Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er med i et velferdsutvalg for en linjeforening, ved Universitetet i Agder.

Trenger i den anledningen tips til sammenkomster/fester.

Det er ikke så mye driv i det hele, så vi må gjøre noe spesielt/smart for å få festen og hele foreningen til å virke attraktiv og interessant. Noen som har noen lure tips som skiller seg litt ut fra det vanlige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Korleis er økonomien til foreininga? Og for såvidt også økonomien til studentane?

Kva er det dere vil oppnå? Er dere ute etter å rekrutere medlemmer eller er poenget å lage aktiviteter for studentane?

Dei fleste studenter setter sjølvsagt pris på alt som er gratis, så dersom dere har råd eller kan finne sponsorer så vil arrangemang med gratis mat og drikke dra ein del folk.

Om studentane har såpass med økonomi at dei er villige til å betale litt for ein skikkelig fest så vil det kunne være aktuellt å leige inn eit band og avholde konsert.

Ellers så vil temafester/karnevall kunne slå ann dersom studentane har interesse for dette, men det kan være litt enten eller sidan enkelte studenter vil elske slike fester medan andre vil droppe å gå på fest dersom det betyr at dei må finne seg eit kostyme eller på andre måtar forberede seg mykje på forhånd.

Har dere mange frivluftsintereserte studenter så vil det kunne være populært å arrangere turer og utflukter.

Men for å gi så mange andre råd så må eg nesten ha litt meir informasjon om denne studentforeininga og kva oppgåve dere har.

Lenke til kommentar

En av de aktivitetene jeg setter stor pris på er vin/øl/whisky/juleølsmaking med en som virkelig kan det. Lærerikt og interessant, samtidig som det også er veldig sosialt og gøy. Krever en egenandel av deltakere da.

En ting vi har gjort som teambuilding i studentorganisasjonen jeg er med i er curling. Finnes muligens i Kristiansand? Med noen lag og god sportsånd blir det fort en gøy konkurranse. Regner med det fungerer bra for linjeforeninger også.

Linjeforeningen min arrangerer back to school-fest i disse dager, og da skal vi faktisk også på curling først, før vi har fest på kvelden. Ellers har vi hyttetur (faktisk sammen med en annen linjeforening fra økonomi, vi går indøk), og har jevnlig brakkekvelder (har en brakke med fellesrom og kontorer) gjennom semesteret. Da er det gjerne veldig enkelt, kommer melding på Facebook og man trenger ikke å gjøre stort mer enn det. Krever imidlertid at det er ganske godt miljø fra før av.

Ellers er quiz alltid populært! Spander en vinflaske eller to på vinnerlaget, så blir det god stemning og konkurranseinnstinktet kommer frem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...