Gå til innhold

OKK Data - Svindlere eller landets mest rotete nettbutikk?


Anbefalte innlegg

For å starte med en oppsummering. OKK Data (www.okkdata.no) solgte meg en 2.5" harddisk for et halvt år siden. Disken jeg mottok var defekt og etter at jeg sendte den tilbake har jeg aldri mottatt noen erstatning. Jeg har blitt lovet å få pengene tilbake, men det har heller ikke skjedd.

 

Så til den lange versjonen.

For et halvt år siden så jeg en annonse på bruktmarkedet her på hw.no. Jeg var ute etter en billig 2.5" harddisk til min bærbare, og OKK Data hadde en i restlager på 20Gb. Jeg tok kontakt og fikk en hyggelig mail tilbake. De hadde disken på lager, og dersom jeg var interessert hadde de også nyere disker med større kapasitet. Disken skulle være ubrukt og med full garanti. Jeg hadde valget mellom å betale ved postoppkrav eller på forhånd, og uheldigvis valgte jeg det siste.

Knapt to uker etter jeg hadde betalt disken kom den omsider i posten. Skuffelsen var stor da jeg oppdaget at den ikke fungerte. Jeg har bygget mange pcer tidligere så jeg vet hvordan man behandler elektronisk utstyr, så jeg er sikker på at det ikke var noe jeg gjorde som skadet disken.

Jeg tok kontakt med OKK Data igjen og fortalte om problemet. Svaret kom raskt; det var bare å returnere disken, de hadde allerede bestilt en ny til meg. Jeg sendte disken tilbake og så aldri noen disk igjen.

En uke etter at jeg sendte disken tilbake sendte jeg en mail og etterlyste den nye jeg skulle få. Det kom aldri noe svar, så etter ti dager sendte jeg en ny mail. da fikk jeg som svar at disken nettop var sendt.

Men neida! Det gikk nye to uker og jeg hadde fremdeles ikke mottatt noen disk. Denne gangen fikk jeg igjen som svar at de skulle sende enda en disk. Det samme skjedde igjen. Ingen disk. Bare tomme løfter.

Så gikk det noen måneder der jeg glemte hele saken. Da jeg igjen etterlyste disken var svaret at de hadde mistet adressen min i et systemkrasj... De skulle sende en ny med det samme. Men jeg fikk ingen disk!

Nå var jeg dritlei av hele saken, så jeg ba om å få pengene tilbake. Dette hadde de tilbydt noen ganger før, men jeg var dum nok til å avslå. Svaret var igjen hyggelig. De forklarte at de ikke hadde bekreftet ordren min hos leverandøren sin og at det var grunnen til forsinkelsene. Pengene skulle bli satt inn på min konto på mandag, jeg skulle ikke ha noen utgifter med saken...

Pengene har fremdeles ikke kommet, det er nå fire uker siden de skulle være på kontoen min. OKK Data har ikke svart på min siste mail. Jeg har kontaktet forbrukerombudet og de har tilbydt meg hjelp til å kreve pengene tilbake. Kommer jeg noen gang til å se dem? Tvilsomt...

 

Konklusjonen er enkel: Hold dere unna OKK Data. Det er nok av seriøse nettbutikker der ute, så hvorfor handle hos en useriøs en? Jeg skal aldri gjøre den tabben igjen.

 

Jeg ser forresten at "noen" har anbefalt OKK Data i en del poster. Denne personen har aldri skrevet om noe annet...

 

OKK Data vil få tilsendt en link til dette innlegget. Forhåpentligvis kan de forklare hva som har skjedd, og kanskje de omsider tar seg sammen?

 

 

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser mann det ja... Ser ut som om eigeren av OKK data også er medlem av hw.no sitt forum.

 

okrkris :lol:

 

Han skjuler det ikke engang, navnet er Ole Kristian Kristiansen, og det skaper brukernavnet okrkris. Allikevel så opptrer han som en god kunde av seg selv i innleggene han skriver. Legg også merke til at han slenger dritt om sin egen webshop i et innlegg.

 

Ja, OKK data lukter useriøsitet lang vei.

Lenke til kommentar

Vil vise til innlegg her.

stemmer det som er skrevet, vi beklager det som er skjedd.

grunnet til den lange leverings tiden er. lager statusen til vår distrubitør

disken ble bestilit i det samme vi fikk vite att den var defekt noe som vi aldri har lagt skylden over på noen for. den ble liggende som ubekreftet levering inn til de. dette var også over sommerstid hvor disken ikke ble sendt til oss.

 

Som privat person la jeg ut denne disken for salg i hw. dette var en disk som var solgt ut på lager hos vår distrubitør å vi hadde en igjen.

Så lenge den var defekt når kjøper motok den tok jeg det på garantien gjennom firmaet.

 

Vi kan bare beklage det som har skjedd. saken vil få en lykkelig slutt for kjøper.

 

mvh

Ole K. Kristiansen

Lenke til kommentar

Men du har ikke lyst til å kommentere litt angående dine fem første innlegg? Det er jo liten tvil om at du har forsøkt deg på noen "spanske" her og der, men jeg tror en kommentar kunne i minste fall hatt en viss underholdningsverdi. Nå snakker jeg jo selvfølgelig for meg selv, her da.

Lenke til kommentar

La nå netconnection være. De har fått nok pepper som det er, og dessuten, hver gang dere nevner at noen har "tatt en netconnection" så er det omtale --> reklame --> unødvendig.

 

Tydelig at OKK har misforstått hvordan ting fungerer ang kunde vs selger. Godt mulig mannen er en smule forvirret når han bestiller av seg selv, og atpåtil klager på hvordan han behandler seg selv.

 

Askese er det ikke det de kalte det?

 

DrErling

Lenke til kommentar
La nå netconnection være. De har fått nok pepper som det er, og dessuten, hver gang dere nevner at noen har "tatt en netconnection" så er det omtale --> reklame --> unødvendig.

 

Tydelig at OKK har misforstått hvordan ting fungerer ang kunde vs selger. Godt mulig mannen er en smule forvirret når han bestiller av seg selv, og atpåtil klager på hvordan han behandler seg selv.

 

DrErling

 

Hør! Hør! Mannen farer med kloke ord som vanlig! :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått en ny mail fra OKK Data, der de beklager og garanterer at pengene er inne på min konto i løpet av tre dager.

Der skriver de at de aldri har motsatt seg mine krav (om ny disk/tilbakebetaling) og det stemmer.

Vi får se om pengene dukker opp denne gangen, i såfall er jeg fornøyd. Da har jeg ikke hatt noe tap på saken, annet enn tapt tid og mye irritasjon.

 

 

Rune

Lenke til kommentar

måtte le da jeg leste de innleggene okrkris har skrevet, både nå og tidligere... makan til egen-markedsføring... Var inne på hjemmesidene, og da kom jeg ikke inn på nettbutikken heller... Fy skamme seg, dette lukter som han har lagt en stor kabel i skrivebordskuffen

Lenke til kommentar
måtte le da jeg leste de innleggene okrkris har skrevet, både nå og tidligere... makan til egen-markedsføring... Var inne på hjemmesidene, og da kom jeg ikke inn på nettbutikken heller... Fy skamme seg, dette lukter som han har lagt en stor kabel i skrivebordskuffen

 

Enig, det kalles indirekte annonsering!

Lenke til kommentar

Jeg har nesten fått pengene...

 

Dvs. jeg har fått en del penger, men ikke hele beløpet som avtalt.

 

Hva i alle dager har OKK tenkt på denne gangen? Kanskje de har rotet med beløpet? Eller kanskje de håper at jeg skal drite i de siste 200 kronene?

 

Vi får se. Jeg gir meg i allefall ikke!

 

 

rune

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sjekket litt videre på denne "nettbutikken", og så på "bedriftskundene" de skrøt på seg... Jammen har de fått tak i noen fete kunder :-), den ene er "bowlinginfo" eller noe sånt, tydeligvis noe de driver selv siden mailadressene er de samme som til okkdata. Neste kunde ut er "fritti.no", som ikke virker.. Så kommer ett firma som selger varmepumper, kanskje det er naboen eller svogeren ?. Og sist men ikke minst; den siste "kunden" er http://www.aafluftfilter.no/, hvor det ligger mailadresser til to ansatte. Den ene av disse heter Kristian Kristiansen... Det skal vel ikke så stor fantasi til for å skjønne hvem det er...

 

Nei, hold dere unna, her er det ingen ting å hente for noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...