Paroxysm Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Morn!Jeg sitter og tråkler meg gjennom forelesning der jeg skriver notatene rett på forelesningsslides som er i PDF format. Men etterhvert som det blir mer mattetungt, blir det uleselig. Jeg har god erfaring med equation skriving i word og hadde elsket en måte å kunne skrive matteformler direkte på et pdf dokument?! Jeg ser for meg enten å finne et pdf-leser program som har en mathtype/equation plugin, eller å eksportere pdf'ene til et format jeg kan bruke i word eller et bedre mathtype/equation program? Men jeg er litt tom for ideer :/ Any ideas? Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Det er en mattemodul (Math) i LibreOffice (gratis) som sikkert kan gjøre nytten. LibreOffice håndterer PDF og du kan åpne et PDF-dokument og legge inn f.eks. en formel med menyvalg Sett inn > Objekt > Formel. Formelen blir da et objekt som du kan flytte rundt i dokumentet som du vil. Til slutt kan du lagre hele greia som PDF. Endret 7. januar 2014 av BonzoDog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå