noitenoit Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Kopierer inn starttråden min fra en likedan tråd på freak.no:"Hei.Skulle formatere pcen, men den hang seg under formateringen, så jeg ble nødt til å skru den av ved av/på-knappen.Nå kommer det kun opp "Mangler bootmgr" når jeg starter på nytt og den ber meg trykke ctrl+alt+del for omstart, da skjer det samme igjen og vi har en fin liten runddans.Har lest litt på diverse forumer at man kan sette i Windows cden og trykke repair. Problemet her er bare at denne pcen ikke har noen cd-rom. Er en tynn Toshibamaskin.Har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Er ganske rådvill..../Duunulf" Har etter jeg skrev dette forsøkt å gjøre minnepennen min bootbar, lagt inn en ISO-fil med Win7 uten at det hjelper. Link til diskusjonstråden på freak finnes her: http://freak.no/forum/showthread.php?t=263228 Håper noen her har mulighet til å hjelpe/gi noen tips . Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Du må gå inn i bios og velge hvilken stasjon, altså hdd/ssd, windows skal starte fra. Deretter kan du reparere. Du kan boote direkte fra bios. Lenke til kommentar
noitenoit Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Du må gå inn i bios og velge hvilken stasjon, altså hdd/ssd, windows skal starte fra. Deretter kan du reparere. Du kan boote direkte fra bios. Takk for tipset. Glemte å skrive det, men har gått inn i bios og satt minnepennen som førsteprioritet på boot. Har også forsøkt å boote direkte i bios, uten hell Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Hmmm.. Merkelig. Da beklager jeg, men har desverre ingen andre tips i ermet. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Da du la inn iso-filen på USB pinnen, brukte du et program ala Wintoflash for å gjøre dette? Lenke til kommentar
noitenoit Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Da du la inn iso-filen på USB pinnen, brukte du et program ala Wintoflash for å gjøre dette? Nei, jeg dro den bare rett over. Tror du det kan være årsaken? Endret 6. januar 2014 av noitenoit Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Nei, jeg dro den bare rett over. Tror du det kan være årsaken?Minne pinnen blir ikke laget med noen boot sector kode når du gjør det slik.Du må bruke et spesialprogram eventuelt diskpart manuelt. Bruk microsofts eget program til å lage en bootable USB direkte fra win7 ISO. Det er enkelt , klikk klikk ferdig. http://www.microsoftstore.com/store/msusa/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool Endret 6. januar 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
noitenoit Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Takk for all hjelp hittil! Kommer tilbake når alt(forhåpentiligvis) er i orden Endret 7. januar 2014 av noitenoit Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Takk for all hjelp hittil! Kommer tilbake når alt(forhåpentiligvis) er i orden Ja, du kan eventuelt lage en slik "bootpenn" som jeg har listet opp her: http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=64&t=2238&p=2935&hilit=boot#p2935 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå