runegri Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 For å starte med en oppsummering. OKK Data (www.okkdata.no) solgte meg en 2.5" harddisk for et halvt år siden. Disken jeg mottok var defekt og etter at jeg sendte den tilbake har jeg aldri mottatt noen erstatning. Jeg har blitt lovet å få pengene tilbake, men det har heller ikke skjedd. Så til den lange versjonen. For et halvt år siden så jeg en annonse på bruktmarkedet her på hw.no. Jeg var ute etter en billig 2.5" harddisk til min bærbare, og OKK Data hadde en i restlager på 20Gb. Jeg tok kontakt og fikk en hyggelig mail tilbake. De hadde disken på lager, og dersom jeg var interessert hadde de også nyere disker med større kapasitet. Disken skulle være ubrukt og med full garanti. Jeg hadde valget mellom å betale ved postoppkrav eller på forhånd, og uheldigvis valgte jeg det siste. Knapt to uker etter jeg hadde betalt disken kom den omsider i posten. Skuffelsen var stor da jeg oppdaget at den ikke fungerte. Jeg har bygget mange pcer tidligere så jeg vet hvordan man behandler elektronisk utstyr, så jeg er sikker på at det ikke var noe jeg gjorde som skadet disken. Jeg tok kontakt med OKK Data igjen og fortalte om problemet. Svaret kom raskt; det var bare å returnere disken, de hadde allerede bestilt en ny til meg. Jeg sendte disken tilbake og så aldri noen disk igjen. En uke etter at jeg sendte disken tilbake sendte jeg en mail og etterlyste den nye jeg skulle få. Det kom aldri noe svar, så etter ti dager sendte jeg en ny mail. da fikk jeg som svar at disken nettop var sendt. Men neida! Det gikk nye to uker og jeg hadde fremdeles ikke mottatt noen disk. Denne gangen fikk jeg igjen som svar at de skulle sende enda en disk. Det samme skjedde igjen. Ingen disk. Bare tomme løfter. Så gikk det noen måneder der jeg glemte hele saken. Da jeg igjen etterlyste disken var svaret at de hadde mistet adressen min i et systemkrasj... De skulle sende en ny med det samme. Men jeg fikk ingen disk! Nå var jeg dritlei av hele saken, så jeg ba om å få pengene tilbake. Dette hadde de tilbydt noen ganger før, men jeg var dum nok til å avslå. Svaret var igjen hyggelig. De forklarte at de ikke hadde bekreftet ordren min hos leverandøren sin og at det var grunnen til forsinkelsene. Pengene skulle bli satt inn på min konto på mandag, jeg skulle ikke ha noen utgifter med saken... Pengene har fremdeles ikke kommet, det er nå fire uker siden de skulle være på kontoen min. OKK Data har ikke svart på min siste mail. Jeg har kontaktet forbrukerombudet og de har tilbydt meg hjelp til å kreve pengene tilbake. Kommer jeg noen gang til å se dem? Tvilsomt... Konklusjonen er enkel: Hold dere unna OKK Data. Det er nok av seriøse nettbutikker der ute, så hvorfor handle hos en useriøs en? Jeg skal aldri gjøre den tabben igjen. Jeg ser forresten at "noen" har anbefalt OKK Data i en del poster. Denne personen har aldri skrevet om noe annet... OKK Data vil få tilsendt en link til dette innlegget. Forhåpentligvis kan de forklare hva som har skjedd, og kanskje de omsider tar seg sammen? Rune Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Ser mann det ja... Ser ut som om eigeren av OKK data også er medlem av hw.no sitt forum. okrkris Han skjuler det ikke engang, navnet er Ole Kristian Kristiansen, og det skaper brukernavnet okrkris. Allikevel så opptrer han som en god kunde av seg selv i innleggene han skriver. Legg også merke til at han slenger dritt om sin egen webshop i et innlegg. Ja, OKK data lukter useriøsitet lang vei. Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 trodde ikke det var muligt at folk som var så idiotisk i det hele tatt får lov til å gå fritt ute blant folk Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Han prøver vel å ta en "netconnection" :wink: Lenke til kommentar
okrkris Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Vil vise til innlegg her. stemmer det som er skrevet, vi beklager det som er skjedd. grunnet til den lange leverings tiden er. lager statusen til vår distrubitør disken ble bestilit i det samme vi fikk vite att den var defekt noe som vi aldri har lagt skylden over på noen for. den ble liggende som ubekreftet levering inn til de. dette var også over sommerstid hvor disken ikke ble sendt til oss. Som privat person la jeg ut denne disken for salg i hw. dette var en disk som var solgt ut på lager hos vår distrubitør å vi hadde en igjen. Så lenge den var defekt når kjøper motok den tok jeg det på garantien gjennom firmaet. Vi kan bare beklage det som har skjedd. saken vil få en lykkelig slutt for kjøper. mvh Ole K. Kristiansen Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Men du har ikke lyst til å kommentere litt angående dine fem første innlegg? Det er jo liten tvil om at du har forsøkt deg på noen "spanske" her og der, men jeg tror en kommentar kunne i minste fall hatt en viss underholdningsverdi. Nå snakker jeg jo selvfølgelig for meg selv, her da. Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Se litt på innleggene til okrkris http://forum.hardware.no/search.php?search...694b1953d0213f2 Dette er jo tydelig en "Netconnection" Jeg er glad jeg aldri har hatt, aldri kommer til å ha eller kjenner andre som har hatt kontakt med OKK Data. Dette er trist for industrien, men noen "svindlere" vil det hele tiden være der ute. HOLD DERE UNNA! Lenke til kommentar
bambam Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Her er det en som virkelig har brent seg på bålet Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Sånn NetConnektion liker vi ikke her! Vi vil helst holde dette forumet mest objectivt som mulig! Iallefall når det gjelder kundeservice! Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 La nå netconnection være. De har fått nok pepper som det er, og dessuten, hver gang dere nevner at noen har "tatt en netconnection" så er det omtale --> reklame --> unødvendig. Tydelig at OKK har misforstått hvordan ting fungerer ang kunde vs selger. Godt mulig mannen er en smule forvirret når han bestiller av seg selv, og atpåtil klager på hvordan han behandler seg selv. Askese er det ikke det de kalte det? DrErling Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 La nå netconnection være. De har fått nok pepper som det er, og dessuten, hver gang dere nevner at noen har "tatt en netconnection" så er det omtale --> reklame --> unødvendig. Tydelig at OKK har misforstått hvordan ting fungerer ang kunde vs selger. Godt mulig mannen er en smule forvirret når han bestiller av seg selv, og atpåtil klager på hvordan han behandler seg selv. DrErling Hør! Hør! Mannen farer med kloke ord som vanlig! Lenke til kommentar
runegri Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg har nå fått en ny mail fra OKK Data, der de beklager og garanterer at pengene er inne på min konto i løpet av tre dager. Der skriver de at de aldri har motsatt seg mine krav (om ny disk/tilbakebetaling) og det stemmer. Vi får se om pengene dukker opp denne gangen, i såfall er jeg fornøyd. Da har jeg ikke hatt noe tap på saken, annet enn tapt tid og mye irritasjon. Rune Lenke til kommentar
abrj Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 måtte le da jeg leste de innleggene okrkris har skrevet, både nå og tidligere... makan til egen-markedsføring... Var inne på hjemmesidene, og da kom jeg ikke inn på nettbutikken heller... Fy skamme seg, dette lukter som han har lagt en stor kabel i skrivebordskuffen Lenke til kommentar
sparks Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 måtte le da jeg leste de innleggene okrkris har skrevet, både nå og tidligere... makan til egen-markedsføring... Var inne på hjemmesidene, og da kom jeg ikke inn på nettbutikken heller... Fy skamme seg, dette lukter som han har lagt en stor kabel i skrivebordskuffen Enig, det kalles indirekte annonsering! Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 så, fikk du pengene runegri? nå har det jo gått 3dager.. Lenke til kommentar
runegri Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg har nesten fått pengene... Dvs. jeg har fått en del penger, men ikke hele beløpet som avtalt. Hva i alle dager har OKK tenkt på denne gangen? Kanskje de har rotet med beløpet? Eller kanskje de håper at jeg skal drite i de siste 200 kronene? Vi får se. Jeg gir meg i allefall ikke! rune Lenke til kommentar
Datafyr Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Sjekket litt videre på denne "nettbutikken", og så på "bedriftskundene" de skrøt på seg... Jammen har de fått tak i noen fete kunder :-), den ene er "bowlinginfo" eller noe sånt, tydeligvis noe de driver selv siden mailadressene er de samme som til okkdata. Neste kunde ut er "fritti.no", som ikke virker.. Så kommer ett firma som selger varmepumper, kanskje det er naboen eller svogeren ?. Og sist men ikke minst; den siste "kunden" er http://www.aafluftfilter.no/, hvor det ligger mailadresser til to ansatte. Den ene av disse heter Kristian Kristiansen... Det skal vel ikke så stor fantasi til for å skjønne hvem det er... Nei, hold dere unna, her er det ingen ting å hente for noen. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Det var grusomt irriterende å lese gjennom okrkris sine innlegg... 7 innlegg og i 6 av dem nevnes OKK... Han burde fått noen andre til å anbefale firmaet enn ham selv... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hvordan går det med pengene Rune? Lenke til kommentar
Tim Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg lurer også på hva som skjer med pengene! OKK, Dette er LANGT over grensen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå