men jeg følte at jeg ikke var i form. jeg er ikke den som skulker skolen. Jeg har aldri vært vekke fra skolen pga sykdom og har aldri vært vekke fra et skolesemester enn 2 timer. Så jeg er ikke en skulker eller en som tar seg fri fordi jeg har litt vondt i fingeren. Jeg er ikke den typen.

 

Men kan dette være at jeg var engstelig, redd for å ta prøven? Det var ikke en stor prøve, men jeg har veldig stor prøve om noen dager.

 

jeg søkte litt på nettet, men fant ikke så mye ut selv.

Nå er jeg helt fin igjen, men var ikke det for 1 time siden. Jeg har også dårlig samvittighet at jeg ikke sitter på skolebenken. Men dagen idag går for det meste med skolearbeid

Takk for svar

Endret av Abberarnold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres for meg ut som om du holdt på å besvime. Jeg har opplevd å besvimt på grunn av smerte - eller "sterk sanseinntrykk", hvis du skjønner hva jeg mener. Ble du veldig stresset av denne smerten/opplevelsen du fikk da du slo deg i dørhåndtaket?

Nei, ikke i det hele tatt. Det var ikke vondt heller, kjente det bare litt i høyre arm. Så ble jeg plutselig helt svimmel! Kunne ikke se noe, som sagt. Det var kornete og synet kom etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det høres for meg ut som om du holdt på å besvime. Jeg har opplevd å besvimt på grunn av smerte - eller "sterk sanseinntrykk", hvis du skjønner hva jeg mener. Ble du veldig stresset av denne smerten/opplevelsen du fikk da du slo deg i dørhåndtaket?

 

Mener eg holdt på å besvime ein gang selv, men eg opplevde det ikkje på den måten. Vinglet litt at og fram, det blei svart, opnet augene av at eg holdt på å falle og klarte å rette meg opp. Kan hende eg ikkje holdt på å besvime, men det kan du bedømme selv:

 

Hadde spilt fotball i 2-3 timer. Der hadde eg landet på knea gjenntatte ganger og på slutten hadde eg svære hull på begge knea, store skrubbsår og ei blå bukse som blei ganske rød. Fikk 2 kraftige spark i skrittet, 1 hodet, og 1 i magen. Måtte lene meg over sykkelen når eg skulle gå heimover og holdt på å gå over ende. Er det slik det er å holde på å besvime?

Lenke til kommentar

Svimling heter det ;) det skjer når du reiser deg opp kjapt etter å ha ligget/sittet stille lenge. Det som skjer er at hjertet ikke greier å kompensere blodtrykket så kjapt, da mister du blodtrykk og blodtilførsel til hodet og det blir lite oksygen, slik at du er på nippet til å besvime, helt ufarlig egentlig, bare ubehagelig ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...