AnonymDiskusjon Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hei, lurer på når dette skal ta en slutt! Får ikke såve, UANSETT. Er nå på vei inn i mitt tredje døgn uten søvn. Dette er ganske synd da jeg har en fysisk krevende jobb, som ofte inneholder litt bilkjøring også. Kunne sikkert ha fått såvet nå, men da forsover jeg meg til jobb imorgen. Har fått skriftlig advarsel ang. forsving, og har lovet at dette skjer ikke igjen. derfor blir det noen kanner kaffe hvis jeg ikke får såve føre 12ish. lurer egentlig på når dette begynner og bli helseskadelig? / har vurdert og snu døgnet. at jeg sover om dagene (1600-00.00) og er våken om natta. noen som har erfaringer med dette? Anonymous poster hash: fb21e...cd4 Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 "Får ikke sove, uansett!" og "Kunne sikkert ha fått sovet nå, men da forsover jeg meg til jobb imorgen" Litt motsigende, og utelukker vel insomni til en grad, søvnløshet. Når det begynner å bli helseskadelig? Vel, kroppen og psyken må ha regelmessig søvn for å yte optimalt. Er ikke sånn at på ett punkt vil det være helseskadelig, men mindre bra for hvor lenge du går uten søvn. Fra over ti dager til måneder kan det til og med være dødelig. Det er en ond sirkel å gå mye uten søvn, for en undertrykker følelsene som kommer vanligvis. Hadde jeg gått uten søvn i to dager ville jeg vært helt gåen, nesten begynt å hallusinere allerede. Så ikke press på, da det vil forverre seg. Du må rette opp i din biologiske klokke, og prøve å få 7 timer søvn i løpet av natten. Dette kan ta opp til tre måneder og endre på. Jævlig vanskelig for noen. Mulig det er en form for søvnløshet.. men jeg lurer på når dette begynte å skje, og hvilke utfordringer du har i livet som kan være med på å utløse dette? Pleier å være psykisk. Folk med angst vil ofte få søvnproblemer f.eks, og sliter med den biologiske klokka 1 Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Kan ikke hjelpe deg med søvnproblemet ditt her og nå, dessverre, men for å svare på paragraf numero dos: Jobber selv i turnus hvor døgnet snus helt rundt ukentlig, og for min del er det bare herlig å legge meg når jeg kommer hjem fra en morgenvakt (05:00-14:00) og sitte våken på kvelden/natten istedet. Blir langt mer opplagt på denne måten. Og faktisk også mer sosial, da folk ofte sitter våkne til midnatt eller senere, i motsetning til om jeg skulle lagt meg rundt kl. 18:00-19:00, da folk akkurat har kommet hjem. Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Du legger deg litt etter kl. 14 og står opp rundt 9-tiden? Du har vel en arbeidstid som er akkurat innenfor, selv om du sikkert hadde vært mer klar og frisk hvis du våknet like før du dro på jobb, og hadde fulgte det i det lengre løp. Anonym: Jeg mener du bør finne ut først hva som forårsaker at du ikke klarer å sove om natta. Hvorfor f.eks. 10-05 ikke funker. Eller så funker jo forslaget ditt, men det sosiale og problemene bak blir undertrykt. Hvis jeg først skal gå den veien, ta heller 17-01 så du har litt mindre sjanse for å dabbe av under arbeidstiden Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 TS: Om du har vert våken i 3 døgn og fremdeles ikke får sove er det noe alvorlig galt med deg, ville tatt en tur til legen. Det her er over hode ikke normalt. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Kunne sikkert ha fått såvet nå, men da forsover jeg meg til jobb imorgen. Her må vel løsningen være en vekkerklokke? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Her må vel løsningen være en vekkerklokke? Heller et vekkeanlegg. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Når du sliter med å sove, så er det viktig med innstillingen. Dersom du går til sengs med tanken om at du ikke får sove, så får du heller ikke sove. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå